Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:06:20 GMT

خسروی: وزیر ورزش کمیته بحران پرخاشگری تشکیل دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۴۴۵۲

خسروی: وزیر ورزش کمیته بحران پرخاشگری تشکیل دهد

تهران-ایرنا- کارشناس داوری فوتبال، گفت: از وزیر ورزش و جوانان درخواست می کنم تا کمیته ویژه ای را برای پایان دادن به بحران پرخاشگری در فوتبال و ورزش ایران تشکیل دهد.

«علی خسروی» پیشکسوت نام آشنای داوری فوتبال ایران در خصوص خشونت، پرخاشگری در فوتبال ایران و اعتراضات بی شمار به قضاوت داوران؛ گفت وگویی را با خبرگزاری ایرنا انجام داد که شرح آن را در زیر می خوانید:

*ایرنا: خشونت و پرخاشگری در فوتبال ایران به سکوهای ورزشگاه ها کشیده شده است، نظر شما در این باره چیست؟
اگر نظر و عقیده من را می خواهید، این پرخاشگری به چهار محور اصلی ارتباط مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*ایرنا:این محورها چیست؟
اول این که به اشتباهات از سوی برخی رسانه ها دامن زده می شود. دوم؛ حساسیت عجیب تیم ها به جایگاه در جدول رده بندی به پرخاش گری بر علیه داوران تبدیل می شود. سوم؛ تماشاگران حساسیت زیادی به وقایع فوتبالی دارند، بدون اینکه اطلاع کافی از آن داشته باشند. چهارم؛ قبول دارم برخی از داوران اشتباه می کنند، اما این اشتباهات سهوی است و هیچ داوری از روی عمد مرتکب اشتباه نمی شود. معتقدم چنانچه این محورها که همچون حلقه به یکدیگر متصل هستند به نحو احسن کار خود را انجام دهند، بخش اعظمی از این پرخاشگری برطرف خواهد شد.

*ایرنا:اعتراض به عملکرد داوران به اوج خود رسیده است در همین هفته اکثر تیم ها از قضاوت ها ناراضی بودند.
متاسفانه پرخاشگری در فوتبال به گونه ای پیش رفته است که برخی داوران را مسئول گران شدن گوشت و مرغ می دانند. احساس می کنم، داوری های فوتبال ایران به دو دهه پیش برگشته است. ناراحتی و دلخوری مردم در سطح جامعه به ورزشگاه ها کشیده شده و شکل ورزشی به خود گرفته است. باید قبول کنیم این پرخاشگری نه تنها در ورزشگاه ها بلکه در جامعه زیاد شده است.

*ایرنا: قبول دارید که برخی اشتباهات داوران، تاثیر مستقیم در نتیجه تیم ها دارد؟
اشتباهی داوری در همه جای دنیا وجود دارد. همان طور که تیم ها، مربیان، مدیران و بازیکنان اشتباه می کنند، داور نیز مرتکب خطا می شوند. داور یک انسان است و مگر می شود، خطایی انجام ندهد. می خواهم از برخی دوستان رسانه ای در این باره، انتقاد کنم. متاسفانه برخی اهالی رسانه هنوز دیدارها تمام نشده با کارشناس داوری تماس تلفنی برقرار و می خواهند نظریات کارشناس را آن طور که می خواهند و باب میل رسانه آنهاست، پیش ببرند. این اتفاقات به طور حتم تبعات خوبی به همراه ندارد. شاید شما از یک موضوع اطلاع نداشته باشید، اما آنرا توضیح می دهم.

*ایرنا: از کدام موضوع صحبت می کنید؟
داوران ما به شدت از برخی کارشناسان ناراحت هستند. مهم نیست که کارشناس داوری در سطح مسابقات لیگ برتر و حتی لیگ آزادگان قضاوت کرده است یا خیر؛ این اهمیت دارد که کارشناسان عزیزی که می خواهند اظهار نظر نظر کنند، باید بدانند که جایگاه مقدسی دارند. نقد می بایست با دقت و کاملا بی طرفانه باشد. در دیدار پرسپولیس و نساجی در صحنه ای که برخی اعتقاد دارند توپ به دست بازیکن نساجی برخورد کرد و هند بود و تعدادی از کارشناسان داوری دیدگاه متفاوتی دارند و می گویند هند نبود؛ همین نشان از آن دارد که داور تشخیص درستی داشت.

*ایرنا:پیشنهاد شما چیست؟
30 سال پیش «محمود یاوری» پیشکسوت فوتبال ایران، جمله ای را بر زبان آورد که همیشه آنرا به یاد دارم. او هدایت فجر سپاسی شیراز را بر عهده داشت و باید با سپاهان که زمانی سرمربی اش بود بازی می کرد. از وی پرسیدند بازی را چه طور می بینید که جواب داد، امروز احساس را در خودم کشتم و برای موفقیت تیمم تلاش می کنم. حالا همه باید از مسئول فدراسیون فوتبال، داور، خبرنگار و هر فردی که در این فوتبال نقشی دارند، احساس را در خودشان بکشند و به وظیفه ای که دارند عمل کنند.

*ایرنا: فوتبال ایران دارای زیبایی های لازم است؟
فوتبال در ایران زیبایی ندارد و همه منتظر این هستیم تا اتفاقی رخ بدهد. پرسش من این است که چرا زیبایی های فرهنگی فوتبال را پوشش نمی دهید. همه باید کمک کنند و دست به دست هم بدهند تا این پرخاشگری ها از بین ببرند.

*ایرنا:ادامه این روند نگران کننده نیست؟
حتما همین طور است و نگرانی ام این است اگر این روند پرخاشگری ادامه داشته باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود و مشکلات زیادی در ورزش ما شکل خواهد گرفت که عواقب سنگینی را به همراه خواهد داشت. از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» از وزیر ورزش و جوانان درخواست می کنم تا کمیته ویژه ای را برای بحران پرخاشگری در ورزش تشکیل دهد و در این کمیته از افراد مختلف استفاده کند تا این بحران بزرگ مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

*یرنا:نقش داوران در پایان این پرخاشگری چیست؟
داوران نیز باید در این فضا کمک کنند و درخواستم از این عزیزان این است که به فضای شاداب کمک کنند. وقتی داور بودم همیشه سعی می کردم خنده بر لب داشته باشم و با چهره ای شاد در صحنه ها قضاوت کنم. آن زمان می گفتند علی خسروی شومن است، اما باور کنید وقتی سوت پایان بازی را به صدا در می آوردم تا 48 ساعت فشار عصبی داشتم؛ اما در داخل زمین سعی می کردم، روحیه ام را حفظ کنم.
ورزشی**م.ت**3783**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش علي خسروي كارشناس داوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏

به گزارش "ورزش سه"، در اسپانیا رادیو کادنا کوپه ادعایی بزرگ مطرح ‏کرد و گفت کمیته داوران اسپانیا در مصاحبه با خبرنگاران این رسانه ‏پذیرفته که در فصل جاری سیستم ‏VAR‏ ‏در اسپانیا مرتکب اشتباهاتی ‏بزرگ شده، اشتباهاتی که در نتیجه بازی‌ها تاثیرگذار بوده است. ‏

این رادیوی اسپانیایی ادعا کرد که به اذعان کمیته داوران در چهار یا ‏پنج مسابقه این فصل سیستم ‏VAR‏ ‏در ترسیم خطوط آفساید دچار ‏اشتباه شده و گلهایی را که درست به ثمر رسیده بوده آفساید اعلام ‏کرده است. کمیته داوران به کادنا کوپه گفته که این چهار یا پنج ‏مسابقه هر در دو لیگ لالیگا و سگوندا برگزار شده است. ‏

کادنا کوپه می‌گوید کمیته داوران مدعی است در همه موارد ‏VAR‏ ‏در ‏واقع تصمیم داوران زمین را تایید کرده است. یعنی در هر چهار یا پنج ‏مورد، کمک‌داور پرچم زده بود و ‏VAR‏ ‏تصمیم او را تایید کرد. در ‏حالیکه بعدا مشخص شد این گلها درست به ثمر رسیده بوده است. ‏

در ادامه این برنامه اعلام شد که کمیته داوران اسپانیا بار دیگر به ‏کادنا کوپه تاکید کرده که از فصل آینده در لالیگا از فناوری آفساید ‏نیمه‌خودکار استفاده خواهد شد. فناوری‌ای که اولین بار در جام ‏جهانی 2022 شاهد استفاده آن در یک تورنمنت بزرگ بودیم. ‏

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد