Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دستگاه های اجرایی باید به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش مشارکت کنند. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، خیرالله رحمانی امروز در همایش توجیهی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: در طرح نماد دانش آموزان دچار اختلال و آسیب‌ شناسایی شده و به بررسی مشکلات و رفع آن خواهیم پرداخت چرا که این طرح به عنوان یک نظام مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان تعریف شده است و باید دستگاه های اجرایی به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان کرد: بنا به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید در مدارس به مراتبی از حیات طیبه دست یابند اما با وجود تلاش 16 هزار معلم در استان قزوین هنوز به آن نقطه موددنظر و تعیین شده دست نیافته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین افزود: توجه به 6 ساحت تربیت سیاسی، دینی، اعتقادی، اجتماعی، هنری و زیبایی شناسی، و زیستی و بدنی لازمه هدایت دانش آموزان بوده که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح شده است اما امروز امکانات لازم برای بهبود این موارد وجود ندارد.

طرح نماد در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و دشتی اجرا می‌شود«طرح نماد» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شدبوشهر| "طرح نماد" در تمام استان‌های کشور عملیاتی شد

وی بیان کرد: امروز محدودیت‌های زیادی از نطر مالی و حقوقی،مکان و زمان برای معلمان در بحث مراقبت اجتناعی وجود دارد چرا که در استان قزوین از سال‌های اخیر معلمان در مدارس نسبت به این موضوع ورود کردند و باید برای اجرای بهتر و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی محدودیت‌ها رفع شود.


طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی به شمار می‌رود

همچنین حجت الاسلام محمد حیدری ظهر امروز در همایش توجیهی طرح نماد که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد، طلاق، بحران آب، خشونت علیه زنان و کودکان، مفاسد اخلاقی، مناطق حاشیه نشین ، قاچاق کالا و ارز و خشونت در جامعه از جمله 20 آسیب اجتماعی شناسایی بوده و از منظر مقام معطم رهبری اعتیاد، طلاق مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و مناطق بحرانی شهری پنج آسیب اولویت دار به شمار می‌روند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین بیان کرد: 11 دستگاه از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و دادگستری و غیره در سند تحول بنیادین و قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های مقام معظم رهبری موظف به اجرا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: شورای اجتماعی وزارت کشور 23 نفر عضو‌داشته که با توجه به اهمیت موضوع اسیب اجتماعی برای مقام معظم رهبری، جلسات بسیاری حول این موضوع با ایشان تشکیل داده شده است.

وی عنوان کرد: پنهان‌کاری آموزش و پرورش نسبت به آمار آسیب ها و نوع آنها یکی از اسیب‌هایی بوده که اجرای طرح به همراه دارد؛ همچنین سیاست زدگی و فرایند طولانی اداری مجریان دستگاه‌های مذکور از دیگر آسیب‌هاست.

حیدری تاکید کرد: در طرح نماد که یک نظام مراقبت اجتماعی به شمار می‌رود، تلاش بر این است تا قبل از شعله گرفتن آتش اسیب در دانش اموزان نسبت به خاموش شدن ان اقدام شود و باید از ظرفیت و توانایی تمام دستگاه‌ها در این مسیر بهره برد.

بیش از 2 هزار دانش‌آموز در کارگا‌ه‌های طرح"نماد" شرکت کردند

عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز با اشاره به لزوم اجرایی سدن طرح نماد در تمام مدارس استان تا پایان برنامه ششم توسعه در این همایش اظهار داشت: امسال هزار و 256 کارگاه ویژه معلمان ، 584 کارگاه ویژه دانش آموزان، و همچنین هزار و 256 کارگاه ویژه والدین در راستای اجرای این طرح برگزار شد که 2 هزار و 272 دانش آموز، هزار و 459 معلم و 10 هزار و 205 تن از اولیای در این کارگاه‌ها شرکت داشتند.
وی بیان کرد: 12 برنامه و یک جشنواره به همت اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در مدارس اجرا می‌شود.

صادقی تاکید کرد: طرح نماد در پنج مرحله غربال، آموزش، درمان، مشاوره و مددکاری و باز توانی اجتماعی در مدارس و میان دانش‌اموزان اجرا می‌شود که یکی از موثرترین طرح‌ها می‌باشد.

وی گفت: توانمندسازی از اهداف اجرای طرح نماد و نظام مراقبت اجتماعی در مدارس بوده و خانواده محوری، مدرسه محوری و محله محوری رویکرد آن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: جشنواره نوجوان سالم ازدیگر طرح‌های آموزش و پرورش بود که آمار آثار ارسالی به این جسنواره در دوره گذشته 32 هزار اثر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین بیش از 65 هزار و 500 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی نیز در 2 هزار و 187 کارگاه مجری طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی شرکت کردند که از دیگر طرح‌های اثر گذار ور حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می‌رود.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: مردم همواره باید برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی اماده بوده و تمهیدات لازم را بیندیشند چرا که تهاجم فرهنگی یک حرکت خزنده و زیرپوستی است.

وی عنوان کرد: ملت ایران باید آماده مقابله هرگونه تهاجم از سوی دشمن باشند و برای دستیابی کشور به هدف آرمانی خود، از ایده و ابتکارات نو استفاده کنند چرا که در شرایط بحرانی امرکز تدابیر پیشگیرانه برای خنثی کردن هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمن پیش‌بینی نشده است.

محمدی گفت: امسال به توجه به عدم برابری و انصاف کارکنان آموزش و مرکرش و نیروهای انسانی سایر شعال‌ها ترمیم دستمزدها و افزایش 20 درصدیی حقوق کارکنان آموزش و مرورش با مخالفت مجلس روبرو شد و با وجود تلاش‌های بسیار توان دولت بیش از میزان کنونی نبود.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس در این آیین گفت: در کشور ۸ هزار و ۳۳۶ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که با تزریق اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی این سازمان در بودجه سال ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی شده در شش ماهه اول امسال، ۲ هزار طرح به ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان آماده شود.

حمیدرضا خان محمدی با بیان این‌که خیران همیشه در اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت و تجهیز مدارس پیشگام بوده‌اند، افزود: بیشتر طرح‌های مقاوم‌سازی و استحکام بنا در مدارس با کمک خیران اجرا شده و وزارت آموزش و پرورش آن را ادامه داده است.

وی گفت: در برنامه هفتم مصوب شده تا اعتبار برای مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند زودتر ابلاغ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سند چشم‌اندازی را تهیه کرده و از ثبت احوال آمار و اسنادی را از متولدان دریافت کرده‌اند که با توجه به آن مشخص می‌شود برای سال‌های ۱۴۰۵- ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ چه تعداد کلاس درس و برای چه مقاطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به این‌که نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: با تکمیل عملیات اجرایی این ۸ مدرسه افزون بر ۵۰ کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود.

علی موحدی افزود: در استان بوشهر ۲۶۰ هزار دانش‌آموز داریم که در شماری از مدارس مانند بوشهر تراکم دانش‌آموزان بالا و کلاس‌ها ۴۰ نفره است، اما در برخی مناطق تراکم استاندارد و ۲۰ تا ۳۰ دانش‌آموز در هر کلاس هستند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیشترین نیاز در آموزش و پرورش استان بوشهر ایجاد کلاس درس در مرکز استان و پس از آن در شهرستان‌های تنگستان، دشتستان و دشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که هزار و ۷ کلاس درس فرسوده در استان داریم، گفت: با تفاهمنامه‌ای که میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور منعقد شده، یک هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

به گفته وی با این اعتبار، از هزار و ۷۰۰ کلاس درس فرسوده اعتبار نوسازی ۸۰۰ کلاس درس تامین خواهد شد که معادل ساخت مدرسه در ۱۰ سال گذشته خواهد بود و امیدوار هستیم بقیه کلاس‌های درس هم با اختصاص اعتبار در سال‌های بعد در کمیته برنامه‌ریزی و از محل اعتبار نفت بازسازی شود و به شرایط مطلوب برسیم.

موحدی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل ۸ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: هزینه ساخت ۸ مدرسه با ۵۴ کلاس درس که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد افزون‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که بیشتر این مدارس بزرگ مقیاس هستند.

ابراهیم احمدی افزود: این طرح‌ها شامل دبستان ۶ کلاسه امام خمینی (ره) شهرکاکی با ۵۳ متر مربع زیربنا و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، دبستان ۶ کلاسه روستای بردخون کهنه با زیربنای ۵۱۷ مترمربع و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۳ کلاسه مرحومه خاتون جعفری در روستای احمدی شهرستان بوشهر با زیربنای ۴۷۵ مترمربع و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۹ کلاسه فاطمه زهرا در شهر دیر با زیربنای هزار و ۹۲۷ مترمربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه شهرگناوه با ۲ هزار و ۲۵۵ متربع، هنرستان ۹ کلاسه فارابی در دیر با هزار و ۹۲۵ متر مربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه نیایش با ۲ هزار ۲۵۵ متر مربع زیربنا و هنرستان ۱۲ کلاسه شهید اسماعیل محمدپور تنگک با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: همچنین امر هنرستان ۱۲ کلاسه انقلاب اسلامی با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر بوشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: برنامه‌ریزی شده تا هفته دولت آغاز عملیات اجرایی ۵۰ مدرسه را در استان داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند