Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرپرست اداره کل بانوان شهرداري تهران با تاکيد براينکه جشنواره زنان و توليد ملي، عرصه حضور کارآفرينان اجتماعي است، گفت: تمامي کارآفرينان حاضر در اين جشنواره در راستاي انجام مسئوليت اجتماعي خود در جهت توانمندي زنان سرپرست خانوار تلاش مي کنند.
به گزارش آريا ، سرپرست اداره کل بانوان شهرداري تهران در حاشيه چهاردهمين دوره برگزاري جشنواره زنان و توليد ملي که از روز 15 اسفند ماه در مرکز نمايشگاه هاي تخصصي شهرداري در حال برگزاري است، درخصوص اين دوره از جشنواره افزود: شهرداري تهران براي حل مسائل اجتماعي شهر برنامه‌ها و اقدام هاي مختلفي را در دستور کار دارد که يکي از اين برنامه‌ها توانمندسازي زنان سرپرست خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرا بهروز آذر با بيان اينکه توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در بخش هاي فردي، اجتماعي و اقتصادي صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: در حوزه مسائل فردي و اجتماعي مباحثي چون سلامت‌، آموزش مهارت‌هاي فردي، موضوعات خانواده محوري و مددکاري مورد نظر بوده و در بحث اقتصادي، موضوع کارآفريني و اشتغال زنان سرپرست خانوار و توانمند سازي اقتصادي آنان مورد تاکيد است.
او ادامه داد: در اين بخش برنامه هايي براي تقويت اشتغال خانگي و کار آفريني براي اين بانوان تدوين شده که يکي از آنها جلب حمايت بخش خصوصي و کارآفرينان اجتماعي در حل مسايل اين گروه است.
سرپرست اداره کل بانوان شهرداري تهران افزود: در اين برنامه با بنگاه هاي کارآفرين طرح بحث شده و آنها در راستاي مسئوليت اجتماعي خود، بخشي از ظرفيت اشتغالشان را به اين گروه اختصاص مي دهند، اين بنگاه ها، زنان سرپرست خانوار معرفي شده از سوي اداره کل امور بانوان را در مشاغل مرتبط استخدام و بيمه کرده و در مسير توانمندسازي اقتصادي اين زنان قدم برمي دارند.
بهروزآذر گفت: در بحث کارآفريني به افرادي که از لحاظ ويژگي هاي شخصيتي و رفتاري، امکان و توان ايجاد کسب و کار را داشته و از مهارتي برخوردارند و يا توان کسب مهارتي را دارند، کمک مي‌ شود تا محصولاتي را توليد و روانه بازار کنند.
سرپرست اداره کل بانوان شهرداري در ادامه تجلي انجام مسئوليت اجتماعي بنگاه ها را در نمايشگاه زنان و توليد ملي دانست و افزود: تمامي کارآفرينان اجتماعي حاضر در نمايشگاه در راستاي انجام مسئوليت اجتماعي خود در جهت توانمندي زنان سرپرست خانوار تلاش مي کنند و اين يک نمونه موفق حل مسائل اجتماعي شهر با کمک بخش خصوصي است.
او ادامه داد: محصولاتي که توسط اين زنان توليد مي‌شود، هر سال در دو نوبت در جشنواره‌اي به نام«زنان و توليد ملي» عرضه مي‌شود که يکبار در پائيز و يک بار هم در اسفندماه است.
بهروزآذر همچنين درباره حاشيه‌هاي به وجود آمده براي اين جشنواره در روزهاي اخير گفت که نمايشگاه زنان و توليدملي صرفا به اهداف راهبردي اداره کل بانوان شهرداري تهران اختصاص دارد و از ادامه فعاليت غرفه‌‌هايي که محصولات حاشيه‌اي و دور از هدف اصلي جشنواره عرضه مي‌کردند، جلوگيري شده است.
به گفته وي در جشنواره زنان و توليد ملي سه گروه شرکت مي‌کننند، گروه اول زنان سرپرست خانوار خوداشتغال هستند، گروه دوم زنان کارآفرين و گروه سوم بنگاه‌هاي کارآفريني هستند که بر اساس مسئوليت اجتماعي خود، بخشي از ظرفيت اشتغال خود را به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده‌اند.
بهروز آذر ادامه داد:شيوه پذيرش افراد در اين جشنواره به اين صورت است که گروه اول و دوم، به واسطه ارتباطي که با معاونت توانمندسازي اداره کل بانوان دارند و به صورت پيوسته مورد بررسي قرار مي گيرند، از طرف اين مجموعه معرفي شده و حضور پيدا مي‌کنند.
همچنين گروه سوم نيز که شامل بنگاه‌هاي کارآفرين هستند، با شاخص هاي متعددي از جمله اخذ و کنترل ليست بيمه آنها، ارزيابي شده و به اين جشنواره دعوت مي‌شوند.
بر اساس اين گزارش امسال چهاردمين دوره اين جشنواره از 14 تا 25 اسفندماه جاري در بوستان گفت وگو برگزار مي‌شود که در آن حدود 80 بنگاه کارآفرين و 150 زن سرپرست خانوار حضور دارند. در سال حمايت از کالاي ايراني، اين جشنواره افتخار دارد تا ميزبان مجموعه اي باشد که بيش از 5 هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم در توليد کالاهاي آن نقش داشته اند.
در اين نمايشگاه تلاش شده تا استانداردهاي لازم براي حضور افراد کم توان از جمله کودکان، سالمندان و معلولين رعايت شود. به طور مثال در تمامي معابر داخل سالن ها استاندارد 3 متر رعايت شده و امکانات تردد از جمله آسانسور وجود دارد. همچنين اتاق مادر و کودک، اتاق بازي کودک شامل آموزش، بازي و سرگرمي با حضور متخصصين سازمان آتش و نشاني و هلال احمر و محل بازي کودکان در فضاي سبز از جمله امکاناتي است که در اين جشنواره فراهم شده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین دوره جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

کوروش زارعی در ابتدای نشست عنوان کرد: شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است. سه سال جشنواره برای ایجاد زیرساخت‌ها و چشم انداز‌های درست تعطیل شد، اما بعدش دومرتبه به اجرا رسید. پس از در تولید بچه‌های مسجد در استان‌ها تحت عنوان تئاتر محرابیان، حال احساس میکنیم به رشد مناسب رسیدند.

وی در ادامه افزود: تئاتری‌ها حال به زایایی رسیده و می‌توانند وارد عرصه‌های جدی شوند. پس از کارگاه سال قبل مشهد، قرار است خروجی‌ها امسال به اجرا رسیده و در رویداد‌های تئاتر کشور حضور یابند. تئاتری‌های اجرایی امسال خروجی هشتصد گروه نمایشی ما هستند و ما تلاش داریم کار‌ها را به روستا‌ها هم برسانیم. تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مصطفی موتورچی دبیر جشنواره نیز در صحبت‌هایی با اشاره به عدم انتشار فراخوان برای این دوره گفت: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد. در کنار کار تولید اثر، سلسله کارگاه هم داشتیم که نزدیک به هشتصد مربی و گروه بودند و اینها نمایشنامه‌هایی آماده و در مساجد اجرا کردند و بااین هدف سه دوره جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را داشتیم که برگزیده‌های آنها به این جشنواره رسید. همچنین داوران اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه هستند.

زارعی همچنین درباره اهمیت گروه محوری در جشنواره افزود: جوایز هم گروه محوری از اول تا سوم اعطا می‌شود. یکی از جوایز ویژه ما جایزه ویژه فرج الله سلحشور به نام این عزیز تئاتری مسجدی خواهد بود است.

زارعی رباره جایزه سلحشور گفت: این جایزه به گروه برتر تقدیم خواهد شد یک گروه کاملا مسجدی که در آموزش‌ها حضور داشتند و مسائل اخلاقی را هم رعایت کرده و به معنای واقعی یک گروه هستند. همچنین امسال چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها را خواهیم داشت.

وی درباره تک جنسیتی بودن اجرا‌ها بیان کرد: بخاطر این مسائل کار‌هایی تولید شد و داوران خانم هستند که راحت کار‌ها اجرا شود و اینبار ما ساختار شکنی کرده و از سه خانم با تحصیلات و تجربه برای داوری استفاده کردیم. 

کوروش زارعی در ادامه گفت: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود، هرگروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 

موتورچی افزود: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و انجا کارگاه نمایشنامه نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

وی درباره جوایز این جشنواره گفت: ما پنج جایزه گروه خواهیم داشت. بازیگری خانم و آقا هفت نفر تقدیر بدون رتبه خواهند بود. دو بزرگداشت و جایزه سلحشور نیز خواهیم داشت. سیصد میلیون جایزه خواهیم داشت و بیشترین جایزه هم فرج الله سلحشور بیست میلیون و پنج گروه برگزیده هر کدام ده میلیون خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال