Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@18:45:26 GMT

خوراکی کاملی که تمام آن جذب بدن می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۷۶۳۷

دکتر محمد‌علی زارعیان درباره غذا اظهار کرد: از دیدگاه طب ایرانی غذا در تغییر مزاج یا حفظ تعدال مزاج از اهمیت زیادی برخوردار است.به گزارش بلاغ،دکتر محمد‌علی زارعیان درباره غذا اظهار کرد: از دیدگاه طب ایرانی غذا در تغییر مزاج یا حفظ تعدال مزاج از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: موادی که نقش غذایی دارند از نظر طب سنتی ایران، به 3 دسته غذای مطلق, غذای دوایی و دوای غذایی تقسیم می‌شود, غذای مطلق، غذایی است که در صورت سلامت دستگاه گوارش و خوب پخته شدن و هضم کامل، تقریباً تمام آن جذب شده و قابلیت تبدیل به بافت‌های مختلف و ذخایر غذایی را داشته باشد و تغییری در مزاج ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: اما غذای دوایی و دوای غذایی خوراکی‌هایی هستند که گرچه قسمتی از آنها به عنوان غذا جذب شده و ماده اولیه بافت‌ها و ذخایر غذایی قرار می‌گیرد اما بخشی از آنها جذب نشده یا در صورت جذب شدن، قابلیت تبدیل ندارد و در بدن ایجاد تغییرات مزاجی می‌کند و می‌تواند بدن را از حالت تعادل خارج کند البته تاثیر دوای غذایی در ایجاد آثار دارویی بیش از غذای دوایی است.
 
زارعیان خاطرنشان کرد: اکثر میوه‌ها و محصولات گیاهی خوراکی یا از دسته غذاهای دوایی هستند یا دوای غذایی و مداومت در خوردن این خوراکی‌ها به‌ویژه به شکل خام و اصلاح نشده منجر به تغییرات مزاجی و خروج از حالت اعتدال در افراد سالم می‌شود.
 
وی توضیح داد: "خرما" از میوه‌هایی است که به غذای مطلق نزدیک است اما در مصرف زیاد آن باید احتیاط کرد البته افرادی که ساکن شهرهای خرماخیز هستند از "خرما" بیشترین سود را می‌برند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی الیگودرز از کشف چهار تن روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اسدالهی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند، در بازرسی از این خودرو چهار تن روغن خوراکی قاچاق کشف شد. ارزش این محموله توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

او با تاکید به لزوم برخورد قاطعانه با قاچاق کالا، افزود: قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود.

اسدالهی تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است