Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، « شبی که ماه کامل شد» فیلمی ساخته نرگس آبیار، کارگردان ارزشی و برجسته کشورمان است که به قسمت‌هایی از سرگذشت فائزه و شهاب منصوری، دو خواهر و برادری می‌پردازد که قربانی تروریسم تکفیری می‌شوند.
واقعیت از این قرار است که عبدالحمید ریگی، تروریست معدوم عضو گروهک جند الله (جند الشیطان)، برای پیدا کردن کار به تهران می‌رود و در آنجا با همسر دوم خود «فائزه» که دختری تهرانی است، آشنا شده و علی‌رغم مخالفت‌های خانواده فائزه، با هم ازدواج و به پاکستان فرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بعد از مدتی پرداختن به خلاف‌های خرد و مشاغل کاذب، تحت تأثیر القائات وهابیت و تبلیغات برادرش عبدالمالک، به عضویت گروهک تروریستی جندالشیطان درمی‌آید و مغزشویی‌های وهابیت تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که عبدالحمید، همسر تهرانی‌اش را در خواب و با شلیک گلوله به شهادت می‌رساند.
عبدالحمید پیکر بی‌جان همسرش را چند روزی در حمام خانه‌اش می‌اندازد تا اینکه مادرش دلش می‌سوزد و او را غسل داده و دفن می‌کند.

شهاب، برادر فائزه، نیز بعد از ربوده شدن و انتقال به خاک پاکستان، توسط عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان، به قتل رسیده و سرش از بدن جدا می‌شود.
وی که بعد از مدتی به جرم قتل همسرش، مشارکت در قتل برادر همسرش و نیز مشارکت فعال در چندین عملیات تروریستی، عاقبت به چنگال قانون گرفتار می‌شود، در اعترافات خود می‌گوید تنها علت کشتن همسر و برادر همسرش، شیعه بودن آنان بوده است و اینکه تصور می‌کرد باید با شیعیان مبارزه کند؛ همان القائاتی که وهابیون در پاکستان و کشورهای عربی مدام مطرح می‌کنند.
لطف مردم بلوچ فراموش نشدنی است
نرگس آبیار، کارگردان « شبی که ماه کامل شد» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ساخت این فیلم زمان و زحمت زیادی برد؛ اگر لطف و محبت مردم خونگرم و مهمان‌نواز بلوچستان نبود، این فیلم به سرانجام نمی‌رسید.
وی اظهار کرد: به منظور فیلم برداری این فیلم برخی سازمان‌ها و نهادها در تهران همکاری لازم را نداشتند، اما مردم مهمان‌نواز بلوچستان با آغوش باز پذیرای ما شدند که نهایتاً در اوج تابستان و گرمای طاقت فرسای منطقه موفق شدیم صحنه‌های بسیار سخت این فیلم را در داخل استان فیلمبرداری کنیم.
آبیار همچنین از اکران خصوصی این فیلم برای مردم سیستانی و بلوچ مقیم پایتخت و سپس اکران آن در سینماهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

این فیلم محصول سال 1397 است که برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین نقش اول مرد و زن به بازیگری هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردانی ( نرگس آبیار) و بهترین تهیه‌کنندگی (محمدحسین قاسمی) در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر شد.

گزارش از هادی محمدی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا شبی که ماه کامل شد نرگس آبیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر! (+عکس)

از ابتدای جهان خواهر و برادران بسیاری به دنیا آمده‌اند که رقابتشان تاریخ‌ساز شده است؛ اما رقابت بین خواهر و برادران نازکا به حدی شدید است که حتی فکرش را هم نمی‌کنید.

به گزارش خبرآنلاین، نازکا، از همان کودکی خودش را تنها وارث قلمرو می‌دانست. دیوید اندرسون که برای دهه‌ها زندگی این پرندگان در شرق اقیانوس آرام را مطالعه کرده است، ‌می‌گوید:« در لانه این پرندگان اغلب یک جوجه دیده می‌شود. این جوجه، جوجه بزرگتر خانواده است که فرزندان دیگر را به قتل رسانده است. نازکا مانند دیگر پرندگان در جوجه‌کشی عالی نیست، اگرچه ممکن است دو تخم بگذارد اما تخم دوم تنها چند روز بعد از تخم اول و فقط با هدف بیمه بودن تخم اول گذاشته می‌شود.»

حال اگر هر دو جوجه به سلامت از تخم بیرون بیایند، جوجه بزرگتر، جوجه کوچکتر را از لانه بیرون می‌کند، جالب است بدانید که مادر جوجه‌ها هیچ دخالتی در این رقابت ندارد. بنابراین معمولا این رقابت در بین جوجه‌های نازکا کاملا عادی بنظر می‌رسد و نادر است که آن‌ها به یکدیگر حمله کنند.

شاید نازکاها رکورد شدیدترین رقابت خانوادگی را داشته باشند اما پرندگانی وجود دارند که سبک زندگیشان کاملا مخالف سبک زندگی نازکاها است. به عنوان مثال دارکوب بلوطی پرنده‌ای است که در گروه‌های خانوادگی شلوغ بزرگ می‌شود.

این پرنده در کنار خواهر و برادرانش زندگی می‌کند، حتی دیده شده است که گروهی متشکل از پنج خواهر برای مبارزه با پرندگان دیگر برای اشغال منطقه‌ای جدید متحد شده‌اند.

آن‌ها جیغ می‌کشند، تعقیب و خودنمایی می‌کنند و این اتحاد تا جایی ادامه پیدا می‌کند که هر کدام از خواهرها بتواند یکی از مناطق مورد نظر را بدست آورد و شروع به تولید مثل کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماهنگ «امام رضایی‌ام» منتشر شد
  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر! (+عکس)
  • نماهنگ «امام رضایی‌ام» برای میلاد حضرت معصومه(س) منتشر شد
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟