Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در استان زنجان؛ در پیام تبریک فاطمه کرباسی، آمده است: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است(مقام معظم رهبری)؛ مسجد در دین اسلام نه فقط مختص عبادت پروردگار یکتا، بلکه در کنار آن، همواره محلی برای اجتماع مسلمانان برای رتق و فتق امور اجتماعی بوده است؛ چرا که اهمیت زندگی اجتماعی فرد مسلمان که از احکام اسلامی به ویژه در فقه شیعه مشهود است مهمترین وجه افتراق آئین مبین اسلام با سایر ادیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این منظر، ضروری است زندگی فردی و جمعی مسلمانان در کنار و در تعادل با هم سازماندهی شود. مساجد به عنوان گسترده¬ترین اماکن فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی با داشتن شبکه مویرگی در دورترین نقاط کشور، مهمترین و بهترین ابزار برای این منظور و تاثیرگذاری فرهنگی و هنری در جامعه و رسیدن به عدالت در توزیع امکانات فرهنگی و هنری هستند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری در اوایل دهه هفتاد ایجاد شده اند، در کنار همفکری ها و رهنمودهای ائمه جماعات و مراکز بسیج، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند. نگاه فرهنگی و هنری این کانون‌ها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یکی از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است. اینک که در آستانه گرامیداشت ٢٥ سال تاسیس این نهاد اثرگذار فرهنگی و هنری هستیم، لازم است با نگاهی آسیب شناسانه به گذشته، تلاش کنیم ضمن رفع کاستی¬ها، فصل نوینی در تاریخ فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد رقم زنیم.

این جانب ضمن تقدیر از مساعی تمام بزرگوارانی که در این سال ها، خالصانه و خاضعانه در خدمت فرهنگ مسجد بوده اند، انتظار دارم دست اندرکاران و عوامل دبیرخانه مساجد استان زنجان اعم از کارکنان و مدیران کانون ها ضمن اهتمام جدی به انجام وظایف محوله از ستاد مرکزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد برنامه ها و فعالیت ها غافل نبوده و تمام هم و غم خود را مصروف ایجاد ارتباط سازنده با افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نمایند. یادآوری این نکته ضروری است که بخش عمده ای از شهرها، بخش ها و روستاهای جامعه ما، فاقد مجتمع های فرهنگی و هنری بوده و کانون های مساجد باید به تنهایی بار این مظلومیت فرهنگی را یک تنه بر دوش بکشند. این مساله وظیفه ما به عنوان مدیران فرهنگی نظام اسلامی را سنگین تر و پاسخگویی در درگاه الهی را دشوارتر می سازد.

در پایان امیدوارم تحت عنایات خاصه حضرت ولیعصر(عج) در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران موفق و موید باشید. از خداوند متعال توفیق روزافزون همه دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای خدمت به مردم عزیز کشورمان را خواستارم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیام تبریک 18 اسفند استان زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی