Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:51:42 GMT

غیرمجازها؛ چالش جدی رستوران‌های بین‌راهی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۰۹۰۰

غیرمجازها؛ چالش جدی رستوران‌های بین‌راهی کرمانشاه

نظارت بر واحدهای پذیرایی و رستوران های غیرمجاز بین راهی را هیچ ارگانی بر عهده نمی‌گیرد و همین موضوع موجب فعالیت 100 واحد غیرمجاز در راه های استان کرمانشاه شده و جان مسافران را کماکان تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروزی، سفرها شدت و حجم بیشتری می گیرد و برای اینکه مردم سفری مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنند، نیاز است که بهترین شرایط در مسیرهای سفر و مقصد آنها فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراکز پذیرایی بین راهی یکی از ضروریات هر سفر به شمار می آید و باید به نحوی باشد که مسافران علاوه بر این که بتوانند ساعاتی را در این مراکز استراحت و نیازهای خود را تامین کنند، از هر نظر نیز خیالشان آسوده باشد که مشکلی برای آنها در هنگام اقامت کوتاه در این مراکز به وجود نمی‌آید.

نظارت و بازرسی نیز یکی از حلقه های اصلی زنجیره سفر به شمار می رود و باید در ایام نوروز که حجم سفرها افزایش می یابد این نظارت ها نیز تشدید شود.

وجود ۱۰۰ واحد پذیرایی بین راهی غیرمجاز در کرمانشاه

با توجه به اینکه مراکز پذیرایی بین راهی قدری از مرکز شهرها فاصله دارند اگر مورد بازرسی و نظارت مداوم و مستمر نباشند می تواند تهدیدات و مشکلات فراوانی را به وجود آورد و در نقطه مخالف اگر نظارت مناسبی بر روی این مراکز باشد و این مراکز ساماندهی شوند، می تواند معرفی از استان مربوطه و البته رضایت مسافران و جذب آنها باشد.

فردین امیری، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کرمانشاه در جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، به وجود ۱۰۰ واحد پذیرایی بین راهی غیرمجاز در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ واحد پذیرایی بین راهی در استان کرمانشاه داریم که ۶۰ واحد آن مجاز و ۱۰۰ واحد آن غیرمجاز است که این یک هشدار جدی است و نیاز به پیگیری دارد.

هنوز تصمیمی برای واحدهای غیرمجازی که سالها پیش ساخته شده اند اتخاذ نشده است

فریبرز کرمی، مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این خصوص گفت: اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه در مورد واحدهایی که سالها پیش ساخته شده اند هنوز تصمیمی نگرفته است، اما در مورد واحدهای غیرمجازی که جدیدا ساخته شود اگر در حریم باشد ما نسبت به برخورد با آنها و تخریب این واحد اقدام می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون ۲۷ مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمانشاه داریم که ما به همراه ادارات ذیربط چون شرکت نفت، بهداشت، میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی و... در قالب یک تیم نظارتی به این ۲۷ مجتمع خدمات رفاهی نظارت می‌کنیم.

کرمی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون که در آستانه نوروز هستیم نظارت ها شدت بیشتری دارد و اگر در گذشته ماهی یک بار این مراکز مورد نظارت قرار می گیرد در این ایام هفته یک تا سه بار مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در این مجتمع‌ها خدماتی چون تامین سوخت اعم از بنزین و گاز، تعمیر خودرو و تعویض روغنی، فروش اقلام مورد نیاز در قالب سوپرمارکت نمازخانه و... ارائه می شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر کسی نسبت به خدمات ارائه شده توسط این مجتمع ها شکایتی دارد می تواند با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۲۲۴۴۶ تماس گرفته و نسبت به اعلام شکایت خود اقدام کنند.

تمام خدمات به مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی متخلف قطع می شود

وی در خصوص چگونگی برخورد با مراکز متخلف نیز گفت: تیم ارزیابی در هفته اوّل یک نامه به مرکز متخلف تذکر می‌دهد و در هفته دوم که بازدید می کنیم چنانچه تخلف پابرجا باشد از طرف نهادهای ذیربط کلیه خدمات برای این مرکز قطع می شود.

این مسئول افزود: اگر بازهم تخلف تکرار شود و آن نقاط ضعف را رفع نکنند برخورد های جدید تری صورت می گیرد حتی می‌توانیم راه منتهی به مرکز پذیرایی متخلف را مسدود کنیم.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی برعهده راهداری حمل و نقل جاده ای است.

اظهارات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در حالی است که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تصمیم گیری برای این موضوع را در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای می داند.

هم اکنون هیچ کسی مسئول نظارت و برخورد با واحدهای بین راهی غیرمجاز نیست

کیکاووس جلیلیان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد با تایید وجود بیش از ۱۰۰ واحد غیرمجاز پذیرایی بین راهی، در پاسخ به اینکه نظارت و برخورد با این واحدها به عهده چه کسی است؟ گفت: هم اکنون هیچ کسی مسئول این موضوع نیست و تنها بهداشت برای نظارت های بهداشتی به این واحدها سر می زند.

وی افزود: چون این واحدها غیرمجاز هستند، همکاران ما اجازه ندارند ورود کنند چرا که اگر در هنگام مراجعه به این واحدها اتفاقی بیافتد به لحاظ قانونی تخلف محسوب می شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا اقدامی برای ساماندهی این موضوع شده است؟ تصریح کرد: ما مکاتبات متعددی با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، استانداری کرمانشاه و همینطور تهران در این زمینه داشته ایم که این واحدها ساماندهی شوند.

وی گفت: نظر ما این است که یا اداره کل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه اجازه دهد که ما به این واحدها پروانه کسب بدهیم یا از طریقی دیگر اینها ساماندهی شود.

جلیلیان در پاسخ به اینکه آیا تا به این لحظه اتفاق مثبتی نیز در این زمینه افتاده است؟ افزود: تا این لحظه کسی زیر بار  نرفته اما آقای استاندار قول دادند که این موضوع را سر و سامان دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه چون برخی از این واحدهای پذیرایی سابقه‌ای ۵۰ تا ۶۰ سال دارند اما به دلیل این که با مقررات حمل و نقل هم‌خوانی ندارند تاکنون به اینها مجوز داده نشده است.

برای گرفتن مجوز و پروانه کسب واحدهای بین راهی باید از ۱۳ منبع استعلام شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: برای گرفتن یک مجوز باید از ۱۳ منبع استعلام شود و اولین منبع برای واحدهای پذیرایی بین راهی، راهداری و حمل و نقل جاده ای است و اگر استعلام این منبع ممکن نباشد، مابقی کار ابتر می‌ماند و به همین خاطر این واحدهای پذیرایی بین راهی تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از این واحدها از پدران به فرزندان رسیده است و برخی از آنها حتی اقدام به نوسازی و ساخت و ساز مجدد واحدها نیز می کنند.

این مسئول خطاب به مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: اگر به این واحدها پروانه کسب داده نمی‌دهند، چطور مجوز ساخت و ساز به آنها داده می شود؟!

تنها بهداشت بر واحدهای غیرمجاز بین راهی نظارت دارد/هیچ دستگاهی متولی قیمتها و سایر مسائل نیست

وی خاطرنشان کرد: تنها دستگاهی که هم اکنون بر این واحد ها نظارت دارد، بهداشت است و به گفته کارشناسان آنها نظارت مستمری بر این واحدها توسط بهداشت صورت می گیرد اما به لحاظ قیمت و سایر مسائل هیچ دستگاهی متولی آنها نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حمل و نقل و راهداری بر این است که دیگر واحد پذیرایی تکی نباشد و واحدها به صورت مجتمع های پذیرایی باشند.

وی گفت: ما نیز در این زمینه پیشنهاد دادیم که یا راهداری و حمل و نقل جاده ای این واحدها را از طریق اماکن و تعزیرات پلمب کند یا به میراث فرهنگی نامه دهد که برای این واحدها مجوز صادر کند.

این مسئول تصریح کرد: زمانی که به ما نامه داده شود که بتوانیم مجوز دهیم، راهکارهای لازم را تعریف می‌کنیم و آنها را ملزم به رعایت استانداردهای لازم می‌کنیم.

وی گفت: در صورت ارائه مجوز مواردی چون داشتن کارت بهداشت، گرفتن قیمت از سازمان میراث فرهنگی و ...باید رعایت شود.

چنانچه به واحدهای غیرمجاز مجوز داده شود، زیر مجموعه میراث فرهنگی قرار می گیرند

وی تصریح کرد: در صورت ارائه مجوز به این واحدها در زیرمجموعه میراث فرهنگی قرار می گیرند و همکاران ما که هم اکنون به واحد های بین راهی نظارت دارند، این واحدها را نیز مورد بررسی و نظارت قرار می دهند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: این واحدها هم اکنون بلاتکلیفند اما همانطور که گفته شد آقای استاندار در جلسه حدود ۱۵ روز پیش قول دادند که این موضوع حل و فصل شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای در تهران برقرار شده است که طی آن می‌توان این نوید را داد که از این پس برای کسی که بخواهد جدیدا بخواهد اقدام به ساخت یک واحد بین راهی خارج از مجتمع کند، این قانون قبلی برداشته شده است.

این مسئول تصریح کرد: پس از اینکه این مجوز  ارائه شود آن زمان است که یک فراخوان داده خواهد شد و در آن صورت اگر صاحبان آنها مراجعه نکنند، می توان از طریق اماکن نیروی انتظامی این واحدها را پلمب و از گردانه واحدهای پذیرایی خارج کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این واحدها در حوزه همکاران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست.

با توجه به اظهارات فوق می توان به این نتیجه رسید که هیچ کسی تاکنون مسئولیت این واحدها را به عهده نگرفته است اما اگر قوانین مربوطه در این زمینه قدری اصلاح شود، این واحدها نیز در زیر مجموعه یکی از دستگاه های اجرایی قرار می گیرند تا علاوه بر اینکه عملکرد درستی ارائه دهند، شاهد تبعات ناشی از نبود نظارت بر این واحدها و وقوع اتفاقات ناخوشایند در نتیجه آن نباشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،غذای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ترکیبی از نان تازه پخته‌شده، پنیر‌های خاص و انواع سبزیجات خواهد بود. البته غذا‌های لذیذی که توسط سرآشپز‌های مشهور فرانسوی تهیه شده‌اند نیز در منو گنجانده شده است.

در طول بازی‌ها، روزانه حدود ۴۰ هزار وعده غذا برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مختلف که در دهکده‌ی المپیک مستقر هستند، سرو می‌شود.

بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در مکان‌های مختلف بازی‌ها از خوراکی‌های مخصوصی که به همین منظور تهیه شده، لذت ببرند.

شرکت فرانسوی خدمات غذایی Sodexo Live که مسئولیت پذیرایی در دهکده المپیک و ۱۴ مکان بازی‌های پاریس را برعهده دارد، اعلام کرده که ۵۰۰ دستور غذای مختلف تهیه کرده است.

بخش قابل توجهی از این غذا‌ها در رستوران بزرگ دهکده المپیک که ظرفیت پذیرایی از ۳۵۰۰ ورزشکار را دارد، سرو خواهد شد. این رستوران قرار است به عنوان بزرگترین رستوران جهان شناخته شود.

ناتالی بلون-سابو، مدیرعامل جهانی شرکت Sodexo Live در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «مطمئنا برای ورزشکاران غذا‌های کلاسیکی مانند پاستا نیز وجود خواهد داشت، اما در کل غذا‌ها با طعم و عطر فرانسوی همراه خواهند بود.»

همچنین ورزشکاران به غرفه‌های غذای «بگیر و برو» دسترسی خواهند داشت که یکی از آنها به طور خاص به غذا‌های فرانسوی اختصاص دارد که توسط سرآشپز‌ها تهیه می‌شود.

آماندین شاینو، سرآشپز مشهور فرانسوی که یک رستوران و یک کافه در پاریس دارد، یکی از دستورپخت‌های خود را که بر پایه کروسان است، معرفی کرد.

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «می‌خواستم دستور غذایی که پیشنهاد می‌دهم، معرف محصولات محلی فرانسه باشد، اما در عین حال می‌خواستم ورزشکاران نیز از آن لذت ببرند. من می‌خواستم یک کروسان پیچ‌خورده درست کنم. بنابراین، کمی پوره کنگر فرنگی، یک تخم‌مرغ آب‌پز و قارچ و کمی پنیر در این غذا خواهیم داشت. این غذا هم گیاهی است و هم اشتهاآور.»

شاینو همچنین در ادامه می‌افزاید: «هر روز در طول بازی‌ها که از ۲۶ جولای تا ۱۱ اوت برگزار می‌شود، یک سرآشپز برتر از جمله برخی از سرآشپز‌های دارای ستاره میشلن در مقابل ورزشکاران در دهکده المپیک آشپزی می‌کند. بنابراین، آنها می‌توانند با سرآشپز‌ها صحبت کنند و بهتر درک کنند که غذای فرانسوی چگونه است و در نتیجه کمی بیشتر فرهنگ ما را درک کنند و با آن آشنا شوند.»

غذا‌های روزانه با طیف گسترده‌ای از سالاد، پاستا، گوشت کبابی و سوپ همراه خواهد بود. پنیر‌ها شامل انواع باکیفیت از لبنیاتی که با شیر گاو و گوسفند در جنوب غربی فرانسه تهیه می‌شوند خواهد بود. دهکده المپیک همچنین دارای یک نانوایی خواهد بود که باگت تازه و انواع دیگر نان را تولید می‌کند.

تونی دور، نانوایی که در رستوران اصلی دهکده المپیک کار خواهد کرد، می‌گوید: «هدف این است که به ورزشکاران این امکان را بدهیم که برای صبحانه یک باگت داغ بردارند.» دور در ادامه می‌افزاید: «ورزشکارانی که علاقه‌مند هستند، حتی می‌توانند در آموزش‌های روزانه نانوایی شرکت کنند و نان باگت فرانسوی خود را درست کنند.»

به منظور ارائه هر چه بیشتر گزینه‌ها، وعده‌های غذایی ارائه شده بر اساس چهار نوع غذا خواهد بود: فرانسوی، آسیایی، آفریقایی و کارائیب و غذای بین‌المللی.

برگزارکنندگان پاریس ۲۰۲۴ وعده داده‌اند که بازی‌ها را پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست کنند و این شامل تلاش‌هایی برای کاهش استفاده از پلاستیک می‌شود. به همین منظور، رستوران اصلی دهکده فقط از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، برگزارکنندگان می‌گویند تمام وعده‌های غذایی بر اساس محصولات فصل خواهد بود و ۸۰ درصد آن محصولاتی هستند که در خود فرانسه تولید شده‌اند.

فیلیپ وورتز، رئیس بخش غذا و نوشیدنی کمیته پاریس ۲۰۲۴، می‌گوید: «غذا‌های گیاهی ۶۰ درصد از موارد برای بازدیدکنندگان در مکان‌های برگزاری را تشکیل خواهد داد که از جمله می‌توان به هات داگ گیاهی اشاره کرد.»

دیگر خبرها

  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • ببینید | منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟