Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان این که ایران بزرگترین تولیدکننده آجیل و خشکبار در جهان است گفت: امسال کاهش تولید آجیل و خشکبار در کشور طی ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اعلام این مطلب که کاهش تولید آجیل و خشکبار در کشور طی ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: میزان صادرات آجیل و خشکبار نیز نسبت به سال گذشته با افت روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حفظ جایگاه ایران در بازارهای جهانی که جهت نفوذ به آنها سالها تلاش صورت گرفته است، اظهارداشت: ایران نخستین تولیدکننده آجیل و خشکبار در جهان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر اینکه مدیریت نامناسب سبب گرانی این محصولات در بازار داخلی شده است، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن نوروز میزان مصرف آجیل و خشکبار به اوج خود می رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه بازرسی و تنظیم بازار باید همراه با عرضه محصول در بازار باشد، گفت: برای مقابله با گرانی آجیل و خشکبار باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

ارزانی ممقانی افزود: ارائه مجوز واردات به مرزنشینان دیرهنگام است و نمی‌تواند نیاز بازار شب عید به آجیل و خشکبار را تامین کند این مهم باید یک ماه زودتر انجام می شد.

وی با اعلام این خبر که عوارض واردات بادام زمینی و تخمه آفتابگردان از چهار درصد به ۵۵ درصد افزایش یافته است، اظهارداشت: این مسئله سبب شده قیمت هرکیلو گرم بادام زمینی از ۱۴ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و هر کیلوگرم تخمه آفتابگردان هم از هشت هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یابد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تنظیم بازار صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد