Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛حجت الاسلام و المسلمین عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع)، با بیان اینکه امام هادی جامع کرامات هستند، اظهار کرد: امام هادی (ع)، امام دهم شیعیان و جامع کرامات بشری و نمونه‌ای کامل از یک انسان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امام بر توجه به مردم و توجه دادن همه به خیر و نیکی الگویی برای حال حاضر ما هستند و تأکید ایشان بر توجه به محرومان و خیرخواهی برای مردم در رفتار و اعمال و کردار و بیانات ایشان ملموس است.
او با اشاره به سخنان امام هادی (ع) در باب خیرخواهی و خیراندیشی گفت: امام هادی (ع) بر توجه به مردم و خیرخواهی عنایت داشته و تأکید فرمودند: خدمت و خیرخواهی به مردم جزو دین و حرمت و رفتار دینی یک انسان مؤمن و بنده خداست.
وی با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز تصریح کرد: در این ایام باید برای مردم خیر بخواهیم و خیرخواه بندگان خدا باشیم و در صله احمد و توجه به مردم تلاش کنیم تا بتوانیم دلی به دست آوریم.
او به مواضع امام در برابر خلفای عباسی گفت: امام در این فضای خشن، امنیتی و اطلاعاتی مواضعی را اتخاذ کردند که این مواضع حلقه امامت و موجودیت شیعه را حفظ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدی خاطرنشان کرد: نخستین موضع امام تأسیس شبکه وکالتی بود و امام اطمینان داشتند که این خلفا اجازه نمی‌دهند که او بتواند با شیعیان و شیعیان با امام ارتباط برقرار کنند بنابراین امام برای شهر‌هایی مانند بصره، قم، همدان، یمن، مصر، بغداد، کوفه و مدائن عالمان بزرگ و فق‌های مورد اعتماد به عنوان وکیل خود قرار دادند که حلقه وصل بین امام و مردم بودند.

وی عنوان کرد: خلفای عباسی از یک طرف تلاش می‌کردند امام را شخصیت معمولی و عادی در جامعه جلوه دهند و از جایگاه ملکوتی و معنوی خارج کنند و از سویی دیگر اشخاصی به نام شیعه مانند علی بن حسکه قمی، محمد نصیر سحری، فارس بن حاتم را به عنوان جریان افراطی شیعه مأمور کرده بودند راه غلو را مطرح کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه با بیان اینکه امام هادی (ع) در شرایطی بین افراط و تفریط قرار داشتند گفت: ایشان ابتدا با انشا کردن زیارت جامعه کبیره که خصوصیات اهل بیت (ع) در قالب معدن رسالت بودن، مخزن علوم بودن، منتهای حلم و بردباری و رهبری را در برمی‌گیرد مقام امامت را تثبیت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر کسانی که ادعا‌هایی نادرست مانند پیامبر و خدا بودن امام داشتند مورد لعن و نفرین قرار دادند و به دیگران نیز دستور دادند تا از آن‌ها فاصله بگیرند و به این امر نیز قانع نشدند و به شخصی به نام جنید اجازه شفاهی دادند تا فارس بن حاتم را ترور کند.

قادری یادآور شد: امام با مواضع سنجیده خلفای عباسی را که در مقام خراب کردن و ضایع کردن خاندان اهل بیت (ع) بودند از فتنه بازنگاه داشتند و اجازه ندادند آن‌ها بتوانند چنین فتنه‌ای را پیش ببرند و به جایگاه ائمه اطهار (ع) خدشه وارد کنند.

وی تثبیت مرجعیت علمی امام را از دیگر مواضع ذکر کرد و افزود: خلفای عباسی سعی می‌کردند فقیه تراشی کنند و با این امر مرجعیت علمی برای مردم به وجود آورند و مردم در دریافت سؤالات شرعی و دینی به فق‌ها مراجعه کنند، ولی امام در این مسئله خلفای عباسی را ناکام گذاشتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هرگاه خلفای عباسی در مسائل شرعی و دینی متزلزل می‌شدند امام به مسئله وارد می‌شدند و با پاسخ شرعی مرجعیت علمی خود را ثابت می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدی یادآور شد:. با وجود آنکه امام در زندان بودند، ولی نفوذ معنوی امام و شخصیت ملکوتی ایشان به گونه‌ای بود که امام در تمام کارگزاران خلفای عباسی و خانواده‌های آن‌ها تأثیرگذار بودند.

وی در پایان یادآور شد: پایگاه معنوی و ولایی امام بسیار محکم شده بود و تلاش‌های متوکل کمتر به نتیجه می‌رسید تا جایی که به شهادت امام منجر شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته فرهنگی با دهه کرامت همزمانی دارد این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مردم فریدن مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و متناسب با نیاز مردم و جامعه علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند دستاوردهای خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان افزود: امسال برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و ادارات هم باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌هایی در شأن دهه کرامت و هفته فرهنگی اجرا شود.

عباسی افزود: شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴ از روز ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی مصوب کرد که با توجه به ماده ۳ آئین نامه داخلی هفته فرهنگی مبنی بر امکان تغییر در زمان برگزاری برنامه‌ها امسال به دلیل همزمانی هفته فرهنگی با دهه کرامت برنامه‌های هفته فرهنگی از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6098175

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)