Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - استاندار گیلان در حاشیه مراسم استقبال از اولین مسافران قطار گیلان، از افزایش تردد این شبکه حمل و نقلی متناسب با تقاضای مردم خبر داد.

به گزارش ایرنا مصطفی سالاری روز یکشنبه در حاشیه مراسم استقبال از خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان اولین مسافران قطار گیلان به مقصد مشهد مقدس در جمع خبرنگاران گفت: حدود 70 درصد هزینه احداث این پروژه بزرگ در دولت تدبیر و امید تأمین شده و حاصل تلاش مسئولان و همکاری مردم که پروژه از اراضی آنها و یا روبه‌روی شهر و روستاهای آنها عبور کرده، می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخش اعظم این پروژه که اجرای آن 15 سال به طول انجامیده در دولت دکتر روحانی تکمیل و پیگیری شده که این مهم موجبات خوشحالی و رضایت مردم را فراهم کرده ، تصریح کرد: راه آهن گیلان از زمان افتتاح تاکنون همه روزه از رشت به تهران و بالعکس و هفته‌ای یکبار به مقصد مشهد مقدس در حرکت است.
سالاری با بیان اینکه طی روزهای پایانی سال متناسب با تقاضای مردم تردد قطار در گیلان افزایش پیدا می‌کند، افزود: این قطار با فروش بلیط و افزایش تردد مردم ثمرات اقتصادی و توسعه محور را برای گیلان به دنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا با افزایش شمار ترددهای قطار در گیلان سهولت در جریان سفر و نیز افزایش میزان ورود گردشگران به استان را شاهد باشیم.
وی با تقدیر از تمامی کسانی که در ادوار گذشته برای اجرا و افتتاح راه آهن گیلان تلاش کردند افزود: امیدواریم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت قطار رفاه عمومی را افزایش دهیم.
استاندار گیلان در پایان از پرسنل قطار مسافربری گیلان نیز تقدیر و تشکر کرد.
لازم به ذکر است که 120 نفر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران به عنوان نخستین مسافران قطار گیلان با بدرقه رئیس جمهوری عازم مشهد شدند.
به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین-رشت به صورت یک خطه، بـا سرعـت 160 کیلومتر برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه استان قزوین آغاز شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه می شود که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در غربی ترین نقطه گیلان می رسد.
همچنین تعداد 9 ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر ساخته و پیش بینی شده است.
این طرح افزون بر آن که از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از حیث ایجاد کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.
ساخت پروژه راه آهن قزوین - رشت از سال 1385 آغاز و در قالب هشت قطعه کار شده است؛ این خط آهن قادر خواهد بود سالانه 10 میلیون تن بار حمل و سه میلیون و 800 هزار مسافر جابه جا کند.
راه آهن قزوین - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته شده است.
برای احداث راه آهن قزوین - رشت بیش از 25 کیلومتر تونل، حدود 9 کیلومتر پل بزرگ، 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام و افزون بر یک هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شده است که با قیمت گذاری روز، حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
اول آذرماه امسال قطار قزوین - رشت حرکت آزمایشی خود را با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از ایستگاه قزوین آغاز کرده بود.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قطار گيلان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران به مدت دو هفته در ۵۰ روستای استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح امروز در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا و نصیر محله شفت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، غلامعلی نیک‌فهم امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان است، اظهار کرد: طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده در ۵۰ روستای استان گیلان به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح امروز در روستای لیفشاگرد صومعه‌سرا و نصیر محله شفت آغاز شد، افزود: روستاهای شهرستان‌های رشت بخش مرکزی و کوچصفهان، صومعه‌سرا، شفت، آستانه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر در طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران شرکت خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان کاهش خطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران به علت رعایت نکردن ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، با معرض خطر قر دادن دیگران، جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

نیک‌فهم با اشاره به کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای تصریح کرد: بر اساس نتایج مثبت گذشته، مرحله جدید از طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده در سطح روستاهای استان گیلان اجرایی می‌شود.

کد خبر 748906

دیگر خبرها

  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند