Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:17:58 GMT

نبرد کمان داران با محدودیت ها

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۲۵۴۶

نبرد کمان داران با محدودیت ها

قزوین – ایرنا – رشته تیراندازی با کمان به عنوان یک رشته پرهزینه ، گرچه توانسته در عرصه های مختلف کشوری و آسیایی نام آوران درخشانی داشته باشد، اما ورزشکاران قزوینی به علت پرهزینه بودن تجهیزات و حتی نبود حمایت های مالی برای رفت و آمد به مسابقات مشکلاتی دارند.

به گزارش ایرنا، رشته تیراندازی با کمان در استان قزوین به عنوان یک رشته آمایشی به حساب می آید که مسئولان معتقدند با توجه به مدال آوری و استعدادهای موجود امکان رشد و توسعه بیشتر این رشته ورزشی در سال 98 فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال ورزشکاران این رشته ورزشی هنوز به علت نبود سایت تیراندازی و حتی پرهزینه بودن تجهیزات این رشته ورزشی اظهار نارضایتی دارند و معتقدند یک ورزشکار برای ورود به مسابقات باید هزینه ها را خودش تقبل کند و حمایت های مالی وجود ندارد.
به گفته مسئولان هیئت تیراندازی با کمان استان ، در هشت سال گذشته سایت تیراندازی مناسبی در اختیار این رشته ورزشی قرار نداشت که در 2 سال گذشته با حمایت شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان این کمبودها تا حدی جبران شده است.
موضوعی که بیشتر از همه برای رشد و توسعه این رشته ورزشی اهمیت دارد، افزایش جمعیت ورزشکاران این رشته و همچنین استعدادیابی در سنین نونهالی و جوان است.

** هزینه رفت و آمد ورزشکاران به مسابقات پرداخت شود
یکی از ورزشکاران رشته تیراندازی با کمان استان قزوین گفت: سال 97 در تمام مسابقات رنکینگ کشوری شرکت داشتم و یکی از مشکلات ما عدم تامین هزینه اعزام ورزشکاران برای مسابقات بود.
سپیده شعبانی افزود: شرکت در مسابقات رنکینک و آمادگی تیم ملی برای بنده 6 میلیون تومان هزینه دربر داشت و این درحالی است که خرید کمان و تجهیزات نیز برعهده خود ورزشکار است.
وی با بیان اینکه در استان های همجوار قزوین نظیر قم هزینه رفت و آمد و ورودی ورزشکاران به رنکینگ کشوری داده می شود، اظهار داشت: اگر اداره کل ورزش و جوانان و هیئت تیراندازی با کمان بتواند هزینه های رفت و آمد ورزشکاران به مسابقات را لحاظ کنند، حمایت بزرگی از این افراد کرده اند.
شعبانی با بیان اینکه استان قزوین از ظرفیت های خوب واحدهای صنعتی برخوردار است، اظهار داشت: برای حضور و شرکت در مسابقات می توانیم از ظرفیت و توان مالی برخی از واحدهای صنعتی استفاده کنیم و این کارخانجات اسپانسر رشته تیراندازی با کمان باشند.

** تمایلی برای حمایت های مالی وجود ندارد
ورزشکار دیگر این رشته ورزشی گفت: هر بار که برای دریافت پول به روسای هیئت مراجعه می شود در پاسخ می شنویم که تعداد ورزشکاران ما پایین است و تمایل چندانی برای واریز پول وجود ندارد.
یاسر عمویی افزود: رشته تیراندازی با کمان بسیار پرهزینه است و ورزشکاران ما با کمان 30 میلیون تومانی به مسابقات اعزام نمی شوند.
وی افزود: گرچه از ورزشکاران تیراندازی با کمان حمایت می شود، اما انتظار می رود که این حمایت ها از نظر مالی بتواند تا حدودی موانع و خلاء های موجود را مرتفع سازد.

** هزینه خرید تیر و کمان بسیار بالاست
رییس هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آبیک گفت: گرانی تجهیزات ورزشی به خصوص تیر و کمان بر آینده این رشته ورزشی اثر گذاشته و ورزشکاران جدید هنوز توانایی خرید تجهیزات را ندارند.
بهزاد کیماسی افزود: یکی از درخواست های ما از اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون این رشته ورزشی تامین تجهیزات و یا حداقل خرید 2 تیر و کمان برای این شهرستان است.
وی ادامه داد: هیئت تیراندازی با کمان در شهرستان آبیک برای شرکت در مسابقات 27 میلیون تومان از جیب ورزشکاران هزینه کرد که ما انتظار داریم حمایت های ویژه مالی برای روسای هیئت شهرستان ایجاد شود.

** دورنمای رشته تیراندازی با کمان کشف استعداد و توسعه این رشته ورزشی است
معاون اداره کل ورزش و جوانان قزوین گفت: رشته تیراندازی با کمان به عنوان رشته آمایشی استان قزوین شناخته می شود و شهرستان آبیک به عنوان پایلوت این رشته ورزشی است.
افسانه حسن نایبی افزود: تلاش ما این است که این رشته ورزشی در تمام شهرستان های استان راه اندازی شود و بتوانیم نماینده های خوبی در این رشته ایجاد کنیم.
وی به مدال آوران رشته تیراندازی با کمان اشاره کرد و گفت: در مسابقات 2018 جاکارتا حضور ورزشکاران نشان داد که شرایط برای توسعه و رشد این رشته فراهم است و امکان جذب بیشتر جمعیت ورزشکاران وجود دارد.
حسن نایبی به اهمیت استعدادیابی تاکید کرد و اظهار داشت: آغاز استعدادیابی در سال 97 با آهنگ خوبی همراه بود و به طور قطع در برنامه چهار ساله می توانیم با کشف استعدادهای رشته تیروکمان جایگاه خوبی برای سال 98 کسب کنیم.
این مسئول یادآور شد: گرچه در سال جاری توانستیم مدال های متعددی در این رشته کسب کنیم، اما انتظارات ما همواره از این رشته ورزشی بالاست و باید بتوانیم در مسابقات مردادماه سال 98 جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته باشیم.

** استعدادیابی با کمک اقشار فرهنگی؛ حل مشکلات سایت تیراندازی در الویت قرار دارد
رییس هیئت تیراندازی با کمان استان قزوین گفت: از سال 83 که هیات تیراندازی با کمان در استان قزوین تشکیل شده تا 2 سال گذشته روزهای سختی در پیش داشت و خوشبختانه در سال های 96 و 97 دستاوردهای سخت افزاری خوبی را در این رشته ورزشی شاهد بودیم.
مجید ملاحسینی تاکید کرد: هیئت ما در سال 96 و 97 با توجه به مقام هایی که کسب کرد نشان داد که می تواند با کمی پشتکار و برنامه ریزی بیشتر از جایگاه بالاتری برخوردار باشد.
وی به کمک های شهردار سابق قزوین اشاره کرد و گفت: با صرف هزینه 150 میلیون تومان به تامین محوطه و زمین برای تیراندازی با کمان اقدام شده و باعث شد تا فضای امکانات سخت افزاری ما توسعه یابد.
ملاحسینی در ادامه به اهمیت سایت تیراندازی با کمان اشاره کرد و افزود: یکی از ملزوماتی که برای ورزشکاران رشته تیراندازی با کمان وجود دارد، استفاده از فضاهای مناسب برای تمرین میدانی است که باید همواره مورد توجه باشد.
این مسئول در خصوص استعدادیابی برای رشته تیراندازی با کمان اظهار داشت: نایب رییس هیات تیراندازی با کمان استان و شهرستان قزوین از قشر فرهنگی انتخاب شده اند تا جذب استعدادها به بهترین نحو ممکن انجام شود و حتی یک هنرستان دخترانه در استان صاحب سایت تیراندازی با کمان است.
ملاحسینی نسبت به راه اندازی سایت تیراندازی در 2 شهرستان استان ابراز خرسندی کرد و گفت : در سال جاری در شهرستان آبیک و بویین زهرا توانستیم سایت های تیراندازی با کمان راه اندازی کنیم و شهرستان تاکستان نیز در حال راه اندازی سایت تیراندازی است و مشکلات ورزشکاران تاکستان برطرف می شود.
رییس هیئت تیراندازی با کمان استان قزوین در خصوص تقویم سال 98 گفت: سال 97 جذب نیروی خردسال در رشته تیراندازی با کمان افزایش داشته است که از فدراسیون خواهشمندیم در اعطای تجهیزات به هیئت ها شرایط سنی را لحاظ کنند و کمان های چپ دست را برای سال 98 در دستور کار قرار دهند.

** تراز مالی هیئت تیراندازی با کمان استان قزوین
زهرا کاکاوند مسئول حسابرسی مالی هیئت تیراندازی با کمان استان قزوین هم گفت: 33 میلیون تومان واریزی اداره کل ورزش و جوانان به هیات بود که با 15 میلیون تومان درآمد درمجموع 48 میلیون تومان میزان واریزی هیات بر شمرده می شود که در همین سال هیئت 52میلیون تومان هزینه کرده است.

** از رنکینگ های برتر برای شرکت در مسابقات حمایت می شود
چندی پیش مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در مجمع عمومی هیئت تیراندازی با کمان استان به موضوع حمایت مالی برای رفت و آمد ورزشکاران به مسابقات اشاره کرد و گفت: لازم است که برای حمایت از ورزشکاران پر تلاش در هیات مدیره مبلغی به صورت تشویقی به منظور افزایش رنکینگ(رتبه) ورزشکاران معین شود.
عباس علایی مقدم افزود: برای خرید کمان می توان از اعتبارات حوزه عمرانی استفاده کرد و اگر بخواهیم از اعتبارات ورزشی استفاده کنیم کار اصلی ورزشکاران روی زمین می ماند.
9925/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تير و كمان مشكلات قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نبرد لیست‌ها در تهران
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض