Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:30:04 GMT

'جو بایدن' گزینه نخست ایالت آیوا در انتخابات 2020 است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۲۶۵۴

'جو بایدن' گزینه نخست ایالت آیوا در انتخابات 2020 است

تهران - ایرنا - شبکه خبری تلویزیونی 'سی ان ان' گزارش داد: در یک نظرسنجی جدید درمورد نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دمکرات و از میان رای دهندگان ایالت آیوا، 'جو بایدن' بالاترین رای را کسب کرد و گزینه نخست این ایالت برای انتخابات پیش رو شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درحالیکه جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا نامزدی خود را از حزب دمکرات اعلام نکرده، اما در نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان توانست با کسب 27 درصد آرا در صدر قرار گرفته و 'برنی سندرز' سناتور کهنه کار ایالت ورمونت که بطور رسمی کارزار انتخاباتی خود را برای انتخابات 2020 آمریکا آغاز کرده با کسب 25 درصد آرا پس از بایدن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر نظرسنجی سی ان ان، 'الیزابت وارن' سناتور ایالت ماساچوست و 'کاملا هریس' (Kamala Harris) سناتور ایالت کالیفرنیا دو نامزد زن از حزب دمکرات با اختلاف زیاد از بایدن و سندرز، هر یک به ترتیب 9 و هفت درصد آرای رای دهندگان ایالت آیوار را به خود اختصاص دادند.
نظرسنجی سی ان ان در این زمینه از سوم تا ششم ماه مارس (12 تا 15 اسفند ماه) از میان 401 رای دهنده ایالت آیوا که در انتخابات 2020 رای خواهند داد و با خطای 4.9 درصد به عمل آمد.
حزب دمکرات اکنون با اعلام آمادگی 14 نامزد با ترافیک نامزدهای انتخاباتی 2020 آمریکا مواجه است. از میان 14 نامزد کنونی حزب دمکرات برای انتخابات 2020 آمریکا 6 نفر از آنها زن هستند.
از حزب جمهوریخواه تاکنون علاوه بر 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا، فقط 'بیل ولد' (Bill Weld) فرماندار سابق ایالت ماساچوست آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات اعلام کرده است.
برنی سندرز 77 ساله، درحالی بار دیگر خود را نامزد انتخابات 2020 کرد که انتخابات 2016 آمریکا را به 'هیلاری کلینیتون' رقیب هم حزبی خود واگذار کرد.
هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 میلادی، 65 میلیون و 853 هزار و 'دونالد ترامپ' رقیب جمهوریخواه او 62 میلیون و 984 هزار رای کسب کردند.
کلینتون در این انتخابات حدود سه میلیون رای بیشتر از ترامپ بدست آورد اما نتیجه آرا الکترال (گزینش گر) انتخابات را به نفع وی تمام نکرد و ترامپ توانست علی رغم آرای بالای مردمی هیلاری کلینتون با کسب 304 آرای الکترال در برابر 227 آرای الکترال به کاخ سفید راه یابد.
اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جو بايدن انتخابات 2020 آمريكا نظرسنجي سي ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟