Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@13:49:47 GMT

دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۳۰۶۴

دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی تعیین شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط اداره کل هنر‌های نمایشی، شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی طی حکمی داود فتحعلی‌بیگی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی منصوب کرد.
در بخشی از این حکم خطاب به فتحعلی‌بیگی آمده است: «هنر‌های ملی ایران اسلامی و به ویژه هنر‌های نمایشی آیینی و سنتی بی‌گمان از گرانسنگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی کشور است که چونان دُر کمیابی در ساحت هنر جهان می‌درخشد و با گونه‌ها و شاخه‌های متنوع و منحصر به فرد مورد اقبال و استقبال پژوهشگران، هنرمندان و هنر دوستان از سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گام ارزشمندی است در راه حفظ و ترویج این گونه‌های ناب هنری و دریچه روشنی برای شناساندن بیش از پیش این سرمایه پر قدر و قیمت و نیز تکریم و پاسداشت هنرمندان توانای این عرصه.»
داود فتحعلی‌بیگی را با عنوان آقای نمایش ایرانی می‌شناسند. وی کارگردان، نویسنده، بازیگر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. فتحعلی‌بیگی دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۶و مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۰ است.
از جمله فعالیت‌های مدیریتی این محقق و پژوهشگر عرصه نمایش ایرانی می‌توان به مدیریت تالار محراب از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۴، مدیریت اداره تئاتر از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، عضو و ریس هیئت‌مدیره انجمن تعزیه ایران از ۱۳۸۴ تا به حال و دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی اشاره کرد.
کانون نمایش‌های آیینی و سنتی و اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با شعار «نمایش سنتی فرصتی برای تئاتر معاصر ایران»، مرداد ۱۳۹۸ و همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر برگزار می‌کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • لغو مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم