Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بابک قطبی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه به دلیل ارتباط مستقیم کالای سلامت‌محور با سلامت مردم، مقوله قاچاق کالای سلامت محور دارای اهمیت ویژه‌ای است، گفت: در ۱۱ ماهه امسال در راستای جلوگیری از بروز صدمات جبران‌ناپذیر کالا‌های قاچاقی سلامت‌محور، ۷۲ هزار و ۹۳۵ بازرسی به صورت روتین از مراکز عرضه و پخش محصولات سلامت‌محور و موادغذایی استان صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی داروخانه‌ها را بیشترین صنف مورد تأکید در بازرسی‌ها دانست و افزود: توجه خاص به داروخانه‌ها به دلیل اهمیت دارو به‌عنوان کالایی که در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند در مقوله قاچاق معکوس مورد توجه و سوءاستفاده قرار گیرد، دارای حساسیت ویژه‌ای بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ذکر اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو هزار و ۶۴۲ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکمل‌های ورزشی در سطح استان صورت گرفته است، ادامه داد: با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت استان و هم‌چنین دیگر نهاد‌های ذیصلاح گشت‌های مشترکی در زمینه نظارت و کنترل قیمت و نحوه عرضه دارو و محصولات سلامت‌محور در کردستان شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه میزان قاچاق دارو در استان کردستان نسبت به سال قبل کمتر شده است، تصریح کرد: کنترل و نظارت بر دارو در استان با تدابیر خاصی صورت می‌پذیرد، به‌گونه‌ای که تمام دارو‌ها در سامانه کنترلی کدگذاری شده و از ابتدای عرضه تا مصرف قابل رصد و ردیابی است.
قطبی با تأکید بر اینکه با شرکت‌های توزیع دارو و داروخانه‌هایی که مبادرت به قاچاق دارو کنند در قالب قانون برخورد جدی می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر نقش شایان توجهی را در کاهش قاچاق دارو داشته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، با اشاره به اینکه اقداماتی نیز در راستای فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق صورت پذیرفته است، گفت: آموزش ۱۴ هزار و ۴۷۱ دانش‌آموز، تشکیل ۲۳ جلسه و کارگروه، ۹ جلسه کارگروه پیشگیری، تصویب ۵۰ مصوبه و اجرای ۹۰ درصد این مصوبات ازجمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت‌محور طی سال جاری است.


وی در پایان بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۸۱ کارگاه آموزشی در زمینه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور برگزار و حدود شش هزار و ۵۹۰ بنر و تراکت در همین راستا در بین مردم توزیع شده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود