Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با ارائه گزارشی از مشارکت نیکوکاران یزدی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین گفت: ۳۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد نیازمند مسکن هستند.

مشعل چی با بیان اینکه نیکوکاران یزدی می‌توانند در تامین نیاز‌های ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم با این نهاد همکاری کنند، افزود: ۱۴ هزار و ۳۳۰حامی نیکوکار در استان یزد حمایت ۴ هزار و۱۵۲ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح ، اکرام ایتام، و ،محسنین، بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح اکرام ایتام از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند، طرح محسنین نیز از دیگر طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است.

وی افزود: نیکوکاران یزدی طی ۱۱ ماهه امسال هشت میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان به صورت کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب طرح ،اکرام ایتام و محسنین، به خانواده‌های تحت حمایت کمک کردند، این در حالی است که ۷۵ درصد این کمک‌ها به صورت نقدی و ۲۵ درصد غیر نقدی بوده است.

مشعل چی با اشاره به مشارکت مردم نوع دوست استان یزد در یاری رساندن به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند گفت: مردم خیّر استان یزد طی ۱۱ ماهه سال جاری ۴۱ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان در قالب طرح‌های مختلف مشارکتی به نیازمندان کمک کردند، ۴۲ درصد این کمک‌ها به صورت نقدی و ۵۸ درصد غیر نقدی بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع کمک‌های اهدایی ۳۹ درصد کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان در بخش‌های بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال، جهیزیه و ازدواج، معیشت و امور فرهنگی، ۲۴ درصد زکات و کفارات، ۲۰ درصد اکرام ایتام و محسنین و ۱۷ درصد صدقات بوده است.

کمک‌های دریافتی در همان محل و طبق نیت خیّران هزینه می‌شود، مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/ی

۳۰یتیم یزدی  مسکن ندارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معلمان به ایتام