Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، این پسر جوان با یک برنامه قبلی تصمیم می گیرد دختر مورد علاقه اش را غافلگیر کند و در پاساژ جلوی چشم همه ناظران روبه روی او زانو زند و از احساسش بگوید و درخواست ازدواج نماید. پس از انتشار کلیپ این خواستگاری در فضای مجازی از یک سو برخی کاربران از این عمل استقبال کردند، اما از سویی دیگر برخی این عمل را مغایر با شئونات اسلامی دانسته اند و تقاضای برخورد با این دختر و پسر جوان را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نیز خبری مبنی بر دستگیر شدن این دختر و پسر در فضای مجازی منتشر شده است. گویا چون این رفتار آنها از نظر قوانین و موازین حاکم بر کشور با مقررات اسلامی مغایرت داشته و خلاف قوانین کشور بوده، موجب دستگیری این 2 نفر شده است. پایگاه خبری پلیس نیز در این راستا گزارش داده است که در پی انتشار کلیپی از درخواست ازدواج مغایر با شئونات اسلامی، توسط دختر و پسری جوان در یکی از مراکز خرید در شهرستان اراک، با توجه به مطالبات مردم با ایمان و ولایتمدار شهرستان و جریحه ‌دار شدن عفت عمومی در این رفتار برگرفته از فرهنگ منحط غرب این موضوع برابر قانون، بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت. در ادامه این گزارش آمده است که این زوج جوان دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. در این گزارش عنوان شده که این دختر و پسر جوان که به شکل قانونی با یکدیگر عقد کرده اند تا صدور حکم نهایی با قرار وثیقه، آزاد هستند. 

جرم دخترو پسر اراکی جریحه دار کردن عفت عمومی جامعه است 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این خصوص گفت: خواستگاری انجام شده در پاساژ گلستان اراک توسط پسر جوان از دختری جوان به شیوه صورت گرفته در یکی از مراکز خرید اراک و در ملاء عام مصداق بارز جریحه دار کردن عفت عمومی جامعه است و جرم تلقی می شود و باید برابر قانون با آنان برخورد شود. چنین رفتاری جرم است و برابر قانون مجازات آن می تواند حبس و شلاق باشد. در نهایت دادگاه باید در مورد جرم و مجازات این دختر و پسر تصمیم بگیرد. این دختر و پسر جوان اراکی در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده اند تا در وقت مقتضی به پرونده آنها رسیدگی شود. 

حجت الاسلام عبدالهی افزود: قرار نیست در جامعه هر فردی هرگونه که بخواهد رفتار کند. بالاخره جامعه عفت عمومی دارد و چنین رفتاری جریحه دار کردن عفت عمومی جامعه است. شکایات بسیاری از این دختر و پسر جوان شده است. شکایت خصوصی در این رابطه انجام نشده، اما به هر حال شکایاتی در این راستا وجود دارد. افراد بسیاری با دادسرا تماس گرفته اند و از این وضعیت گله مند بوده اند و خواستار برخورد با این موضوع شده اند. گاهی ممکن است افعالی از انسان رخ دهد که نامشروع نیست، اما در عین حال از نظر عرف جامعه پسندیده نباشد. چنین افعالی در قانون جرم تلقی می شود. 

عمل زوج جوان در پاساژ گلستان اراک جرم نیست

وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه  اظهار داشت: از نظر اینجانب عمل زوج جوان در پاساژ گلستان اراک مصداق جریحه دار کردن عفت عمومی موضوع ماده 638 قانون مجازات اسلامی نبوده و نمی تواند جرم باشد.

دکتر سعید میرمحمدی افزود: اولا جریحه دار کردن عفت عمومی در ایران مفهومی است تعریف نشده و مصادیق آن تعیین نشده اند. همین امر بعضاً در مقام عمل سبب نادیده انگاشته شدن اصول مسلم حقوق جزا شده و مقامات مسئول از ضابطین دادگستری تا بالاترین مقامات قضایی نظرات و تصمیمات متفاوت در این خصوص ابراز می نمایند که در بسیاری از موارد با نظر عموم مردم که مجنی علیه اصلی این جرم هستند تفاوت فاحش دارد. شاید دیدگاه برخی از افراد این باشد که عمل زوج جوان موجب جریحه دار کردن عفت عمومی شده است اما آنچه در کلیپ منتشر شده دیده می شود نه تنها نفرت و انزجار عمومی در بین مردم نیست بلکه شادمانی مردم می باشد که باید گفت شهروندان از حق شادی هم برخوردارند که مغفول بوده و اتفاقا خبر بازدداشت این زوج موجب نفرت و انزجار بسیاری از مردم شده است لذا تعریف و مصداق جرحه دار کردن عفت عمومی مشخص نیست و می تواند متفاوت باشد و افکار عمومی همواره باید در تعیین مصادیق این جرم نقش داشته باشند و این تمایل می بایست به نحوی در رویه قضایی و قانون اعمال شود و ابهاماتی را که در این خصوص وجود دارد روشن شود. 

اهمیت مقوله جریحه دار کردن عفت عمومی از آنجا خودنمایی می کند که امروزه این امر مبتلا به، جامعه ما شده است، از طرفی عمده افرادی که به ارتکاب این جرم دستگیر می شوند، قشر جوان و نوپای جامعه هستند که باوجود جوان بودن جمعیت جا دارد در برخورد بااین نسل حساس و آینده ساز با تامل بیشتری رفتار شود.

برخی در تعریف جریحه دار کردن عفت عمومی گفته اند عبارت است از ارتکاب هر عمل از امور جنسی در انظار و اماکن عمومی از قبیل رابطه با جنس مخالف، پوشش، رفتار، گفتار و یا نمایش تصاویر که این تمایلات را نمایان کند یا قضای حاجت در انظار که نوعاً موجب نفرت مردم می شود. اما عمل این زوج همانطور که گفتم نه تنها از مصادیق عمل جنسی که موجب نفرت عمومی شده باشد نیست، بلکه مورد استقبال حاضرین نیز قرارگرفته و به نظر اینجانب جرم نمی باشد.

 

خبرنگار: شایسته سلامی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج جامعه جرم رئیس کل دادگستری استان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت معلم از تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی تا خرداد ماه خبر داد.
////////////////
بمناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم در مراسمی از معلمان و اعضای انجمن اولیای مدارس آزادشهر قدردانی شد.
/////////////////
رحمان قاضی لر شهردار بندرترکمن گفت : در اجرای طرح آسفالت معابر شهری ، امسال سیزده هزار تن آسفالت برای این شهر در نظر گرفته شده و در مرحله اول محله قدیمی استقبال آسفالت خواهد شد.
/////////////////
جلال الدین تاج پور مدیر  آموزش و پرورش کلاله در نشستی خبری گفت : در این شهرستان هم اکنون ۱۲ فضای آموزشی در حال ساخت داریم که تا اول مهر ۳ واحد آن به بهره برداری می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • رازگشایی از قتل هولناک دختر جوان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • اراکی‌ها 3 قهرمانی را در یک فصل از پرسپولیس می‌گیرند؟
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم