Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - پایگاه خبری، تحلیلی شوشان، یادداشتی با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب؛ منشوری برای پیشرفت و تعالی را به قلم مهدی شیخ انصاری منتشر کرده است.

رهبری معظم انقلاب اسلامی در بهمن ماه امسال و در ورود انقلاب اسلامی بزرگ مردم ایران به دهه ی پنجم تولد این حماسه عظیم و تاریخی با صدور بیانیه ای راهبرد آینده انقلاب و کشور را در ورود به پنجمین دهه انقلاب تبیین فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام معظم رهبری در این بیانیه که به نام بیانیه گام دوم انقلاب یاد می شود ، ضمن اشاره به تجربیات و دستاوردهای چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در فراز و فرود های خود مسیر آینده اتقلاب و کشور را ترسیم کردند که نقش جوانان و آینده سازان میهن اسلامی را در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و تحقق آن بسیار اثرگذار و مهم دانسته اند.
جوانان کشورمان در تمامی عرصه های انقلاب چه در دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی و چه در دوران به ثمر نشستن انقلاب و دفاع از میهن اسلامی در سالهای حماسه و ایثار و چه در دوران سازندگی و توسعه کشور نقش به سزا و مهم ایفا کردند.
خودکفایی و پیشرفت در عرصه های مختلف علمی از جمله علوم ژنتیک ، علوم هسته ای ، فضا ، نظامی و موشکی، نانو ، سلول های بنیادین و دیگر علوم مختلف نمونه هایی از پیشرفت های کشورمان در چهل سال گذشته می باشد که به دست جوانان ایرانی به ثمر نشسته است.
مقام معظم رهبری در این بیانیه با اشاره به تجارب گذشته و فراز و فرود انقلاب اسلامی ایران همگان را به تلاش و کوشش برای ایجاد حرکتی بزرگ برای پیشرفت و تحقق تمدن اسلامی دعوت و رهنمود می سازند.
ایران بزرگ ما که مهد عالمان و دانشمندان بزرگ از جمله ابن سینا، ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، حافظ ، سعدی ، خوارزمی می باشد زمینه ساز علوم و رشته های بزرگی در تاریخ علم بوده اند که دانشگاه بزرگ و تاریخی جندی شاپور نمونه ای از این جایگاهی علمی ایران بزرگ است که طبق سند یونسکو نخستین دانشگاه جهان معرفی شده است.
توجه به روحیه معنوی در جامعه، ایستادگی در مقابل استکبار و زورگویان جهانی، سبک زندگی، توجه به ظرفیت های بزرگ کشور و ایجاد عدالت از دیگر بخش های بیانیه گام دوم اتقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب است .
مقام معظم رهبری در این بیانیه وظیفه مسئولان و مردم را در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرده و حالا نوبت مسئولان، صاحب نظران، کارشناسان، محققان و پژوهشگران است که به تبیین و تحلیل این بیانیه پرداخته و با ایجاد شور و آگاهی افکار عمومی را برای تحقق گام دوم انقلاب به حرکت در آورند.
3004/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ديگر رسانه ها شوشان بيانيه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین گفت: پیشرفت کشور از مسیر توجه به آموزش‌ و‌ پرورش می‌گذرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

او تصریح کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌و‌پرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان گفت: ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید