Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کلایی ظهر یکشنبه در نشست خبری که در تالار کوهسنگی به منظور تشریح اقدامات شهرداری برگزار شده بود، اظهار کرد : لایحه رایگان شدن خطوط BRT در ایام نوروز هفته آینده در شورا شهر بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: سال ۹۸، سال پر فشار عمرانی را خواهیم داشت و مردم هم به این پروژه‌ها نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل چیزی که سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در شهری مثل مشهد جذب می‌کند، چشم انداز واحدی است که من نام آن را الگوی همکاری می‌گذارم.

وی گفت: اگر به شاخص کیفیت حمل و نقل در میان کلانشهرها نگاه کنیم، مشهد را در وضعیت خوبی می‌بینیم. حتی در این دوره که هزینه اتوبوس‌ها سه برابر شده است، ما سعی کردیم به خرید و اضافه کردن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه دهیم.

کلایی تاکید کرد: اواخر سال گذشته شهرداری از لحاظ مالی وضعیت بسیار وحشتناکی داشت اما قطار شهری یک روز هم تعطیل نشد. با وجود کار فرهنگی سنگینی که انجام شده است، میانگین استفاده از اتوبوس کاهش پیدا کرده و این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود چراکه آسیب آن به خود شهروندان بر می‌گردد.

وی با اشاره به ترجیح شهرداری در ورود غیر مستقیم به ورزش قهرمانی، خاطر نشان کرد: فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت ورزشکاران، اطلاع رسانی بازی‌ها و پیدا کردن سرمایه گذار و مالک برای ورزش قهرمانی از جمله اقداماتی است که برای این حوزه انجام می‌دهیم.

آماده سازی پارکینگ‌های اطراف حرم رضوی

کلایی با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های اطراف حرم برای عید نوروز، گفت: با همکاری آستان قدس رضوی و پلیس راهور، ۸ هزار و ۵۰۰ پارکینگ در پیرامون حرم برای پذیرایی از زائران نوروزی در نظر گرفته شده است البته این اقدامات کوتاه مدت است برای اقدامات بلند مدت نیازمند بحث‌های مفصلی هستیم.

شهردار مشهد تاکید کرد: در خصوص مسئله ارتفاعات جنوب من با دادستان صحبت کردم و مجموعاً دغدغه‌های دادستان با دغدغه‌های فعالان محیط زیست یکی بود اما متأسفانه الگوی همکاری ما با NGOها مناسب نیست و رسیدن به یک فرهنگ مشترک زمان بر خواهد بود.

کلایی با بیان اینکه در بحث معتادان متجاهر پنج دستگاه متولی وجود دارد، تاکید کرد: دو کار ویژه ای که امسال برای این افراد انجام دادیم، به کارگیری ۱۰۰ نفر از معتادین برگشت شده در کاشت گل‌ها و در اختیار قرار دادن فضایی برای تولیدکنندگان گل و گیاه به شرط استفاده از این معتادان بود. علاوه براین هزار دست لباس مورد نیاز برای همکاران فضا سبز را به مرکز معتادان متجاهر سفارش دادیم.

افزایش نرخ ارز هتلداران مشهدی را نجات داد

شهردار مشهد تاکید کرد: این نکته را نمی‌توان انکار کرد که افزایش نرخ ارز در سال ۹۷ هتلداران مشهدی را نجات داد. خوشبختانه امسال چهار میلیون و ۸۰۰ هزار زائر خارجی به مشهد آمده‌اند که بیش از ۴۰ درصد این افراد عراقی بودند اما ارتباطات ما به اندازه کافی برای گردشگری عراقی‌ها کافی نیست.

کلایی در خصوص برنامه‌های شهرداری در سطح بین المللی اظهار کرد: هدف گذاری اصلی ما استفاده از دیپلماسی عمومی و رونق بخشی به شهر است. مقدمه این کار یاری سرمایه گذاران است اما متأسفانه این مقدمه بسیار طولانی شده است.

وی با بیان اینکه قرار داد ایستگاه‌های دوچرخه سواری، قرار دادی بد بوده است، گفت: در حال حاضر مسئله حقوقی این ایستگاه‌ها در حال پیگیری است و تا زمانی که این مشکل حل نشود نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد.

کد خبر 4564137

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری مشهد خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود