Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:34:10 GMT

رشد ۱۳ درصدی تولید فولاد خام و ۷ درصدی محصولات فولادی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۴۱۵۱

میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی کشور در ۱۰ ماهه سال ۹۷ به ترتیب ۱۳ و ۷ درصد رشد یافت. در این مدت صادرات محصولات فولادی نیز افزایش ۱۰۲ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبق آمار انجمن فولاد ایران شرکتهای فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۲۰ میلیون و ۶۷۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مدت مشابه سال ۹۶، اندکی بیش از ۱۸.۳ میلیون تن بود.

علاوه بر این طی ۱۰ ماهه امسال، ۱۷ میلیون و ۵۷۲ هزار تن انواع محصولات فولادی (کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال ۹۶ (۱۶ میلیون و ۳۹۸ هزار تن)، حاکی از رشد ۷ درصدی است.

همچنین در ۱۰ ماه یاد شده، ۲۱ میلیون و ۹۶۴ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تن)، ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش ۱۰۲ درصدی صادرات محصولات فولادی

در مدت یاد شده ۳ میلیون و ۹۷۲ هزار تن شمش و ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۳۶۷ هزار تن شمش و یک میلیون و ۱۸۵ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۲۶ درصد کاهش و ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

افزون بر این در این مدت ۵۰۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته (۵۶۷ هزار تن)، حاکی از کاهش ۱۱ درصدی صادرات این محصول است.

همچنین ۱۰ ماه امسال، ۲۷ هزار تن فولاد خام و ۸۸۱ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۴۴ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۸۶۲ هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب ۳۹ درصد و ۵۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران

تین نیوز

بیش از ۶۴ میلیون تردد فروردین ماه امسال در جاده های مازندران ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود سه درصد افزایش یافته است.

حسن جهانیان افزود: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷.۵ درصد افزایش داشته و به بیش از پنج میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

جهانیان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود چهار هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ بوده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • مارتینز اخراج شد، چون ۲۰ روز فولاد را تعطیل کرد!