Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:27:06 GMT

اعتماد به شرکت های دانش بنیان تحریم ها را کم اثر کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۴۳۸۲

اعتماد به شرکت های دانش بنیان تحریم ها را کم اثر کرد

بندرعباس- ایرنا- مدیر بازرگانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: شناسایی تولید کنندگان داخلی و اعتماد به شرکتهای دانش بنیان در تامین مواد و قطعه های مورد نیاز این شرکت درسالجاری، راهکاری مهم در مقابله با کم اثر کردن تحریم ها بود.

به گزارش ایرنا، عماد زارعی روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: شناسایی تولید کنندگان داخلی و شرکت‌ های دانش ‌بنیان در زمینه مواد شیمیایی و ساخت قطعه های یدکی تجهیزات اصلی این پالایشگاه از طریق حضور در نمایشگاه‌ های تخصصی و بازدید از صنایع مختلف در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز داشت: در این راستا با اتکا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب و با استفاده از توان شرکت‌ های داخلی و دانش بنیان و ایجاد بستر مناسب، حمایت از سازندگان داخلی به صورت عملی اجرایی شد.
مدیر بازرگانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اظهارداشت: کاتالیست های مورد نیاز این شرکت که اهمیت بسیاری در فرآیند بنزین سازی دارد، پیش از این در انحصار کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا قرار داشت اما با حمایت‌ های انجام شده و کمک شرکت های دانش بنیان این انحصار شکسته شد.
«کاتالیست ماده ای است که سرعت واکنش های شیمیایی را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزایش می دهد بدون اینکه خود در آنها شرکت کند. یکی از موارد استفاده کاتالیست ها، مبدل های کاتالیستی می باشد.»
زارعی، ساخت پمپ‌ های اصلی پروژه، برج‌ ها، کوره‌ها و تجهیزات کمپرسورهای واحد بنزین سازی و سایر تجهیزات اصلی پالایشــگاه نفت ستاره خلیج فارس توسط تامین کننـدگان داخلی را از دیگر اقدامات برجسته در این شرکت ذکر کرد.
وی افـزود: در زمـینه تامین تجهیزات، ابزار دقیق و برق و همچنین تامین همه ‌ی کابل ‌های مورد نیاز پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز از ظرفیت داخلی استفاده کردیم.
این مسوول تاکید کرد: برگزاری مناقصه عمومی متعددی برای تامین اقلام مورد نیاز پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به دقت اجرایی شد تا با ایجاد رقابت بیشتری بین تمامی سازندگان و تولید کنندگان داخلی، منجر به استفاده بیشتر از دانش، تجربه و توان همه‌ ی شرکت‌های داخلی شود.

**ثبت شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سامانه بورس
مدیر بازرگانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس همچنین از ثبت این شرکت در سامانه بورس به عنوان شرکت استراتژیک و ایجاد زیرساخت مناسب برای خرید مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه خبر داد.
زارعی گفت: این اقدام علاوه بر صرفه اقتصادی، باعث تضمین و اطمینان خاطر از کیفیت کالای خریداری شده و ثبت معامله در سامانه معاملات بورس خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اولویت نظام و دغدغه‌های دولت در راستای سرعت بخشی به اهداف اقتصاد برون ‌گرا و همچنین ضرورت تلاش برای بهبود رشد اقتصادی کشور و خروج از شرایط رکود، بحث مدیریت نشان تجاری نیز مدنظر قرار گرفت.
وی بیان داشت: این اقدام یکی دیگر از پارامترهای تعیین ‌کننده و مهم برای تصمیم‌ گیری شرکت ها در حوزه صادرات است که شرکت نفت ستاره خلیج فارس با ثبت برند تجاری STAR برای فرآورده های تولیدی خود گامی مهم در این عرصه برداشت.

**حضور در بازارهای جهانی منطقه ای و فرامنطقه ای
این مسوول، فروش و صادرات فرآورده گاز مایع (مازاد تولید کشور) و سایر فرآورده های ویژه را از دیگر راهکارهای اساسی در راستای تامین منابع مالی برای پیشبرد امور توسعه‌ای پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس عنوان کرد.
زارعی گفت: بازار منطقه ای و فرامنطقه ای در خصوص فروش فرآورده‌ها به صورت کارشناسی مورد تحلیل و بازاریابی قرار گرفت و صادرات برخی از اقلام با توجه به سیاست های تعیین شده درحال انجام است.
وی در پایان به برگزاری مزایده عمومی بین المللی فروش گاز مایع در مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: تحلیل منطقه ‌ای در خصوص شبکه توزیع و بازاریابی فرآورده های پالایشگاه و حضور در بورس انرژی و عرضه فرآورده های تولیدی در رینگ بین الملل و داخلی صورت پذیرفته است.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران و با ظرفیت 36 میلیون لیتر در روز در قالب 4 مرحله 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت راه اندازی شده است.
این پالایشگاه که در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت ‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
خوراک مورد نیاز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از طریق خط لوله 388کیلومتری از میادین مشترک ایران در پارس جنوبی تامین می شود به طوری که می توان از آن به عنوان اولین پالایشگاهی نام برد که با استفاده از گاز پالایش شده انواع سوخت از جمله بنزین، گازوئیل و سوخت جت را تولید می کند.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نفت ستاره خليج فارس شركت هاي دانش بنيان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی درخصوص مباحث اخیر پیرامون تغییر نام تیم استقلال، گفت: کنسرسیومی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال ایران را خریداری کرده و این موجب مسرت و افتخار ماست که در کنار هواداران پرشمار این تیم، انشالله به تعالی این تیم و ورزش کشور بویژه در عرصه‌های بین‌المللی کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در خصوص تغییر نام شرکت استقلال ایران مباحثی در جریان است و این رویه در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که شرکت‌های تابعه، پسوند خلیج فارس را داشته باشند، منتها اولویت اول ما حفظ نام استقلال ایران برای این شرکت است و تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم، اما در صورتی که مراجع ذیصلاح بر حذف پسوند ایران اصرار داشته باشند با هماهنگی با وزارت ورزش و طبق قانون تجارت و ضوابط حاکم بر شرکت‌های بورسی درباره تغییر پسوند شرکت استقلال ایران اقدام خواهیم کرد.

علی عسکری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما برای موفقیت استقلال است و این نام زیبا بر روی تیم استقلال برقرار خواهد ماند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904386

دیگر خبرها

  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای هزار قرارداد نفتی با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد با ۶۷۰ دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم
  • امضای یک هزار قرارداد با شرکت های دانش بنیان
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است