Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:24:08 GMT

پیشنهاد بلک‌واتر برای پایان جنگ افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۴۴۳۴

پیشنهاد بلک‌واتر برای پایان جنگ افغانستان

مدیرعامل شرکت امنیتی بدنام "بلک‌واتر" قصد دارد تا به خصوصی سازی جنگ در افغانستان بپردازد و این جنگ ۱۷ ساله را پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، اریک پرینس، مدیر عامل شرکت امنیتی خصوصی "بلک‌واتر" در گفت‌وگو با "مهدی حسن" مجری شبکه الجزیره گفت که او در همان حال که از حامیان کمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به "جنگ بی پایان" افغانستان است اما او لزوماً از خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرینس گفت: مسئله اینجا است؛ اگر آمریکا افغانستان را ترک کند، یا حمایت‌ها از افغانستان را از طریق پول یا نیروها متوقف کند، با اتفاقی نظیر سقوط "سایگون" در سال ۱۹۷۵ مواجه خواهیم شد که هلیکوپترها مجبور بودند تا مردم را از سقف سفارت آمریکا بلند کنند. وضعیت تا این حد بد خواهد شد.

در عوض پرینس خواستار این است که خود در جنگ دست داشته باشد. پیشنهاد پرینس این است که به جای ۵۰ هزار نیروی ناتو و پیمانکار خصوصی، ۲۰۰۰ نیروی ویژه آمریکایی و ۶ هزار پیمانکار نظامی جایگزین شوند؛ این کار باعث کاهش ۳۰ میلیارد دلاری هزینه‌ها در یک سال می‌شود.

پرینس گفت: من می‌خواهم با دادن ابزار بقا به نیروهای افغان و تهاجمی‌تر شدن، به جنگ در این کشور پایان دهم. اگر شما مربیانی را فراهم آورید و از این نیروها حمایت هوایی و لجستیک بکنید آنها می‌توانند خود بر دشمن پیروز شوند.

شرکت "آکادمی" در سال ۱۹۹۷ توسط یکی از فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آمریکا با نام "اریک پرینس" تحت نام "بلک‌واتر" راه‌اندازی شد.  بلک واتر فعالیت جدی خود را از سال ۲۰۰۱ با ارائه خدمات امنیتی و لجستیک، در جنگ افغانستان آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ به "ایکس‌ای سیستمز" تغییر نام یافت. سپس در اواخر سال ۲۰۱۰ اریک پرینس، بنیان‌گذار و مدیرعامل بلک‌واتر، شرکت خود را به گروهی سرمایه‌گذار خصوصی فروخت و نام آن به "آکادمی" تغییر پیدا کرد.

تصمیم برای تغییر نام بلک‌واتر از آنجا صورت گرفت که این شرکت عملکرد منفی‌ای به خصوص در جنگ عراق و کشتار غیرنظامیان داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان بلک واتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت

به نقل از خبرگزاری شینهوا، موسی اشعری رئیس رسیدگی به بلایای طبیعی ولایت هرات افغانستان تایید کرد که بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در این ولایت جان هفت نفر را گرفته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،همچنین، یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در پی بارندگی و سیلاب‌های ناگهانی روز‌های اخیر جان باخته اند.

در ماه گذشته میلادی (فروردین-اردیبهشت) نیز طوفان و سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشت.

دیگر خبرها

  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • ورود برج‌های واحد CCR به شرکت پالایش نفت تهران
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • هاآرتص: حماس با قبول آتش‌بس، اسرائیل را غافلگیر کرد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • قیمت‌های غیرمنتظره آپارتمان مدرن در افغانستان
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت