Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شرمین شریفی گفت: رشد و نمو گیاهان به ویژه درختان همواره تحت تاثیرعوامل محدود کننده‌ای همچون آفات قرار می‌گیرد و آفات و شته‌ها باعث ضعف عمومی و در نهایت خشکیدگی درختان می‌شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با آغاز فصل رویش درختان و احتمال شیوع شته و جلوگیری از طغیان بهاره آفات، عملیات سمپاشی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار و در زمان رشد شته و آفات درختان، سمپاشی به صورت بیولوژیک با استفاده از روغن سیتراپلاس که پایه ارگانیک داشته و برای شهروندان و محیط زیست هیچ گونه آسیبی نخواهد داشت، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی بهاره از ۲۰ اسفند ماه جاری و به مدت یک هفته توسط واحد‌های فضای سبز مناطق سه گانه شهرداری انجام خواهد شد،گفت: سمپاشی درختان باهدف کاهش پراکنش آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌های گیاهی، کنترل عوامل خسارت زا و بهبود وضعیت شادابی درختان است.

شریفی افزود: عملیات سمپاشی از ساعت ۱۲ شب تا هفت صبح انجام می‌شود، لذا از شهروندان انتظار می‌رود، در زمان انجام عملیات سمپاشی از پارک کردن خودرو‌های خود در معابر و خیابان‌های اصلی سطح شهر خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اجرای  عملیات سمپاشی بهاره از ۲۰ اسفند ماه جاری درسنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناظر طبیعی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی آفات مکنده در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دوره آموزشی آفات مکنده باتاکید برکنترل آفات فصل بهارپسته، با حضور مهدی بصیرت عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات شهید بهشتی مدیریت حفظ نباتات استان یزد برگزار شد.      ملانوری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: این دوره در راستای ارتقا دانش کارشناسان وبهره برداران باروش‌های کنترل آفات فصل بهاردرختان پسته برنامه ریزی شد.     وی افزود: در این دوره کارشناسان و بهره برداران باروش‌های کنترل آفات مکنده همچون سن وسنک، زنجره (شیره تر) وشپشک‌های پسته توسط مدرس محترم مهدی بصیرت عضوهیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور به فراگیران ارائه شد.      لازم به ذکر است به منظور بهره برداری حداکثری از مطالب، این دوره به دو صورت حضوری و مجازی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات