Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:49:25 GMT

هزینه بالای نیروی هوایی هند در سال2019

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۴۶۸۹

از آغاز سال میلادی جاری تاکنون نیروی هوایی هند هفت جنگنده و بالگرد خود را از دست داده است که این امر 2019 میلادی را به سالی پرهزینه برای این نیرو تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها در ماه فوریه (بهمن)، نیروی هوایی هند ۵ جنگنده خود را از دست داد که در این حوادث یک خلبان هندی کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جدید ترین حادثه برای نیروی هوایی هند که روز جمعه اتفاق افتاد، یک جنگنده میگ ۲۱ بیسون هند در ایالت راجستان سقوط کرد. در سانحه خلبان توانست با موفقیت از جنگنده خود خارج شود. این هفتمین حادثه برای نیروی هوایی هند در سال ۲۰۱۹ بود.

در تاریخ یکم فوریه یک جنگنده میراژ ۲۰۰۰ نیروی هوایی هند سقوط کرد. دو هفته بعد دو هواپیمای نیروی هوایی هند که در حال تمرین حرکات نمایشی برای نمایشگاه بین المللی هوایی هند در شهر بنگلور بودند، با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کردند. در این سانحه یک خلبان نیروی هوایی هند کشته شد.   در ۲۷ ماه فوریه، یک روز پس از حمله هوایی هند به پایگاه های شبه نظامیان در منطقه بالاکوت پاکستان، یک جنگنده میگ ۲۱ بیسون هند در درگیری هوایی با جنگنده اف ۱۶ پاکستانی سرنگون شد.خلبان این جنگنده اگرچه از هواپیمای خود به سلامت خارج شد اما او در داخل خاک پاکستان فرود آمد و توسط ارتش پاکستان بازداشت شد. پاکستان دو روز بعد خلبان هندی را آزاد کرد.همچنین در ۲۸ ژانویه سال جاری یک بالگرد می ۱۷ متعلق به نیروی هوایی هند در کشمیر سقوط کرد که ۶ سرنشین این بالگرد کشته شدند.   ناوگان هواپیماهای جنگنده هند متشکل از جنگنده های روسی، انگلیسی و فرانسوی است.از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیروهای هوایی، زمینی و دریایی هند مجموعاً بیش از ۷۵ سانحه سقوط هواپیما، جنگنده و بالگرد را به ثبت رسانده اند که بر اثر آنها بیش از ۸۰ نفر کشته شده اند.   اگرچه گروه های تحقیقاتی برای شناسایی دقیق دلیل بروز هر سانحه هوایی تشکیل می شود اما به گفته کارشناسان هندی دو عامل اصلی دلیل سقوط جنگنده های نیروی هوایی هند می باشند. این دو عامل خطای انسانی و مشکلات تکنیکی هستند.به عبارت دیگر، جنگنده های قدیمی، تعمیر و نگاه داری ضعیف به همراه آموزش ناکافی خلبانان به افزایش سوانح هوایی در نیروی نظامی هند کمک کرده اند.   منبع: ایرنا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد