Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اختتاميه يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر که از هشتم بهمن‌ماه با افتتاح «بخش پلاک 40 » کار خود را آغاز کرد عصر روز چهارشنبه 15 اسفند با حضور هنرمندان اين عرصه در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين مراسم، سيد محمد مجتبي حسيني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز به مناسبت يادآوري گراميداشت فجر و رشادت‌هاي چهلمين سال انقلاب اسلامي و پنجم بهمن ماه گردهم آمديم که يازدهمين جشنواره را به جشن نشستيم، جشنواره‌هاي تجسمي امسال جلوه‌گاه کيميايي شدند که بر مشکلات موجود فائق آمد و اين پيام برآمده از دل را به ثمر رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اين مراسم، 9 هنرمند در رشته هاي کارتون و کاريکاتور، گرافيک، تصويرسازي، مجسمه، نقاشي، نگارگري، خوشنويسي، هنرهاي جديد و عکاسي «طوباي زرين» را دريافت کردند ، از 14 ‏هنرمند و پژوهشگر مدير کل استاني برتر تجليل شد ، همچنين کتاب و مقالات برتر معرفي شده و از کتاب جشنواره نيز رونمايي شد.
شايان ذکر است، يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر با دبيري ابراهيم حقيقي از هشتم بهمن ماه با افتتاح نمايشگاه «پلاک 40» کار خود را آغاز کرد و تا امروز پانزدهم اسفندماه اين جشنواره به کار خود پايان داد، نمايشگاه بخش اصلي و مسابقه در مؤسسه فرهنگي هنري «صبا»،  نمايشگاه «پلاک 40» در فرهنگسراي نياوران، بخش «سينماي تجسمي» و نمايشگاه «عکس روزهاي انقلاب» در خانه هنرمندان ايران، نمايشگاه «چارسوي هنر» در باغ موزه قصر، نمايشگاه «نمايه چهل» در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع)و «چهل نمايشگاه، چهل شهر» در شهرهاي مختلف برگزار شد.
مراسم افتتاحيه نمايشگاه «پلاک 40» در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي بعدازظهر روز دوشنبه 8 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام محمد حسن کاوياني راد معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران و اسکندر يارنسب مديرکل فرهنگي و تبليغات بنياد برگزار شد.
با توجه به نظر هيئت داوران و بررسي آثار توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران در جشنواره‌هاي هنرهاي تجسمي سال‌هاي قبل، 40 اثر از 40 هنرمند شاخص کشور مانند کاظم چليپا، ناصر پلنگي، حبيب صادقي، کيخسرو خروش، جواد حميدي، ايرج اسکندري و .... انتخاب و به نمايشگاه پلاک 40 در فرهنگسراي نياوران راه يافتند.
در مراسم افتتاحيه نمايشگاه «پلاک 40» از سرکار خانم محبوبه افشار مادر شهيدان «سيدمحمود، سيدمجتبي و سيد محمدرضا ميرعلي اکبري» و سرکار خانم اکرم فرجي مادر شهيدان «مهدي و علي صباغچي» و همسر شهيد «محمدصادق صباغچي» تقدير به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مراسم اختتاميه هنر تجسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان