Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه برخی رشته های همسویی دانشگاهی می توانند در حوزه های علمیه خواهران ثبت نام کنند گفت: این ثبت نام تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

«زهرا شفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان از فراهم شدن زمینه ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاهی با رشته های همسو در مقاطع تکمیلی حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت:  پذیرش حوزه  علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر كشور در مقاطع تکمیلی(سطح سه و چهار) برای سال تحصیلی 99-1398 آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه رشته هایی همچون تربیت دینی کودک و نوجوان و همچنین مشاور خانواده از جمله رشته هایی است که از دانشگاهیان نیز پذیرش دارد، گفت: پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) با 8 رشته تفسير و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاريخ اسلام، کلام اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان،  انجام می شود.

 


وی در خصوص پذیرش مقطع عالی تخصصی (سطح چهار/دکتری) افزود: پذیرش این مقطع با 4 رشته تحصیلی شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی صورت می گیرد.


 
شفیعی افزود: ظرفیت پذیرش سال تحصیلی 99-98، در مقطع تخصصی (سطح چهار) استان اصفهان حدود  40 نفر و در مقطع عالی (سطح سه)، حدود  120 نفر است.

 

وی با اشاره به امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های همسو شامل با حوزه گفت: این دسته از داوطلبان می توانند با رعایت ضوابط و شرایط خاص، در مقطع عالی (سطح 3/کارشناسی ارشد) حوزه های علمیه خواهران نام نویسی کنند.

 

وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در رشته های تفسیر و علوم قرآن ، اخلاق و تربیت اسلامی می توانند از مدارک دانشگاهی کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی – فقه و اصول، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق (کارشناسی ارشدپیوسته) ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی- روانشناسی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده، باشند.

 

شفیعی مدارک دانشگاهی همسو برای شرکت در رشته فقه و اصول را شامل فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی-فقه و اصول و الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق (کارشناسی ارشد پیوسته) بیان کرد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  با بیان اینکه پذیرش در رشته تربیت دینی کودک و نوجوان از دارندگان مدرک کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی – روانشناسی صورت می پذیرد گفت: در رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی از دارندگان مدرک کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده و معارف اسلامی – روانشناسی ثبت نام به عمل می آید.


وی در تشریح رشته های هم سو گفت: دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های مترجمی زبان و ادبیات عرب، معارف اسلامی زیان و ادبیات عرب ، علوم حدیث، آموزش زبان عربی (خاص فرهنگیان) می توانند در رشته مدرسی ادبیات عرب ثبت نام نمایند.

 

شفیعی با بیان اینکه برای شرکت در رشته کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته های  فلسفه، ادیان و عرفان، فلسفه و حکمت الهی، شیعه شناسی، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد، فلسفه و کلام (کارشناسی ارشد پیوسته)، فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی و ادیان و مذاهب  می توانند ثبت نمایند گفت: دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های تاریخ اسلام، علوم اسلامی – تاریخ اسلام – دانشگاه رضوی ، شیعه شناسی، تاریخ، فرهنگ و تمدن ملل اسلامی می توانند دررشته تاریخ ثبت نام نمایند.

 

 وی در پایان خاطر نشان کرد: پذیرش تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و متقاضیان برای اطلاع بیشتر  از شرایط پذیرش، نام نویسی و آزمون می توانند به پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir مراجعه کنند./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان خبرگزاری نماز جمعه رشته های دانشگاهی اصفهان تحصیل حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، سپس روی قسمت پذیرش داوطلبان استعداد درخشان کلیک نمائید. پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

**تذکرات مهم

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.
داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام نمایند.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.
مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید.
نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا