Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: زهير أندراوس در رای الیوم نوشت: یوسی میلمان، تحلیلگر مسائل امنیتی روزنامه عبری معاریو، به نقل از منابع بلند پایه در تل آویو افشا کرد که مانور مشترکی که در حال حاضر بین ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا، برای مقابله با موشکهای بالستیک انجام می شود، تعبیر دیگری از روابط استراتژیک بین دو طرف است؛ ضمن اینکه دولت عبری با وجود عضو نبودن در ناتو، به سطح روابط گرمی با واشنگتن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: افزون بر این، میلمان اشاره کرد که در چارچوب همین مانور، سامانه های موشکی تاد در اسرائیل مستقر شد که بسیار پیشرفته است و از دیدگاه آمریکا، هدف از این مانور، ازمایش توان استقرار سریع این سامانه در مناطق دور در جهان بوده است. علاوه بر اینکه هدف سران رژیم صهیونیستی مشخص شدن این مساله بوده است که سامانه آمریکایی مذکور چگونه می تواند با سامانه های دفاع هوایی اسرائیل هماهنگ شود، از جمله با گنبد آهنین، عصای جادوی و سامانه «حیتس2».
این تحلیلگر اسرائیلی تصریح می کند که هدف اصلی از استقرار سامانه در جریان مانور، مقابله با موشکهای ایرانی شهاب است که برد آنها به مسافت 1300 کیلومتر می رسد و می تواند هر هدفی در دولت عبری را از بین ببرد. همانطور که ایران با تلاش زیادی در حال بررسی ساخت موشکهایی با 2000برد است.
در ادامه، منابع امنیتی بلند پایه در تل آویو تاکید کردند که ارتش آمریکا برای اولین بار، در جریان رزمایش اسرائیلی، چند سامانه موشکی پیشرفته را در اختیار آن قرار داده است.
این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل که وزیر امنیت این رژیم نیز محسوب می شود، واگذاری سامانه ثاد به اسرائیل را دلیل دیگری برای التزام ایالات متحده به امنیت دولت عبری دانست و با انتشار یک ویدیوی رسمی خاطر نشان کرد:«با استفاده از سامانه های دفاع هوایی مان، تعامل قویتری با تهدیدات خاورمیانه داریم و امروز، روابط آمریکا و اسرائیل در قدرتمندترین حالت خود به سر می برد.»
علاوه بر این، خبرگزاری تايمز اسرائیل طی گزارشی تاکید کرد که وزیر دفاع آمریکا، خواستار استقرار این سامانه شده که هدف از آن، اثبات التزام مستمر آمریکا به امنیت دولت اشغالگر اسرائیل بوده است. برچسب ها: تاد ، سامانه موشکی ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: تاد سامانه موشکی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد

رهبر حزب دوباره رفاه ترکیه با اشاره به پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: هدف گیری موشک‌های ایرانی در سایه رادار‌های پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با ۱۲۰ موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از ۹۰ درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری‌ها در سایه رادار‌های پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روز‌های اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشور‌های حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می‌دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

tags # اسرائیل سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد