Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@09:15:15 GMT

ماسک های طبیعی زیبایی پوست را در خانه تهیه کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۵۷۵۲

ماسک های طبیعی زیبایی پوست را در خانه تهیه کنید

رکنا: در فصل‌های پاییز و زمستان، سرما و خشکی هوا آثار مخربی روی پوست می‌گذارند؛ چنان چه پوست خشکی داشته باشید، ممکن است استفاده از انواع مرطوب‌کننده‌ها کافی نباشد.

در این صورت جای دادن ماسک‌های خانگی در برنامه مراقبت از پوست به شما توصیه می‌شود. تهیه این ماسک‌ها ساده است و از آنجایی که فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند، انتخاب بسیار مناسبی به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک روغن زیتون

این ماسک مرطوب کننده، برای پوست‌هایی که از شدت خشکی ترک خورده‌اند بشدت توصیه می‌شود. روغن زیتون به عمق پوست نفوذ می‌کند و خاصیت ضد چروک هم دارد و ترکیب آن با عسل سرشار از آنتی اکسیدان هاست. یک قاشق غذاخوری روغن را با یک قاشق عسل ترکیب کنید و 20 دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ در بسیاری از ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. سفیده تخم مرغ پوست را سفت کرده و زرده آن خاصیت مرطوب کنندگی دارد. زرده تخم مرغ یکی از بهترین درمان‌ها برای خشکی پوست است چرا که سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است. یک زرده تخم مرغ را خوب به هم زنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک موز

موز سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین هاست. استفاده آن در ماسک صورت، بافت پوست را نرم و قوی می‌سازد و خاصیت ضد چروک بودن نیز دارد. یک نصف موز را کاملاً له کرده و با 1 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق عسل ترکیب کنید. ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک شیر

شیر نیز ماده‌ای مناسب برای مرطوب کردن و جوان‌سازی پوست است. 1 قاشق غذاخوری شیر را یا 1 قاشق عسل ترکیب کنید و 20 دقیقه روی صورت بگذارید.

ماسک قهوه

قهوه ماده‌ای بسیار مفید برای استفاده در ماسک‌های صورت است چرا که برای برطرف کردن خشکی و ورم پوست مفید است و به روشن‌تر شدن رنگ آن نیز کمک می‌کند. قهوه برای انواع پوست مناسب است بنابراین در ترکیب با انواع مواد، ماسک‌های متفاوت و کارآمدی را می‌توان ساخت. برای مبارزه با خشکی، یک قاشق غذاخوری قهوه و یک قاشق پودر کاکائو را با یک قاشق عسل و مقداری شیر ترکیب کنید. پودر کاکائو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست نگه دارید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: رکنا

کلیدواژه: قهوه قهوه پوست زمستان زیبایی سرما طبیعی عکس دختر زندگی پسر جوان فیلم پلیس سرقت مرد تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید