Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آلمانی از شکل گیری بحث‌ها و مناقشاتی بین احزاب دولت ائتلافی آلمان درباره آینده دولت و صدر اعظم بعدی این کشور خبر دادند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، مواضع اخیر حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره آینده ائتلاف دولتی حاکم متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات موجب ناراحتی هایی در بسیاری از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"توبیاس هانس"، از مقامات محلی سارلند از حزب دموکرات مسیحی این رفتار مقامات حزب سوسیال دموکرات را غیر مسئولانه، غیر قابل درک و برای ائتلاف بزرگ آسیب زا ارزیابی کرد. به گفته وی مسئله تغییر زودتر از موعد بالاترین مقام دولتی در آلمان اکنون مطرح نیست و در قانون اساسی موانع زیادی دارد.

بسیاری از مقامات حزب سوسیال دموکرات آلمان در صورت کناره گیری پیش از موعد مرکل از مقام صدر اعظمی این مسئله را رد کرده اند که حزب او (دموکرت مسیحی) بتواند "کران بایر"، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی را به عنوان صدر اعظم جدید انتخاب کند.

 در مناقشات درباره آینده دولت آلمان، "یوهانس کاهرس" از نمایندگان با نفوذ حزب سوسیال دموکرات بر این باور است که کناره گیری زودتر از موعد آنگلا مرکل از سمت خود از دید حزب سوسیال دموکرات الزاما یک انتخابات پارلمانی مجدد را به دنبال خود خواهد آورد.

"دانیل گونتر"، نخست وزیر ایالت اشلسویگ-هولشتاین از حزب دموکرات مسیحی هم در مناقشات بر سر این مسئله این طور اظهار داشته است که من در اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات کسی را نمی شناسم که درباره چنین سناریویی به صورت جدی فکر کند. در حال حاضر این مسئله مهم است که اقدامات ضروری را در پیش گیریم و از بحث‌های بی معنی بپرهیزیم.

"فولکر بوفیر" از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی هم از شکل گیری بحث های افراطی درباره این مسئله سخن گفته و تاکید کرد که این موضوع مطرح نیست. ما در حال حاضر یک صدر اعظم داریم. ائتلاف بزرگ باید کار خود را انجام دهد و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و کم تر جای حدس و گمان باقی می ماند.

گابریل:مرکل زودتر از موعد کناره‌گیری می‌کند

یکی دیگر از اعضای بلند پایه حزب سوسیال دموکرات هم در این مناقشات اظهار داشته است که فراکسیون حزب سوسیال دموکرات، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی را به سادگی برای صدر اعظمی آینده انتخاب نخواهد کرد. وی به عنوان دلیل این گفته خود تاکید کرد که شهروندان در انتخابات پارلمانی اخیر آنگلا مرکل را انتخاب کرده اند و نه حزب دموکرات مسیحی را.

 "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه سابق آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم  بر این باور است که آنگلا مرکل، در جریان این دوره قانونگذاری و زودتر از موعد مسئولیت صدر اعظمی آلمان را به "کرامپ کارن بایر"، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی واگذار خواهد کرد.

هانس از حزب دموکرات مسیحی آلمان در این باره گفته است که ما بیشتر و بیشتر این تصور را داریم که حزب سوسیال دموکرات در سراسر آلمان به عنوان شریک دولت ائتلافی آلمان خود را برای دوران قرار گرفتن در نقش اپوزیسیون آماده می کند.

 آنگلا مرکل چندی پیش از ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان کناره گیری کرده و آن را به "کرامپ کارن بایر" واگذار کرد.

در آستانه سالروز تشکیل ائتلاف بزرگ در آلمان اواخر هفته گذشته در بخش هایی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات مناقشاتی درباره آینده دولت مرکل شکل گرفت.

این روزها دولت ائتلافی آلمان اصلا شرایط خوبی را ندارد و بر اساس نظرسنجی ها روز به روز از محبوبیت احزاب دولت ائتلافی در این کشور کاسته می شود.

"آنگلا مرکل" در پی ریزش قابل توجه آرا حزب دموکرات مسیحی در دو انتخابات پی در پی ایالتی سال گذشته در این کشور، اواخر اکتبر سال 2018 میلادی اعلام کرد که در دور بعدی انتخابات راه را برای نیروهای دیگر در حزب خود باز می کند و از نامزدی مقام صدراعظمی آلمان برای بار پنجم صرف‌نظر خواهد کرد.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی رو به رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تاثیر بدی روی محبوبیت این دولت در بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدر اعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از اعضای حزب دموکرات از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به رفح شود.

پایگاه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه گزارش داد که ۵۷ نماینده حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه‌ای از بایدن خواستند هر اقدامی را برای منصرف کردن نتانیاهو از حمله همه جانبه به رفح انجام دهد.

نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا در پیامی به جو بایدن نگرانی خود را نسبت به حمله به شهر رفح که بیش از یک میلیون آواره در آن هستند و فاجعه انسانی ناشی از آن ابراز کردند.

آنها همچنین از دولت آمریکا خواستند تمامی ابزارهای در اختیار خود را برای این تضمین به کار بگیرد که همه استفاده‌کنندگان از کمک‌های آمریکایی باید به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه پایبند باشند.

کد خبر 6094788

دیگر خبرها

  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • با برد دورتموند: سهمیه پنجم چمپیونزلیگ به آلمان رسید
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است