Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ارشد حزب الله عراق با تأکید بر ارتباط عمیق این گردان‎ها با ولایت فقیه گفت: آمریکا تأسیس دولت اسلامی در عراق را نمی‎خواهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «قاسم سودانی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه 19 اسفند) در دفتر روابط سیاسی جنبش حزب الله عراق برگزار شد، گفت: وجه تمایز میان گردان های حزب الله با سایر گروه های جهادی در اینست که ما با ولایت فقیه ارتباط عمیقی داریم و از زمان تأسیس، اعلام فرمان پذیری کامل از ولی امر مسلمین داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گردان ها از مجموعه ای مجاهدین که افتخار نبرد با نظام بعث در دوران دیکتاتوری به ویژه جنگ تحمیلی علیه ایران را دارند تشکیل شده است.


عضو ارشد حزب الله افزود: پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام و آمدن آمریکایی ها و اشغال عراق توسط آنان مرحله جدیدی از جهاد و مبارزه آغاز شد. گروهی از مجاهدان صف های خود را بازسازی کرده و جنبش جهادی در عراق برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی تشکیل دادند؛ اشغالگرانی که مدعی هستند برای آزادی عراق از ظالمان به این کشور آمده اند.


وی تصریح کرد: برای مجاهدان و اکثر عراقی ها روشن بود که آمریکایی ها اگر صدام را نساخته باشند، به حمایت و تقویت این دیکتاتور پرداختند. یکی از مهمترین پایگاه های آگاهی با مواضع آمریکا درباره صدام و جهاد ملت عراق، انتفاضه شعبانیه ملت عراق در سال 1991 به شمار می آید.


سودانی با اشاره به مواضع متناقض آمریکا پس از حمله صدام به آمریکا اظهار داشت: آمریکایی از ملت می خواستند علیه صدام انقلاب کرده و این دیکتاتور را سرنگون کنند اما پس از اینکه 14 استان در عراق قیام کرد و زمام امور در دست مردم قرار گرفتند، آمریکایی مواضع متناقضی علیه ملت عراق اتخاذ کرده و در کنار صدام ایستادند.


وی اعلام آشکار درخواست برپایی دولت اسلامی توسط ملت عراق را سبب ایستادگی آمریکا در برابر انتفاضه ملت توصیف کرد و ادامه داد: این مساله نشان داد آمریکا همراه ملت عراق نبوده و فقط به فکر مصالحشان است و هیچگاه برای آزادی ملت عراق به این کشور نیامده بلکه در پی سرنگونی نظامی و روی کارآمدن نظام دیگری بود که از آنها فرمان پذیر باشد.


عضو ارشد حزب الله عراق با تأکید بر اینکه آمریکا با شعار آزادی عراق در پی هدف قرار دادن ایران بود، گفت: مواضع ملی و اسلامی بر مجاهدان و مردم واجب کرد که در برابر حضور آمریکایی ها در عراق بایستند و مجاهدان حزب الله در رأس این جریان قرار گرفتند. ما منتظر این مواضع از سپاه بدر بودیم اما آنان سلاح را به دلایل سیاسی کنار گذاشتند. و بر این اساس برادران در گردان های حزب الله مسئولیت نبرد با اشغالگران آمریکایی را برعهده گرفتند.


وی اولین درگیری رخ داده با اشغالگران آمریکایی را در سال 2003 عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پس از شش ماه از حضور اشغالگران آمریکایی یک بمب علیه نیروهای آمریکایی در بغداد منفجر شد. مجاهدان در این شش ماه از اشغال عراق در حال آماده سازی خود و بررسی تجهیزات آمریکایی ها بودند تا به صورت برنامه ریزی شده وارد عمل شوند.


سودانی افزود: 150 هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور داشتند و در سال 2007 به درخواست رئیس جمهور آمریکا و گسترش عملیات نیروهای مجاهدان 30 هزار نیروی دیگر به عراق وارد شدند و بر این اساس 180 هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور داشتند. 46 هزار نیروی انگلیسی و هزاران تن از نیروهای کشورهای مختلف نیز در عراق بودند. بنابراین 250 هزار نیروی بیگانه در عراق حضور یافته بودند که به مجهزترین و پیشرفته ترین سلاح های روز دنیا بودند و تکنولوژی بالایی داشتند.


وی آسمان و خاک و آب عراق را در آن زمان در اختیار آمریکا توصیف کرد و ادامه داد: آمریکایی ها همه تکنولوژی های دنیا در این کشور جمع کرده بوده تا هر حرکتی را در خیابان های عراق رصد کنند. اقدامات آمریکایی ها کاملا بر اشغالگری و توحش استوار بود و هیچ کدام از معیارهای اخلاقی را مورد توجه قرار نمی دادند.


این رهبر حزب الله عراق تأکید کرد که تجاوز به بانوان و حرمت های منازل در برخی استان ها نمایان بود و این مساله در استان های سنی نشین به مراتب بیشتر بود و استان های جنوبی شیعه نشین کمتر از این مساله رنج می بردند. برای عراقی ها در پرتو حجم گسترده سلاح و نیروی بیگانه بسیار سخت بود که در برابر این اشغالگران بایستند.


وی بیان داشت: حضور نیروهای نظامی بسیار ترسناک و رعب برانگیزی بر کشور حاکم بود و 160 هزار مزدور نیز در شرکت های امنیتی مشغول به فعالیت بودند. شرکت های امنیتی سرشار از مزدوران قتل و سرقت هستند که تشنه کشتار بودند. برخی سربازان از کشورهای دیگر نظیر مکزیک و کاستاریکا نیز با ارتش آمریکا قرارداد همکاری بسته بودند تا به تابعیت این کشور دست یابند.


سودانی با اشاره به اینکه هیچکدام از پروژه های آمریکا تحقق نیافت، تصریح کرد: آمریکایی ها ادعا می کردند ده ها سال در عراق حضور خواهند یافت و بر این اساس در بسیاری از استان های عراق پایگاه نظامی تأسیس کردند. سفارت آمریکا در عراق بزرگترین سفارت در جهان به شمار می آید و 5 هزار کارمند دارد.


وی افزود: در سال 2004 عملیات نظامی علیه اشغالگران گسترش یافت و صدها بمب در برابر خودروهای آمریکایی منفجر شد. سوختن تانک های برامز و خودروهای نظامی آمریکایی به تصویر نخست آن روزها مبدل شده بود. در سال 2005 دستگاه های مین یاب را وارد عراق کردند تا این مین ها را کشف و خنثی کنند.


عضو ارشد حزب الله ادامه داد: مجاهدان موفق شدند مین هایی را به وجود آورند که دستگاه های مین یاب را از بین ببرند. فعالیت ها علیه اشغالگران در سایر استان های به ویژه جنوب عراق ادامه یافت و حزب الله به عنوان یک گروه جهادی شناخته شده نبود و کسی نمی دانست این عملیات توسط چه کسانی انجام می گیرد.


وی با اشاره به اینکه نام حزب الله برای اولین بار توسط جوج بوش رسانه ای شد، خاطرنشان ساخت: جورج بوش اولین کسی بود که اعلام کرد گروهی به نام حزب الله وجود دارد و ژنرال های آمریکایی نیز گفتند که این گروه با ایران در ارتباط است. در سال 2007 موشک اشتر توسط حزب الله ساخته شد و این مساله سبب شد تا پایگاه های نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دهیم. پس از آن بود که نیروهای آمریکایی دچار بیماری های روانی شدند.


سودانی افزود: سید حسن نصرالله از کسانی بود که از وجود گردان های نظامی حزب الله سخن گفت. نتیجه فعالیت های گروه های مقاومت به خروج ذلت بار نیروهای آمریکایی انجامید. پنتاگون اذعان کرد که 4487 نیروی آمریکایی به دست نیروهای مجاهد به هلاکت رسیدند و 32 هزار زخمی به ثبت رسید.


وی تصریح کرد: دیوان محاسبات آمریکا اعلام کرد که عملیات هایی که علیه نیروهای این کشور انجام گرفت 164 هزار بود و خسارت مالی انگلیسی ها 14 میلیارد دلار و خسارت مالی آمریکایی ها 802 میلیارد دلار بوده است.


عضو ارشد حزب الله به بررسی نقش گروه های جهادی در عراق به ویژه حزب الله در مبارزه با داعش پرداخت و یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی در یکی از دیدارها تأکید کرد که نیروهای حزب الله باید قدر خود را بدانند زیرا نقش اصلی در مبارزه با آمریکا و داعش را برعهده داشتند.


وی ادامه داد: حزب الله عراق بیش از هزار شهید در جنگ با اشغالگران آمریکایی و همچنین گروه تروریستی داعش تقدیم کرده است. در سال 2008 در لیست تروریستی قرار گرفتیم اما اگر تحریم ها و فشارها علیه ایران و حزب الله تاثیر داشت بر ما نیز تاثیر می گذارد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب کانون مساجد خطبه های نماز جمعه حزب الله عراق ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه موقت، به ملاقات‌های خود با رهبر معظم انقلاب اشاره و ایشان را فردی خردمند و فرزانه دانست و تصریح کرد: آیت الله خامنه ای تحلیل دقیق و عمیقی از جهان و تحولات آن دارند و ما همواره از رهنمودهای ایشان استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، نیکلاس مادورو در ملاقات با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) که به ونزوئلا سفر کرده اند با ابراز خوشحالی از سفر هیات ایرانی به این کشور، روابط ایران و ونزوئلا را برادرانه، عمیق و قدیمی خواند و تاکید کرد: این رابطه باید در راستای ارزش ها و حفظ اصول باشد.

وی با بیان اینکه در جهانی زورگو زیست می کنیم، خاطرنشان کرد: هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا قرن ۲۱ را قرن ملت ها می دانست و ما بخشی از قرن ۲۱ هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: قرن ۲۱ قرن ماست و هیچکس نمی تواند حق آزادی و استقلال و زندگی در صلح و حق پیوند معنویت و فرهنگ و دین را از ما بگیرد.

نیکلاس مادورو در ادامه این دیدار که با حضور رئیس کمیسیون ونزوئلایی همکاری با ایران، وزیر حمل و نقل ونزوئلا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در امور فرهنگی و گردشگری و وزیر ارتباطات ونزوئلا همراه بود، ضمن ابراز خوشحالی از سفر دبیر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به ونزوئلا، روابط دو کشور را برادرانه، عمیق و قدیمی خواند و افزود: این رابطه باید در راستای ارزش ها و اصول باشد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اهمیت ارتباط میان ملت ها با یکدیگر تاکیدکرد: دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت.

وی همچنین با اشاره به ملاقات‌های خود با رهبر معظم انقلاب، ایشان را فردی خردمند و فرزانه دانست و تصریح کرد: آیت الله خامنه ای تحلیل دقیق و عمیقی از جهان و تحولات آن دارند و ما همواره از رهنمودهای ایشان استفاده می کنیم.

مادورو با بیان اینکه جهان وارد تحول جدیدی شده است، گفت: حدود صدسال از نازیسم و فاشیسم می گذرد، اما امروز همین جریان نازیستی و فاشیستی در آمریکا و غرب وجود دارد.

وی افزود: همه مشکلات امروز جهان ناشی از همین نگاه فاشیستی و نازیستی است که در همه ارکان آن نفوذ دارد. امروزه صهیونیست ها آمریکا را اداره می کنند و قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی و حتی کنترل هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در دست آنها است.

نیکلاس مادورو همچنین گفت: صهیونیست ها دو قدرت اصلی نظامی و شبکه های اجتماعی را کنترل می کنندو با قدرت نظامی صلح را به خطر انداخته اند و با قدرت شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر افکار عمومی را دست کاری می کنند.

وی اظهارکرد: البته ما امروز وارد جهان چندقطبی شده ایم که قطب‌های مختلف قدرت مانند چین، روسیه و ایران در آن شکل گرفته اند.

رییس جمهور ونزوئلا با اذعان به اینکه، ایران در حوزه نظامی پیشرفت های خوبی داشت است، افزود: ایران در حوزه شبکه های اجتماعی نیز باید مقتدرانه وارد شود.

مادورو تصریح کرد: ما نیز گام اول خود را توسعه علم و فناوری قرار داده ایم و تبادلات علمی با ایران را آغاز کرده ایم که امیدواریم گسترش یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا