Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی خبر داد و گفت: در این طرح دو هزار و ۲۰۰ واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط ۵۹ تیم ثابت و سیار متشکل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ در خصوص طرح نوروزی نظارت بر فرآورده‌های خام دامی گفت: عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی و طیور در حاشیه خیابان و به‌صورت دوره‌گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این‌گونه فرآورده‌های غیربهداشتی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به‌صورت بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصه‌های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (حداکثر ۷۲ ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری (حتماً داخل یخچال درب بسته و دارای برودت ۰ الی ۴ درجه سانتی‌گراد) تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلب‌های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک‌شده و یا قطعه‌بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری کنند.

شانقی با تأکید بر اینکه شهروندان پس از خرید مرغ تازه باید بلافاصله آن را از بسته‌بندی خارج کنند و نسبت به تمیز کردن و نگهداری در یخچال اقدام نمایند افزود: شهروندان از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد تاریخ تولید و مشخصات خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی  اذعان کرد: بخصوص در ایام تعطیل به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی جهت خرید توجه گردد.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی طرح ویژه نوروزی نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ در استان مرکزی آغاز شد.

شانقی گفت: در این طرح دو هزار و ۲۰۰ واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط ۵۹ تیم ثابت و سیار متشکل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ تماس گرفته و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی را در کنترل و بازرسی‌های بهداشتی یاری‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۴۹۳ هزار و ۷۵۳ تن انواع کالا و محصول هستند. عرضه های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی میزبان عرضه ۱۳۱ هزار و ۳۷۴ تن مواد پلیمری و شیمیایی است. عرضه های تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۲۲ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۱۲ هزار و ۸۶۳ تن نبشی، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۸ هزار و ۴۴۰ تن شمش بلوم، ۸ هزار تن ورق سرد، ۵ هزار و ۱۰ تن مس مفتول، ۳ هزار و ۸۲۰ تن ناودانی، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، یک هزار و ۲۸۵ تن شمش آلیاژ آلومینیوم و ۶۳۵ تن بیلت آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzI

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان