Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم نمادین آماده باش نوروزی همیاران پلیس در مشهد گفت: همیاران پلیس پل ارتباطی میان پلیس و خانواده‌ها هستند و خانواده‌ها بخاطر رابطه صمیمی و علاقه‌ای که به فرزندان خود دارند تذکر و توصیه آن‌ها را مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌پذیرند تا جان خانواده آن‌ها در جاده‌ها و مسافرت‌ها حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: براساس آمار‌هایی که از طرف پلیس راهور منتشر شده است فعالیت همیاران پلیس در سطح کشور ۱۷ درصد خسارات مالی و ۳ درصد خسارات جانی را کاهش داده است و این آمار‌ها نشان می‌دهد این موضوع نتیجه بخش بوده است و می‌توان با آموزش‌های بیشتر و افزایش تعداد همیاران پلیس در جهت کاهش بیشتر خسارات و تلفات جانی گام برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: هر ساله حوادث متعددی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد که شناسایی نقاط حادثه خیز و حضور به موقع پلیس راهور مقدار زیادی از این حوادث و تلفات را کاهش داده است، اما هنوز هم این آمار بالاست و یکی از راه‌های کاهش این تصادفات و تلفات فرهنگ سازی، گفتمان سازی و آموزش قوانین و مقررات رانندگی به افراد جامعه و بخصوص به دانش آموزان است.
خدابنده با اشاره به  اینکه در سال حدود ۳۰ میلیون زائر به  خراسان رضوی مسافرت می‌کنند افزود: در آستانه سال جدید مسافرت‌های نوروزی افزایش می‌یابد و خراسان رضوی یکی از استان‌های مقاصد سفر است و بسیاری ترجیح می‌دهند سال نو را در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) باشند، به همین دلیل حجم سفر‌ها به مشهد افزایش می‌یابد.   وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور کشور منعقد شده است آموزش دانش آموزان در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این آموزش‌ها در قدم اول در ذهن خود دانش آموز نهادینه می‌شود تا در آینده هنگامی که اجازه رانندگی پیدا کرد قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کند و در قدم بعدی اگر احساس کرد یکی از اعضای خانواده، مقررات رانندگی را رعایت نمی‌کند حتماً به وی تذکر دهد تا رفتارش را در این زمینه اصلاح کند.

انتهای پیام// ز. م
مراسم نمادین آماده باش نوروزی همیاران پلیس در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد

هند طی ماه میلادی گذشته، نفت بیشتری از روسیه و نفت کمتری از عراق و عربستان سعودی وارد کرد.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های هندی از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ که باعث شد غرب، مسکو را هدف تحریم‌های گسترده‌ای قرار دهد، مشتری نفت روسیه شده اند. آمارهای مقدماتی نشان داد روسیه در آوریل، بزرگترین صادرکننده نفت به هند ماند و پس از آن، کشورهای عراق و عربستان سعودی در رتبه دوم و سوم ایستادند.

هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، خرید نفت را در آوریل نسبت به ماههای قبل، ۱۳ تا ۱۷ درصد افزایش داد. واردات نفت هند از عراق، به میزان ۲۰ تا ۲۳ درصد کاهش یافت.

طبق آمار شرکت مالی LSEG، انتظار می‌رود واردات نفت از روسیه به هند در ماه مه، به ۱.۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

تحلیل رویترز با استفاده از آمار رصد نفتکش، نشان داد در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ که در ۳۱ مارس به پایان رسید، سهم نفت خاورمیانه از کل واردات نفت به هند به ۴۶ درصد رسید که پایین‌ترین رکورد از سال ۲۰۰۲-۲۰۰۱ است و در مقایسه با ۵۵ درصد سهم نفت خاورمیانه در سال مالی قبلی، کمتر است. علت اصلی این کاهش، افزایش خرید نفت از روسیه بوده است که به تنهایی، در حدود ۳۵ درصد از کل واردات نفت به هند در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳، سهم داشت.

بر اساس گزارش رویترز، نفت روسیه به دلیل این که با تخفیف عرضه می‌شود، ارزان‌تر از گریدهای نفتی مشابه در آسیاست اما گفته می‌شود پالایشگاه‌های هندی حاضر نیستند نفت روسیه را که با نفتکش‌های شرکت سوفکامفلوت حمل شده است، دریافت کنند زیرا نگران نقض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • طرح همیاران آرامش اجتماعی فراجا در محله‌های قزوین
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد