Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: هفت درصد از مساحت 6 هزار و 252 هکتاری کلانشهر اراک را بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیرسمی تشکیل می دهند که ساماندهی آن ها در قالب برنامه بازآفرینی شهری دنبال می شود.

«مجید موذونی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 454 هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونتگاه غیررسمی است که بیشتر این مناطق با کاربری های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجاد شده و در این مناطق مدرسه، فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز یا وجود ندارد و یا در حد ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: 23 درصد از جمعیت 600 هزار نفری کلانشهر اراک در محله های حاشیه ای سکونت دارند.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در کل استان یکهزار و 900 هکتار بافت فرسوده و ناهمگون شهری و 712 هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که عمده سکونتگاه های غیرسمی در اراک و ساوه و بافت های فرسوده در اراک، دلیجان، محلات، آشتیان، غرق آباد، مامونیه و پرندک وجود دارد.
موذونی اظهار داشت: 125 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 414 هزاری استان معادل 13 درصد جمعیت این خطه ساکن محله های حاشیه ای و فرسوده هستند که توجه به استحکام سازه های ساختمانی و بهبود خدمات برای آنان در قالب برنامه بازآفرینی شهری از اولویت های مدیران دولت تدبیر و امید است.
وی توضیح داد: از 35 محله هدف حاشیه ای و فرسوده که در قالب برنامه بازآفرینی شهری باید تا سال 1400 ساماندهی شود در 2 سال اخیر برنامه های بهبود منظر و خدمات رفاهی و اجتماعی در هفت محله دنبال شده است.
معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی توضیح داد: با توجه به اینکه ستادهای بازآفرینی مسئولیت و نقش بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را در محله های هدف برعهده دارند باید در این راستا بیش از پیش فعال شوند.
استان مرکزی با 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.
6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي بازافريني شهري اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم