Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:56:20 GMT

آغاز مسابقات ملی مناظره دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۷۶۵۱

هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، به نقل از جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی، هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه علامه طباطبایی، با رویکرد بررسی دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی هجدهم اسفند ماه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ابتدا علیرضا ثلاثی، دبیر اجرایی مسابقات، توضیحاتی پیرامون قوانین مناظره جهت آشنایی بیشتر تیم‌ها با اصول و فنون صحیح مناظره به تیم‌ها ارائه کرد و سپس اولین مناظره بین تیم‌های تأمل به عنوان تیم موافق و تراز به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی، ارتباط مستقیم نهاد روحانیت با سیاست، باعث ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت می‌شود، به علت عدم حضور تیم تراز با راهیابی تیم تأمل به مرحله بعد به پایان رسید.

دومین مناظره نیز بین تیم اکسیر سخن به عنوان تیم موافق و تیم بامداد به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی، همه پرسی استقلال یک قومیت (در صورت لزوم) می‌بایست در میان تمامی مردم آن کشور برگزار شود، با عدم حضور تیم اکسیر سخن و راهیابی تیم بامداد به مرحله بعدی پایان یافت.

اما در سومین مناظره تیم خاورمیانه به عنوان تیم موافق و تیم آیه به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی، در شرایط کنونی ایران نظام پارلمانی کارآمدتر از نظام ریاستی است، به بحث و مناظره نشستند و تیم آیه با ۹۵ امتیاز در مقابل تیم خاورمیانه با ۷۳ امتیاز با رأی و نظر داوران راهی دور بعدی مناظرات شد.

همچنین تیم ثامن الاحجج به عنوان تیم موافق و تیم رویش به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی، علت اصلی ناآرامی‌های دی ماه ۱۳۹۶ نارضایتی اقتصادی مردم بود، به مناظره پرداختند که تیم ثامن الحجج با ۱۰۲ امتیاز در مقابل تیم رویش با ۶۵ امتیاز به مرحله بعد رفت.

تیم منطق پارسی به عنوان تیم موافق و تیم گام دوم به عنوان تیم مخالف نیز با گزاره‌ی، افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می‌شود، با یکدیگر مناظره کردند که در نهایت تیم گام دوم با برتری ۱۰ امتیازی به مرحله بعد راه یافت.

در مرحله بعدی از مناظرات نیز ۶ تیم تأمل، بامداد، آیه، ثامن الحجج، گام دوم و منطق پارسی برای ورود به مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداختند که ۴ تیم تأمل، ثامن الحجج، بامداد و منطق پارسی موفق به ورود به این مرحله شدند.

در روز نخست این مسابقات، مهری سادات موسوی، ریاست جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی، حسینی، ملوندی، عسگری مقدم، لطفی و محمد تقی زاده به عنوان هیئت داوران به ارزیابی مناظرات و انتخاب گروه‌های منتخب پرداختند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مناظره دانشجویی مسابقه دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه از اواخر هفته گذشته ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه در صدا و سیمای آذربایجان شرقی کلید خورده است، پیش بینی کرد: حدود یکهزار دقیقه برنامه از نامزدها در این مرحله تولید و در شبکه استانی سهند پخش شود.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم انتخابات به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: علاوه بر تولید سه مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه میانه و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای حوزه انتخابیه شبستر بین نامزدها تولید و پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، ۱۳ کانال سهم آذربایجان شرقی بود که در ۱۳ حوزه انتخابیه در مجموع ۶۵۸ برنامه در هفت محور با حضور تعداد ۹۴ نامزد از مجموع ۱۶۸ کاندیدای ثبت نام شده، برنامه ضبط شد.

رضایی با اشاره به موفقیت صدا و سیمای مرکز در تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در دور نخست انتخابات مجلس، یادآور شد: در حالی که آذربایجان شرقی از نظر کثرت نامزدها در دور اول انتخابات، بعد از اصفهان رتبه دوم را داشت، اما با ضبط و پخش ۹۸ مناظره تلویزیونی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6090977

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی