Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:15:51 GMT

«رستاک» به معنای واقعی یک گروه تجربه گراست

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۷۶۶۷

«رستاک» به معنای واقعی یک گروه تجربه گراست

سرپرست گروه موسیقی رستاک با بیان اینکه ما یک گروه تجربی به معنای واقعی کلمه هستیم،گفت: ما به عنوان مخاطب هر قطعه ای را هم تجربه هم اجرا می کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ،  نشست گروه موسیقی رستاک درباره پروژه جدید گروه ظهر امروز یکشنبه۱۹ اسفند با حضور اعضای این گروه موسیقیایی شست گروه موسیقی رستاک درباره پروژه جدید گروه ظهر امروز یکشنبه۱۹ اسفند با حضور اعضای این گروه موسیقیایی امید مصطفوی کوله‌ای،اکبر اسماعیلی‌پور نوازنده تار و عود و سه‌تار، دینا دوستی نوازنده زهی آرشه‌ای، فرامرز مرادی، نوازنده و خواننده، سیامک سپهری، سرپرست گروه موسیقی رستاک، بهزاد مرادی، نوازنده و خواننده موسیقی، وحید اسدالهی نوازنده نقاره،حامد بلندهمت، نوازنده همه سازهای بادی و سپهر سعادتی بیسیت گروه و نوازنده کنترباس و گیتار در کافه کاره برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست فیلمی از اجراهای گروه موسیقی رستاک در خارج از کشور و همراه با اظهار نظرهای مخاطبان غیر ایرانی در سراسر دنیا پخش شد .

 

در این نشست «سیامک سپهری» درباره فعالیت های  گروه موسیقی رستاک گفت: ما فکر کردیم در این نشست  هرکدام از اعضای گروه در حیطه تخصصی فعالیت خود دقیق تر و تخصصی تر راجع به آن جزئیاتی که اتفاق می افتد توضیح دهند، بعضی مواقع آن جنبه ای که به لحاظ اجتماعی کلمه پاپیولار به آن اطلاق می شود آن قدر بزرگ می شود که کسانی می خواهند تخصصی تر نگاه کنند نمی توانند باید هر کدام از قطعات را در کانسپتی خارج از اجرا به لحاظ تخصصی نگاه کرد؛ اگر صحبتی تخصصی است باید تخصصی به آن نگاه کرد و نه به شکل عام، نمی شود گفت کارها پاپیولار است، خاستگاه این موسیقی مردمی به شکل دقیق کلمه است نه به معنای عام و آن چیزی که هست؛ همانطوری که می دانید موسیقی پاپ مولفه های خود را دارد .

 

«سرپرست گروه موسیقی رستاک» درباره فعالیت این گروه موسیقی توضیح داد: ما یک گروه تجربی به معنای واقعی کلمه هستیم، یعنی هم به عنوان مخاطب هر قطعه ای را تجربه می کنیم و هم اجرا می کنیم، فیدبک مخاطب را می گیریم و هم به مخاطب فیدبک می دهیم ، چند سال پیش بهزاد پیشنهاد داد به هر شهری که می رویم قطعه ای از آن شهر را اجرا کنیم تا با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنیم .

 

وی اظهار کرد: فرزاد و بهزاد مرادی تلاش می کنند هر قطعه ای از نرمش به لحاظ لهجه نزدیک تر باشد، در کشور خارجی این را تجربه نکرده بودیم اما در کنسرتی که غیر ایرانی بود برای اولین بار با اجرای قطعه ای از آن کشور با مخاطب غیر ایرانی ارتباط برقرار کردیم ، پروژه «در خانه بی مرز» از سه سال پیش با یک ایده شروع شد و الان اجرایی شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: شکل گرفتن گروه موسیقیایی رستاک برای من در یک جمع دوستانه بود که در مرحله دوم شکل گیری مسِله برایم موسیقی بود.

 

سیامک سپهری اظهار کرد: وقتی آلبوم«همه اقوام من» گروه رستاک منتشر شد و جایگاه گروه به لحاظ مخاطب مشخص شد برای من لذت بخش و هیجان انگیز بود البته این مسئله تبعات سختی هم داشت ولی آن چیزی که پیش رفت حس مسئولیتی بود که برای ما به لحاظ فنی، تکنیکی و موسیقیایی و اجتماعی بوجود آورد .

 

سرپرست گروه موسیقی رستاک  درباره وفاداری به اصالت ها در اجرای موسیقی هر منطقه در این گروه موسیقیایی  گفت:  شاید هر توضیحی بدهم خیلی مستند نباشد استاد اسدالهی تشریف آوردند. کسی که دقیقا دارد نقل می‌کند این فضا وجود دارد چیزی را نقد کنند. شاید فردی که اصلا عنوان پژوهشگر ندارد اما سازنده چیزی است که پژوهشگر تحقیق می‌کند مستندتر و برخوردش صریح‌تر و پیش‌برنده‌تر باشد. پشت کلمه پژوهشگر یک نگاه پوپولیستی وجود دارد باید نگاه کرد او با چه نگاهی صحبت می‌کند. خیلی وقت‌ها با یکسری عناوین و کلمات دقیقه مخاطب عام با یک مقوله هنری می‌کند به واسطه آن فضاها که نگاه پاپ و عمومی است القا می‌کند. ما درباره موسیقی گیلان از نظرات صفرعلی رمضانی از محققان موسیقی گیلان و استاد وحدتی استفاده کرده ایم برای کردی از فرزاد و بهزاد مرادی و آذربایجان از استاد اسداللهی بهره برده ایم.

 

وی تصریح کرد: در فعالیت آینده گروه موسیقی رستاک بر روی موسیقی آذربایجان و باکو و دو قطعه از کردهای  ترکیه و‌ترکیه ‌ای یکی دو قطعه عربی کار خواهیم کرد همچنین درباره چند منطقه دیگر‌مانند افغانستان و ارمنستان نیز  فکرهایی داریم که اجرایی شان خواهیم  کرد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیانیه گام دوم انقلاب کانون مساجد خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب خبرگزاری گروه موسیقی رستاک معنای واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • (ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران