Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، مبنی بر اختصاص دادن میلیاردها دلار به پنتاگون برای ساخت دیوار در مرز مکزیک واکنش سخت قانون‌گذاران را به دنبال خواهد داشت. 

زمزمه‌های این زورآزمایی خود را در گفت‌وگوها بر سر بودجه سال مالی ۲۰۲۰ نشان می‌دهد، این در حالی است که قانون‌گذاران آمریکایی تا ۳۰ سپتامبر برای به توافق رسیدن بر سر این قضیه فرصت دارند تا از دومین تعطیلی دولت فدرال جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زمزمه‌های نارضایتی از آن‌جا ناشی می‌شود که ترامپ بنا دارد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه وزارت دفاع برای مبارزه با مواد مخدر را به یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلاری بیفزاید که به‌عنوان بخشی از هزینه‌های دولت در ماه گذشته میلادی از قانون‌گذاران دریافت کرده است. ترامپ از آغاز در پی پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود. 

«آدام اسمیت» رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان، اخیرا گفت که دموکرات‌ها خواهند کوشید، در صورت عدم تایید بودجه پنتاگون از سوی مجلس، وزارت دفاع را از توانایی‌اش برای برنامه‌ریزی مجدد بودجه‌اش محروم کنند. 

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت: «ما صلاحیت آنان برای تجدیدنظر را در سال مالی ۲۰۲۰ محدود خواهیم کرد.»

پنتاگون از اعضای کمیته سرویس‌های مسلح، پیش از برنامه‌ریزی بودجه اختصاص‌داده‌شده از سوی کنگره، تاییدیه می‌گیرد. 

اما دموکرات‌ها نگرانند که وزارت دفاع ممکن است با این استدلال که امضای قانون‌گذاران بر رویه قضایی دلالت دارد و نه الزامات کیفری، کنگره را دور بزند. گرچه قانون‌گذاران معمولا با درخواست برنامه‌ریزی مجدد موافقت می‌کنند، این احتمال وجود دارد که دولت ترامپ نتواند در زمینه تامین بودجه مورد نیاز برای تاسیس دیورار مرزی با مکزیک به جایی برسد.  ‌   

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد