Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:29:47 GMT

بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۸۶۹۰

بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است

انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استانه ورود به سال ۹۸ هستیم و با توجه به اینکه هر ساله در ایام نوروز با توجه به رفت و آمدهای بیشتری که در رفت و آمدهای درون و برون شهری داریم شاهد حوادث ناگواری هستیم که می‌توانیم با اتخاذ تدابیری هم به لحاظ کاهش مرگ و میر حوادث جاده‌ای و هم به لحاظ کاهش جراحات و مصدومین جاده‌ای اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بند پی در ادامه افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در سنوات گذشته و کارهایی که در این زمینه صورت گرفته بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است.

وی بیان داشت: با توجه به نقاط حادثه خیزی که در جاده‌های کشور شناسایی شده است در این جلسه تاکید شده که هم اقدامات و تدابیری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتخاذ شود و اگر هلال احمر می‌خواهد چادر و یا کمپی را راه اندازی کند این اقدامات را انجام دهد و اگر باشگاه و یا توقفگاه‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده در ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری شهرها ایجاد شوند.

استاندار تهران مورد دوم بررسی شده در این جلسه را تدابیر اتخاذ شده برای نقاط حادثه خیز استان و شهر تهران اعلام کرد و گفت: در شهر تهران ۱۳۳ نقطه حادثه خیز وجود دارد و در شهرهای تهران ۱۹۵ نقطه و تدبیر شده که نسبت به نصب علائم هشدار در این نقاط کارشناسی و اقداماتی صورت گیرد.

کد خبر 4564489

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی ترافیک گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود

ایسنا/گیلان معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند.

رضا اکبری امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، با اشاره به نقش موثر مدیران و راهداران در کاهش سوانح جاده ای، اظهار کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها اقدام به بررسی آمارهای سه ساله سوانح و تصادفات جاده ای در استان مربوطه کنند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای جدید برای کاهش تلفات در تصادفات جاده ای، افزود: استان های گردشگری مانند گیلان نیازمند ایمنی راه ها هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به گزارش های بین المللی، سهم جاده در تصادفات را زیر ۱۰ درصد دانست و تصریح کرد: جاده در سوانح ترکیبی سهم بالایی دارند و سهم عامل انسانی را تشدید می کند.

اکبری، هزینه کرد در حوزه زیرساخت های راه را موجب افزایش ایمنی دانست و عنوان کرد: جاده های استاندارد راننده استاندارد می سازد و لذا متولیان حوزه راهداری باید بیشترین مسئولیت پذیری را داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

وی ماموریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه و دستگاه های حوزه حمل و نقلی را خطرشناسی و نجات بخشی دانست و یادآور شد: باید اعتبارات را به سمت رفع نقاط پر خطر ببریم.

معاون سازمان راهداری، خواستار تحلیل تصادفات در سطح استان ها شد و بیان کرد: متولیان حوزه ایمنی راه ها، لکه های حادثه خیز را شناسایی کنند و محور به محور به تحلیل آمارهای سه ساله تصادفات بپردازند؛ روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای باید این آمارها را در شهرستان خود استخراج و بهترین و موثرترین راهکار برای کاهش تصادفات را اعلام کنند.

وی یکی از مشکلات حوزه ایمنی راه در استان گیلان را کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و یا جانمایی غیر اصولی آنها دانست و خاطرنشان کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کاربران جاده کمک می کند و لذا نباید در بین تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده محو شود.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز، این استان را دارای بالغ بر ۱۳ هزار کیلومتر راه همسنگ دانست و اظهار کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم و مابقی راه اصلی و بزرگراه و فرعی است.

وی با اشاره به کوهستانی بودن گیلان، هزینه های راهداری را بسیار بالا دانست و گفت: افتتاح هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین - رشت کمک بسیار بزرگی به ورودی های استان کرد و شاهد کاهش ترافیک در پیک سفرها هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین به افتتاح تقاطع میدان گیل لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: محور سنگر به سیاهکل نیز دارای پیشرفت ۹۰ درصدی بوده و به زودی تکمیل می شود.

نیک فهم از رفع هفت نقطه پر حادثه استان در قالب آشکارسازی و نصب روشنایی و ایمن سازی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۱۸ دستگاه خودرو وارد استان شد، اما شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی بالغ بر ۵۰ درصد تلفات در حوادث جاده ای را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و اضافه کرد: از فردا آموزش ایمنی تردد این دو قشر را از شهرستان شفت آغاز می کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد