Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@22:45:23 GMT

بايد تاثير صفويه در تاريخ کشور بازگو شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۸۸۸۱

بايد تاثير صفويه در تاريخ کشور بازگو شود

خبرگزاري آريا- مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل گفت: «بايد تاثير صفويه در تاريخ کشور بازگو شود و نسل‌هاي آينده با اهميت اردبيل به عنوان خواستگاه صفويه آشنا شوند.»
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل، نادر فلاحي ظهر امروز در جلسه با اعضاي پژوهشکده صفويه شناسي که در سالن جلسات اداره کل ميراث فرهنگي استان برگزار شد، اظهار کرد: «بايد تاثير صفويه در تاريخ کشور بازگو شود و نسل‌هاي آينده با اهميت اردبيل به عنوان خواستگاه صفويه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او گفت: «حکومت صفويه نقش بسيار پررنگي در ايجاد يک حکومت منسجم در کشور داشته است و در کنار اين به تثبيت مذهب شيعه در کشور نيز کمک اساسي کرده است.»
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل تصريح کرد: «صفويه نقطه اتکاي تاريخ استان اردبيل و شاخصه اصلي اين منطقه است که نبايد فراموش شود.»
فلاحي ادامه داد: «تاکنون اقدامات قابل توجهي در اين حوزه انجام نشده است و اين ضعف هويت نسل‌هاي آينده را به خطر مي‌اندازد.»
او با اشاره به ضرورت آموزش از سنين پايين، تاکيد کرد: «بايد از فضاي ديجيتال و فعاليت‌هاي موثر در بستر وب به منظور شناساندن حکومت صفويه در بين جوانان و نسل حاضر برنامه‌هاي موثري داشته باشيم و اين مساله جزء اولويت‌هاي ما است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاثير صفويه تاريخ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی همدان گفت: در پی عملیات اجرایی پیاده‌راه باباطاهر و در سفال‌های تاریخی کشف شده در این منطقه شواهدی از دوره اسلامی، متأخر اسلامی و ایلخانی قابل مشاهده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، حمیدرضا حیدری اظهار داشت: در حین حفاری روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه، در عمق 1.5 متری در ابتدای خیابان باباطاهر که از سوی شهرداری به‌منظور آغاز عملیات عمرانی پیاده‌راه‌سازی آغاز شده بود، یک دیواره آجری از یک بنای تاریخی کشف شد.

حیدری عنوان کرد: به نظر باستان‌شناسان در این بنا شواهدی از دوره اسلامی، متأخر اسلامی و ایلخانی روی برخی از تکه‌های سفال‌ها قابل رؤیت است.

کشف یک دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راه‌سازی

وی با اشاره به توقف پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر همدان بیان کرد: مکاتبه لازم برای دریافت مجوز از پژوهشکده تهران برای کار کاوش در این منطقه انجام و منتظر دریافت مجوز هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • دستگیری دو جستجوگر مسلح گنج در گرمدره
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان