Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@02:26:03 GMT

۸.۶ میلیارد دلار هزینه ساخت دیوار مرزی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۸۹۷۹

طبق گزارش رسانه غربی، دولت «دونالد ترامپ» فردا دوشنبه از کنگره آمریکا برای اختصاص ۸.۶ میلیارد دلار به منظور ساخت دیوار مرزی با مکزیک درخواست خواهد داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرغم مخالفت‌های دموکرات‌های کنگره آمریکا با مواضع دولت ترامپ درباره ساختن دیوار مرزی با مکزیک، خبرها از طرح کاخ سفید به منظور اختصاص ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیار دلار برای ساخت این دیوار جنجالی حکایت دارد.

بنا بر نوشته «رویترز»، منابع مطلع آمریکایی از بودجه درخواستی دولت ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۰ خبر دادند که دولت او فردا دوشنبه از کنگره آمریکا خواهد خواست که برای ساختن دیوار در مرز جنوبی این کشور با مکزیک مبلغ ۸.۶ میلیارد دلار اختصاص دهد.

رویترز می‌نویسد: «این رقم درخواستی شش برابر بیشتر از میزانی است که کنگره برای پروژه‌های مرزی اختصاص داده است. دموکرات‌ها که کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، ضمن مخالفت با (ساخت) دیوار (مرزی)، آن را غیرضروری و غیراخلاقی خوانده‌اند».

اختلافات بر سر اختصاص بودجه برای دیوار مرزی مد نظر ترامپ، چندی قبل سبب تعطیلی ۵ هفته‌ای دولت فدرال در آمریکا شده بود و در نهایت در ژانویه، این تعطیلی بعد از یک توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره به پایان رسید اما ترامپ همزمان با این توافق، درباره وضعیت در مرز با مکزیک، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد تا بتواند بدون نیاز به تاییدیه کنگره، بودجه مدنظر خود برای ساختن دیوار مرزی را تامین کند.

رویترز گزارش داد: «صرفنظر از اینکه آیا کنگره (مبلغ درخواستی رئیس‌جمهور آمریکا برای ساخت دیوار مرزی) را تصویب می‌کند یا نه، این درخواست بودجه می‌تواند به ترامپ در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ کمک کند».

«دیوار مرزی را بساز»، یکی از شعارهای اولیه ترامپ در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری بود و طبق گزارش رویترز، «ساخت دیوار مرزی را تمام کن» در حال تبدیل شدن به شعار کارزار ۲۰۲۰ او می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنگره آمریکا دیوار مرزی ترامپ دمکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • هزینه‌ ساخت برج ایفل را مردم کدام کشور پرداختند؟
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس