Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ژاپن در تهران از ادامه تلاش‌های این دولت برای حمایت و افزایش مراودات به ویژه در بخش های اقتصادی، کشاورزی و دارویی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خانه ملت، میتسوگو سایتو امروز- یکشنبه- در دیدار شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی، تحریم های آمریکا برای شرکت های ژاپنی شرایط سختی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ژاپن در تهران اظهار داشت: توکیو تمام تلاش خود را برای حمایت و افزایش مراودات به ویژه در بخش های اقتصادی، کشاورزی و دارویی با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

سایتو افزود: با موفقیت آمیز خواندن سفر اخیر علی لاریجانی رییس مجلس به این کشور بر تحکیم روابط تجاری فیمابین تاکید کرد.
سفیر ژاپن در تهران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تسلیت به زلزله زدگان استان کرمانشاه از آمادگی کشورش برای انتقال تجربه و تکنولوژی برای مقابله با زلزله خبر داد.

**تداوم روابط مثبت ایران و ژاپن ضرورت دارد
شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر مناسبات خوب دو کشور گفت: ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای سطح روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف وجود دارد و مجلس شورای اسلامی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران- ژاپن آماده کمک به تسهیل و توسعه روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، کشاورزی و دارویی بین دو کشور می باشد.

نماینده مردم پاوه با قدردانی از کمک‌های دولت و ملت ژاپن به مردم زلزله زده استان کرمانشاه افزود: با توجه به قرار گرفتن دو کشور در مناطق زلزله خیز و همچنین پیشرفت علمی و تکنولوژیکی ژاپن در امر پیش بینی زلزله تبادلات علمی در این خصوص می تواند به کاهش بلایا و خسارات مادی و معنوی کمک کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با مثبت ارزیابی کردن مواضع و دیدگاه دولت ژاپن در حمایت از برجام، تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه کشورمان را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و بر تداوم روابط مثبت میان دو کشور تاکید کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است