Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 99 درصد داروهای بیماران بستری در استان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در داروخانه های بیمارستانی تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک قطبی عصر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر به ندرت اتفاق می افتد که همراه بیماری برای تامین داروهای بیمار خود به بیرون از بیمارستان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قبل از تحریم ها در سطح استان بین 15 تا 30 قلم کمبود دارویی وجود داشت که اکنون نیز با همین میزان کمبود مواجه هستیم و فقط شکل و نوع داروها براساس نوع و تولید کارخانه های سازنده تغییر کرده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده وضعیت دارویی بصورت هفتگی در استان رصد می شود و در اسرع وقت داروهای مورد نیاز جایگزین می شود.
وی افزود: در بحث تحریم دارو، در بسیاری موارد جو روانی منفی و تاثیرگذار در اذهان عمومی در جامعه حاکم می شود که این شرایط بیشتر از تحریم ها اثر منفی دارد و از رسانه ها انتظار می رود در این زمینه ما را یاری دهند.

**فعالیت 180 داروخانه و شرکت توزیع دارو در کردستان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: در حال حاضر 19 شرکت توزیع کننده دارو و 170 داروخانه در سطح استان فعال هستند که 65 مورد از این داروخانه ها در مرکز استان قرار دارند.
وی با اشاره به انجام بازرسی های لازم از این مراکز گفت: از اول امسال تا پایان بهمن یک هزار و 100 مورد بازرسی از داروخانه ها و شرکت های فعال توزیع داروی استان انجام شده است.

** راه اندازی اتاق تمیز در بیمارستان توحید
وی با اشاره به راه اندازی و تاسیس اتاق تمیز در بیمارستان توحید سنندج گفت: این اتاق برای کاهش اثرات مخرب داروهای شیمی درمانی بر فردی که این داروها را آماده می کند است و 26 اسفند راه اندازی می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارائه خدمات تلفیق دارویی در بیمارستان های استان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های خاصی انجام شده است.
وی اظهار داشت: ایجاد زمینه لازم برای تسهیل در دسترسی بیماران به دارو و جلوگیری از کمبود دارویی از برنامه های این دانشگاه برای سال 98 است و در این زمینه کمبودها شناسایی و اقدامات لازم انجام می شود.

** کشف 65 قلم فرآورده غیر مجاز و قاچاق در کردستان
قطبی در ادامه به انجام 875 مورد بازدید از عطاری ها و باشگاه های ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: در این بازدید ها 65 قلم فرآورده غیر مجاز و قاچاق در استان کشف و معدوم شد.
وی افزود: در این راستا همچنین 60 فقره پرونده تشکیل شده و19 مورد کارگاه آموزشی در زمینه ضرر و زیان مکمل ها و اطلاع رسانی به جوانان برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کردستان دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی وجود نداشت، در سال 1365 مجموعه ای آموزشی پژوهشی با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی در این استان تشکیل شد.
در سال 1367 دانشکده پرستاری و مامایی برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناس پرستاری و کاردانی مامایی نیز راه اندازی شد.
با تصویب رشته پزشکی در شورای ارزیابی گسترش دانشگاه ها در سال 1369 و ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی کردستان نیز تشکیل شد.
در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، ارتقای به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صورت گرفت و در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی است.
7348 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي داروخانه كردستان تامين دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد