Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - اختلافات درون حزبی در ایتالیا موجب تعلیق پروژه بزرگ خط آهن سریع السیر فرانسه - ایتالیا شود و بیم آن می رود که این تعلیق موجب تعطیلی دولت رُم شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، دولت ایتالیا ادامه فعالیت پروژه خط آهن سریع‌السیر فرانسه-ایتالیا را به حال تعلیق درآورد و بحث درباره تامین مالی این پروژه بزرگ را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت ایتالیا ادامه این پروژه چندین میلیارد یورویی را که به دلیل اختلاف‌های درون حزبی ائتلاف حاکم به حال تعلیق درآمده، منوط به حل کامل اختلاف‌ها کرد.
تعطیلی این پروژه عظیم حل و نقلی از آن جهت حائز اهمیت است که عدم توافق احزاب اتئلاف کرده بر سر اجرای آن، می تواند دولت ایتالیا را به تعطیلی بکشاند.
حزب پنج ستاره‌ به رهبری 'جوزپه کنته' نخست وزیر ایتالیا منتقد این اجرای این پروژه است در حالی که حزب لیگا که با دولت ائتلاف کرده، خواستار اتمام این پروژه بزرگ است.
در همین ارتباط، 'متئو سلوینی' معاون نخست‌وزیر ایتالیا تهدید کرده است اگر مخالفت‌های زیادی با انجام این پروژه و پروژه‌های زیرساختی مشابه صورت بگیرد ممکن است به همکاری خود با ائتلاف پایان دهد که این اقدام عملا می تواند به تعطیلی دولت منجر شود.
تنش درون حزبی در ایتالیا بر سر تامین مالی این پروژه در حالیست که تنش های سیاسی اخیر میان پاریس و رُم بر سر موضوع مهاجران، عملا ادامه این پروژه را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته است.
خط آهن سریع‌السیر ایتالیا فرانسه که بناست دو شهر عمده از هر کشور یعنی لیون فرانسه و تورین ایتالیا را به هم وصل کند اختصارا TVA نامیده می‌شود.
این پروژه عظیم شامل ایجاد تونلی به درازای 58 کیلومتر در قلب‌ کوه‌های آلپ و در مرز دو کشور می‌شود که می‌تواند زمان جابجایی مسافران میان این دو شهر را از 7 ساعت به 2 ساعت کاهش دهد.
موافقان این پروژه در ایتالیا می‌گویند اجرای این پروژه از حجم ترافیک جاده‌ای و نیز آلودگی هوا به شدت می‌کاهد حال آنکه مخالفان معتقدند هزینه‌های این پروژه بسیار سنگین است و بهتر است همان مبالغ را صرف زیرساخت‌های جاده‌ای داخل کشور کرد.
کلنگ افتتاح این پروژه بیست سال پیش به زمین خورده است و قرار است تا سال 2025 به بهره‌برداری برسد اما شرکت پیمانکار سازنده که شرکتی ایتالیایی-فرانسوی است، اعلام کرده فقط با موافقت دو کشور به کار خود ادامه خواهد.
برآورد هزینه اولیه این پروژه رقمی معادل شش میلیارد و هشتصد میلیون یورو بوده اما وزیر ترابری ایتالیا، که عضو حزب 5 ستاره است، اعلام کرده هزینه‌های این پروژه از بیست میلیارد یورو نیز فراتر خواهد رفت.
اروپام**9041**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه ايتاليا تعطيلي دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

دانشگاه «ساینس پو» فرانسه امروز پس از این‌که مذاکره میان ریاست این دانشگاه و دانشجویان معترض حامی فلسطین درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه نتوانست تنش‌ها را کاهش دهد، تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشگاه «ساینس پو» فرانسه امروز _جمعه سیزدهم اردیبهشت_ پس از این‌که مذاکره میان ریاست این دانشگاه و دانشجویان معترض حامی فلسطین درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه نتوانست تنش‌ها را کاهش دهد، تعطیل شد.

این دانشگاه علوم سیاسی پاریس، هفته جاری به مرکز موجی از اعتراضات نسبت به جنگ در غزه و روابط دانشگاهی با اسرائیل در چندین دانشکده فرانسه تبدیل شده است؛ جک، یکی از معترضان در پیامی به رویترز گفت: گروهی متشکل از حدود ۷۰ دانشجو صبح امروز پس از گذراندن شب در مرکز پاریس، ساختمان‌های اصلی ساینس پو را اشغال کردند و مذاکرات انجام شده با ریاست دانشگاه پیشرفتی نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه ساینس پو به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

روزنامه «لو پاریزین» و رادیو «فرانس اَنتر»، با استناد به نامه‌ای درون سازمانی، گزارش دادند که این دانشگاه از کارکنان خود خواسته است که از منزل دورکاری کنند، زیرا ساختمان‌های دانشگاه بسته شده‌اند.

به گفته دانشجویی که به نمایندگی از معترضان حامی فلسطین صحبت می‌کرد، ریاست دانشگاه ساینس پو روز گذشته درخواست معترضان برای بازنگری روابط این مؤسسه با دانشگاه‌های اسرائیل را رد کرد و باعث شد معترضان به جنبش خود ادامه دهند و دستکم یک نفر اعتصاب غذا کند.

به گزارش ایمنا، تظاهرکنندگان فرانسوی معترض به جنگ غزه روز چهارشنبه نیز در راهپیمایی یکم می (روز جهانی کارگر) شرکت کردند. این تظاهرکنندگان فرانسوی علاوه‌بر اعتراض به گرانی قیمت‌ها، خواستار پایان یافتن جنگ در غزه شدند.

در جریان تظاهرات اول ماه می (دوازدهم اردیبهشت) روز جهانی کارگر در پاریس، ۴۵ نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شدند، افسران پلیس از گاز اشک‌آور نیز استفاده کردند.

پیش‌تر نیز برخی دانشگاه‌های فرانسه از جمله سوربن پاریس، محل تجمع و اعتراض حامیان فلسطین بوده است.

کد خبر 750329

دیگر خبرها

  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد