Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:10:28 GMT

هزینه مدیریت آبهای بارشی کمتر از احداث آبشیرین کن است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۹۹۰۹

هزینه مدیریت آبهای بارشی کمتر از احداث آبشیرین کن است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امروز برای شیرین کردن یک متر آب دریا حدود ۶ هزار تومان هزینه می شود که قطعا با مدیریت آب های بارشی و سفره های زیرزمینی هزینه خیلی کمتر‌خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ غلامرضا منتظری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری با سه ماموریت حیاطی آب،خاک و گیاه در تمام نقاط استان بوشهر در حال ارائه خدمات است که بیش از دومیلیون هکتار پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری اظهار کرد: در استان بوشهر ۹۳ درصد جنگل های طبیعی و ۷ درصد جنگل های خشک وجود دارد و با توجه به تنوع اقلیم در هر شهرستان نوع ارائه خدمات تفاوت دارد؛در استان بوشهر سالانه ۲۵۶ میلی لیتر بارش داریم اما در مقابل آن ۲۸۰۰ میلی لیتر تبخیر می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: عمدتا بارش ها به دلیل روان بودم آب از مدیریت خارج میشود که نیاز است برنامه ریزی جدی  جهت ذخیره سازی منابع آب های بارشی و سفره های زیرزمینی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: براساس کارشناسی که صورت گرفته است هزینه مدیریت آب های بارشی و زیرزمینی خیلی کمتر از احداث اب شیرین کن های بزرگ است،البته احداث اب شیرین کن یک امر ضروری است.

منتظری بیان کرد: امروز برای شیرین کردن یک متر آب دریا حدود ۶ هزار تومان هزینه می شود که قطعا با مدیریت آب های بارشی و سفره های زیرزمینی هزینه خیلی کمتر‌خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه بیابان زدایی از الویت های مهم و با نهال کاری عملیات اجرایی آن انجام میشود  اما در استان بوشهر بافت های شور،ماسه ای و فاقد هر گونه پوشش وجود دارد.

وی اذعان کرد: براساس ممیزی که انجام شده است در استان ۷۶۳ دامدار از خدمات منابع طبیعی استفاده می کنند  که در سالهایی که بارش خوب باشد بیش از ۸۸ هزار تن علوفه خشک برداشت می شود.

منتظری خاطرنشان کرد: با بررسی هایی که انجام شد ۷۷۰ هکتار از اراضی ملی در استان رفع تصرف شده است که باغی بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان ارزش زیادی آن است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره صندوق توسعه ملی، عنوان کرد: از محل اعتبار صندوق توسعه ملی ۱۷۳ میلیارد تومان،منبع اعتبارات استانی ۲۳۰ میلیون‌تومان و منابع ملی ۱۱۳ میلیارد تومان به حوزه منابع طبیعی اختصاص داده شده است که حدود ۱۵۳ پروژه اجرا و به بهربراری رسید.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه بهره برداری از منابع طبیعی لازم است با رعایت اصول توسعه پایدار انجام شود تا منابع تجدید پذیر به گونه ای باشد که به نسل های آینده منتشر شود./انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کدخدا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: سازه‌های آبخیزداری شهرستان درمیان بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر (۱۴، ۱۵ اردیبهشت) در این شهرستان آبگیری بسیار خوبی پیدا کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: این سازه‌ها با حجم بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

کدخدا ادامه داد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ منابع آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین دست و آبدهی قنوات همراه با توسعه بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین هدف دیگر از احداث سازه‌های آبخیز داری به تأخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است که در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

کد خبر 6097808

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب