Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:12:42 GMT

ترکیه سه روزنامه نگار آلمانی را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۰۶۸۵

به گزارش فارس، در ادامه تنش در روابط برلین و آنکارا، دولت ترکیه یکشنبه سه خبرنگار و روزنامه‌نگار  آلمانی را اخراج کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» ترکیه به این سه آلمانی فرصت 10 روزه برای ترک خاک این کشور  را داده است. این نخستین بار است که آنکارا به طور رسمی مجوز فعالیت روزنامه‌نگاران خارجی در این کشور را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به دنبال وقوع این حادثه،‌ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفت‌‌وگو با نشریه «تاکساشپیگل »با انتقاد از مواضع آنکارا، آن‌را غیر قابل قبول خواند و افزود که با آن مقابله خواهد کرد. وزیر خارجه آلمان گفت که بدون مطبوعات منتقد، هیچ دموکراسی آزادی وجود نخواهد داشت.

ماس اظهار داشت: «ما به تلاش برای اینکه روزنامه‌نگاران در ترکیه - مثل هر نقطه دیگر - بتوانند بدون محدودیت کار کنند ادامه خواهیم داد. وی افزود که وزیر خارجه ترکیه از نیات آلمان آگاه است.

بر اساس این گزارش، دو روزنامه نگار آلمانی روز یکشنبه در حالی از ترکیه خارج شدند که نفر سوم نیز قبل از آنها به آلمان بازگشته بود. این سه آلمانی برای رسانه‌های «زی‌دی‌اف»، «ان‌دی آر» و «تاکس اشپیگل» کار می‌کردند.

 «یورگه براسه» رئیس دفتر شبکه خبری زی‌دی‌اف که از ترکیه اخراج  شده ،در گفت ‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: «من در ایران توانستم کار کنم، اما در ترکیه که عضو ناتو است موفق به فعالیت نشدم.»

وی در ادامه گفت: «ما تصور می‌کنیم این راهبردی برای افزایش فشار بر رسانه‌های خارجی است. پس از موفقیت کم و بیش دولت در ساکت کردن رسانه‌های ملی، حال آن‌ها به دنبال رسانه‌های بین‌المللی هستند.»

به نوشته بی‌بی‌سی، این اقدام اخیر دولت ترکیه درحالی مجددا بر میزان نگرانی‌ها نسبت به آزادی مطبوعات در این کشور دامن زده که ده‌ها روزنامه نگار ترکیه‌ای به دلیل ارتباط با عوامل منتسب به کودتای نافرجام این کشور در سال 2016 زندانی شده‌اند.

وزارت خارجه آلمان روز شنبه هشدار امنیتی سفر به ترکیه را تشدید کرده و به اتباع خود هشدار داد که در صورت سفر به ترکیه باید در بیان نظرات خود احتیاط به خرج دهند، چراکه در غیر اینصورت ممکن است با خطر بازداشت مواجه شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس

منابع رسانه‌ای عبری زبان دست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رو کرده و فاش کردند که وی با نام یک مسئول دیپلمات جعلی از ایده حمله به رفح و ادامه جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسات مطبوعاتی خود تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر از تهاجم به رفح دست نخواهد کشید و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، ناظران معتقد هستند که تکرار تهدید حمله به رفح و ادامه جنگ از سوی نتانیاهو بیانگر این مسئله است که وی در تلاش است تا امکان دستیابی به تفاهم یا دستیابی به پیشرفت در مذاکرات جاری از طریق میانجیگران را خنثی کند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به نقل از چند خبرنگار فاش کردند که نتانیاهو در پوشش یک مقام دیپلماتیک علیه انعقاد توافق با مقاومت فلسطین بیانیه‌هایی صادر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند اقدامات نتانیاهو و بازی او برای ایجاد مانع در توافق را افشا کنند.

این روزنامه گزارش داد: اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه اعضای کابینه نیست.

طبق این گزارش، مقامی که نامش فاش نشده و با وجود هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است، خود بنیامین نتانیاهو است.

این روزنامه همچنین فاش کرد: هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا اینگونه وانمود کند که بر سر موضوع تشدید تنش نظامی و ناکام گذاشتن هرگونه توافق احتمالی اتفاق نظر وجود دارد.

شنبه، رسانه‌های عبری زبان بیانیه‌ای را از طرف یک «منبع سیاسی» صهیونیست منتشر کردند که در آن گفته شده بود تل‌آویو با پایان دادن به جنگ در چارچوب هیچ توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.

این منبع گفته بود: چه آتش‌بس برای آزادی اسرا وجود داشته باشد چه نه، ارتش وارد رفح خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد