Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اخیرا «الیزابت وارن»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا طی یک سخنرانی ضمن انتقاد از شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیسبوک، اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات از قدرت و اختیارات این شرکت‌ها خواهد کاست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات از ماه گذشته میلادی کارزار انتخاباتی خود را رسما به راه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او روز جمعه طی یک سخنرانی در جمع هوادارانش به عنوان بخشی از طرح‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات، تجزیه و چند تکه کردن شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک را مطرح کرد.

الیزابت وارن در این سخنرانی خود گفته که شرکت‌های بزرگ با خرید نخبگان آمریکایی، مشکلات بسیاری برای طبقات پایین‎تر در این کشور ایجاد می‌کنند. وارن از طرح‌هایی برای تجزیه غول‌های فن‌آوری مانند اپل، آمازون، فیسبوک و گوگل خبر داده بود.

پایگاه گاردین در گزارشی به این اظهارات وارن پرداخته و از انحصار‌هایی می‌گوید که در جامعه آمریکا به وجود آمده است.

 

 

گاردین می‌نویسد: عصر نخست در آمریکا از اواخر قرن ۱۹ در آمریکا آغاز شد و در نهایت به انحصار‌هایی در زمینه راه‌آهن، نفت و فولاد منجر شد، اکنون ما در دوره دوم عصر قرار داریم و پاسخ همانند دوره گذشته است: انحصار‌ها باید شکسته شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از تمامی جستجو‌های اینترنتی از طریق گوگل صورت می‌گیرد. گوگل و فیسبوک مجموعا حدود ۵۸ درصد از تبلیغات دیجیتال را در اختیار دارند. آن‌ها همچنین نخستین مکان برای بسیاری از آمریکایی‌هایی هستند (۹۳ درصد) که به دنبال اخبارند و آمازون نیز نخستین ایستگاه برای یک سوم آمریکایی‌هایی است که به دنبال خرید هرگونه اجناسی در این کشور هستند.

 

 

گاردین در ادامه به مشکلاتی که این انحصار ایجاد کرده می‌پردازد: این حجم از گستردگی قدرتی را به وجود آورده که هرگونه نوآوری را در آمریکا خفه می‌کند، آمازون اجازه نمی‌دهد که هیچ شرکتی کالایی را به قیمتی پایین‌تر در هیچ نقطه‌ای از آمریکا به فروش برساند. این شرکت حتی از قدرت خود برای کنترل فروش کتاب نیز استفاده کرده و کتاب‌های انتشاراتی خود را در رقابت با دیگر انتشارات اولویت می‌بخشد.

گوگل نیز از موتور‌های جستجوی خود در سراسر جهان استفاده کرده و خدمات و محتوا‌های خود را در برابر دیگر رقیبان ارتقا می‌دهد. خرید واتس آپ و اینستاگرام از سوی فیسبوک نیز دو رقیب احتمالی را از میان برده است.

 

گاردین می‌نویسد: بر خلاف ادعای مرسوم که آمریکا بستر و سرچشمه‌ای برای کارآفرینی است، اما بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره سرشماری آمریکا، سرعتی که کسب و کار‌های اشتغال زا در آمریکا بوجود می‌آیند در مقایسه با سال ۲۰۰۴ به نصف کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: آمازون به عنوان ثروتمندترین شرکت در آمریکا سال گذشته هیچگونه مبلغی را به عنوان مالیات فدرال پرداخت نکرده است. اکنون نیز این شرکت در حال برگزاری مزایده‌ای است که میلیارد‌ها دلار از ایالت‌ها و شهر‌هایی که مشتاق به میزبانی دومین دفتر مرکزی آن هستند دریافت کند. این شرکت همچنین مقامات ایالت سیاتل به عنوان مقراصلی خود را وادار کرده تا از طرحی که شرکت‌های بزرگ مانند آمازون را ملزم به پرداخت مبالغی به پناهگاه افراد بی‌خانمان می‌کرد عقب نشینی کنند. شمار این افراد بی خانمان در پی عدم توان پرداخت اجاره‌های سرسام‌آوری که تا حدودی نیز ناشی از اقدامات این شرکت است دائما در حال افزایش است.

فیسبوک نیز شواهد مربوط به فعالیت روسیه در پلت‌فرم  خود را حتی پیش از آشکار شدن اخبار در این رابطه مخفی نگه داشت و گروهی از محققان را به کار گرفت تا انتقادات مطرح شده در این زمینه را بی‌اعتبار کنند.

 

 

زاکربرگ که دارای رکورد بیشترین سرعت در تبدیل شدن از یکی از تحسین شده‌ترین چهره‌ها به یکی از منفورترین‌ها را دارد نیز اخیرا از طرحی برای رمزگذاری اطلاعات شخصی تمامی سیستم‌عامل‌های خود رونمایی کرد.

این طرح احتمالا به فیسبوک حتی اطلاعات جامع‌تری درباره هر فردی خواهد داد.

این گزارش می‌گوید: جایگزین یهتر آن است که این شرک‌ها را تجزیه کنیم. این اقدام موجب می‌شود تا اطلاعات از طریق تعداد بیشماری از کانال‌های مستقل توزیع شوند بدون آنکه یک سیستم عامل مرکزیت و انحصار یابد. با این اقدام استرت‌آپ‌های بیشتری نیز شکوفا خواهند شد.

گاردین در پایان گزارش خود می‌نویسد: این انحصارها به جز خود انحصار کنندگان به نفع هیچ کس نیست و ما باید در عصر جدید همانند دور گذشته تا جایی که می‌توانیم قدرتمندانه در برابر این موضوع بایستیم و طرح وارن برای آغاز کار طرحی خوب است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیسبوک گوگل الیزابت وارن آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی

تحلیل‌های مستقل نشان داد که جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که سال گذشته رونمایی شد و توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد.

به گزارش ایسنا، سری پورا ۷۰ (Pura ۷۰) که هفته گذشته توسط هواوی معرفی شد، مجهز به پردازنده Kirin ۹۰۱۰ است که در بررسی این دستگاه توسط شرکت مشاوره تِک اینسایتس، مشاهده شد. این یک نسخه جدیدتر از محصول Kirin ۹۰۰۰s است که توسط شرکت تراشه سازی SMIC برای گوشی «میت ۶۰ پرو» ساخته شد و باعث نگرانی مقامات آمریکایی شد که از نظر آنها، تراشه هفت نانومتری، فراتر از توانمندیهای چین است.

هواوی از زمان معرفی مدل «میت» در اوت سال گذشته، حیات دوباره را تجربه کرده و سوار بر موج ستایش از توانایی این شرکت برای تحقق نیمه رسانای پیشرفته با وجود تشدید محدودیتهای صادرات فناوری آمریکا شده است.

طبق آمار بازار که توسط تحلیلگران جفریز بررسی شده است، سری پورا ۷۰، در مدت دو روز از آغاز عرضه، به فروش رسید. مقامات آمریکایی اکنون سرگرم ارزیابی تحریم‌های بیشتر برای مهار این شرکت و بلندپروازیهای چین در عرصه ساخت نیمه رساناها هستند.

شرکت تِک اینسایتس اعلام کرد کاملا مطمئن است مدل پورا، حاوی پردازنده Kirin ۹۰۱۰ هواوی است که با فناوری پیشرفته تر از فرآیند تولید هفت نانومتری مرسوم شرکت SMIC تولید شده است.

لاین «پورا» که سابق بر این به عنوان «سری پی» شناخته می شد، معمولا به دلیل قابلیتهای قدرتمند دوربین، پرفروش بوده اند. فراهم کردن یک گزینه جدید برای کاربران چینی، فشار بیشتری بر فروش آیفون می آورد که تا سپتامبر، خبری از مدل جدید آن نیست. بانک جفریز اعلام کرد هواوی احتمالا سهم بازار بیشتری را در آستانه جشنواره فروش ۱۸ ژوئن، کسب خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کار مصرف کننده است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد. این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است.

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟