Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت: ترکیه اجازه ایجاد یک کمربند تروریستی در شمال سوریه علیه خود را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در شهر اسکندرون ترکیه صحبت می کرد، افزود: ترکیه گروه های تروریستی در مرزهای جنوبی با سوریه و عراق را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اجازه تشکیل یک کمربند تروریستی از سوی گروه های «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» در شمال سوریه را نمی دهیم.
رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد که کشورش منطقه امنی در شمال سوریه ایجاد خواهد کرد تا سوری ها حاضر در خاک ترکیه به سلامت به کشورشان بازگردند.
اردوغان تاکید کرد که طرف های مخالف ترکیه و آن هایی که با گروه های تروریستی همکاری می کنند، انتخابات محلی 31 مارس را زیر نظر دارند و آرزو می کنند تا حزب عدالت و توسعه در این انتخابات شکست بخورد.
وی افزود که اطمینان دارد دولت و مردم ترکیه تمام طرح هایی که علیه این کشور در انتخابات آینده برنامه ریزی شده را ناکام خواهد گذاشت.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پیش تر از توافق کشورش با آمریکا درخصوص اخراج نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از منبج و خلع سلاح این تشکیلات و ورود ارتش ترکیه به منبج خبر داده بود.
براساس توافق بین ترکیه و آمریکا، مقرر شده است که نیروهای گروه پ.ک.ک و ی.پ.گ(دو گروه کردی مخالف ترکیه) از منطقه خارج شوند و امنیت شهر منبج سوریه به صورت مشترک توسط ترکیه و آمریکا تامین شود.
شبک**9365**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه رجب طيب اردوغان سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس

شماری از فعالان مدنی و مردم ترکیه اعتراض خود به اظهارات شهردار استانبول علیه مقاومت حماس را در متروی این شهر با انتشار پوستر و پرچم به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها در ترکیه به اظهارات هفته پیش شهردار استانبول اکرم امام‌اوغلو علیه جنبش مقاومت حماس ادامه دارد.

در همین راستا، از دیروز شماری از مردم ترکیه و فعالان مدنی، با انتشار و نصب پوسترها و پرچم‌های ترکیه و فلسطین در متروی استانبول اعتراض خود به اظهارات شهردار را نشان دادند.

روی این پوسترها عباراتی در حمایت از مقاومت فلسطین و حماس و رد اظهارات شهردار استانبول درج شده است.

امام‌اوغلو وابسته به حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق (CHP)، هفته پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که «حماس حمله‌ای را در اسرائیل انجام داد که ما عمیقاً از آن متأسفیم. هر ساختار سازمان‌یافته‌ای که دست به اقدامات تروریستی بزند و مردم را به طور دسته‌جمعی بکشد، از نظر ما یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود».

هرچند که هنوز رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به این اظهارات شهردار استانبول واکنش نشان نداده، اما حزب حاکم ترکیه عدالت و توسعه و متحد ملی‌گرای آن به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت