Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، با اشاره به استقلال حوزه از دولت گفت: گستردگی در مدیریت هزینه دارد، باید مدیریت کوچک شود تا نیاز به دولت کمتر شود.

وی روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: علمایی که در شهرها هستند، کمک کنند و برای خود وظیفه ببینند که بخشی از کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر حوزه مدرکی می دهد، باید طلبه ها بتوانند با آن در مدارس تدریس کنند، یعنی مدرک حوزه در مدارس کارایی داشته باشد؛ در این صورت استقبال هم بیشتر می شود.

آیت الله سبحانی اظهار کرد: مباحث و گزارشی که از فعالیت های حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا در موضوعات مختلف آموزشی، پژوهشی و ... گفته شد،‌ منتشر تا برای ارائه به گزارش ها و فعالیت ها استناد شود.

وی افزود: پیروزی انقلاب برکاتی داشته است که در جای خود بسیار مهم است، اما این طور نبوده که حوزه علمیه خواهران قبل از انقلاب نبوده باشد، بلکه به صورت اجمالی در شهر آبادان بوده و به وسیله ما شروع شد؛ در ایام محرم که به این شهر می رفتم و برای طلبه ها در آن جا تدریس می کردم.

وی ادامه داد: به دلیل این که کسی برای تدریس در آن جا نبود، با تلاش های فراوان در سال 50 این هسته ای که در آبادان شکل گرفته بود، به قم آوردم، به هر حال این موضوع به صورت کم رنگ قبل از انقلاب نیز بوده است.

* تربیت مبلغه در حوزه علمیه خواهران ضروری است

آیت الله سبحانی گفت: افرادی که در حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا مشغول تحصیل می باشند، باید از آنها مبلغه ها تربیت شود تا در خانه ها، مساجد و ... به تبلیغ دین بپردازند و در این رهگذر اثرگذار باشند و معتقدیم اثری که مبلغه ها می گذارند، بیشتر از اثرگذاری مردان است.

وی افزود: در آبادان این اثرگذاری مبلغه ها را تجربه کردیم؛ در گذشته در این شهر؛ آمریکایی و انگلیسی حضور داشتند و اغلب زنان بی حجاب رفت و آمد می کردند و مبلغه ها به این شهر برای تبلیغ می آمدند و با تبلیغ خود اثرگذار بودند و حجاب شهر عوض می شد.

وی با بیان این که 10 درصد این طلبه ها برای اجتهاد حفظ شوند و الباقی برای تبلیغ در بخش بیان و قلم تربیت شوند، خاطرنشان کرد: اگر این کار انجام نشده است، انجام شود و اگر صورت گرفته است، تقویت شود.

**وجود فساد درقم 

آیت الله سبحانی درادامه از وجود فساد در شهر قم انتقاد و عنوان کرد: متاسفانه در همین شهر قم فساد در حوزه زنان افزایش یافته است، باید با حضور زنان مبلغه، مجالس تعلیمی و تربیت در مساجد و منازل برای زنان برگزار شود تا شاهد اثربخشی باشیم.

آیت الله سبحانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کاری از دست من از طریق قلم و غیر آن بر بیاید، آماده همکاری هستم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 حوزه علمیه آیت الله سبحانی آیت الله العظمی سبحانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی

زندگی آیت‌الله العظمی بروجردی مرجع عالیقدر جهان اسلام سراسر خدمت و برکت برای حوزه‌های علمیه، جهان اسلام و مردم بود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074545 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن