Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@00:04:36 GMT

سرپرست گروه: یک سالن خالی برای تمرین کردن نداریم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۱۷۳۷

سرپرست گروه: یک سالن خالی برای تمرین کردن نداریم

اجرای صحنه‌ای گروه موسیقی هارای ۲۰ اسفند ماه سال جاری در سالن اقبال آذر، مجتمع الف به سرپرستی «رضا حسینی بقانام» برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرپرست گروه موسیقی هارای در جمع خبرنگاران، با اشاره به بیستمین سالگرد تاسیس گروه موسیقی کلاسیک آذربایجانی هارای، اظهار کرد: گروه موسیقی هارای با نوازندگی ۱۲ نفر از سال ۷۷ به فعالیت خود آغاز کرده و تاکنون کنسرت‌های مختلفی در کشورهای ترکیه، سوئد، آلمان، نروژ و شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی مخاطبان خاص همواره از اجرای کنسرت گروه هارای به ویژه آهنگ مختص تبریز استقبال زیادی می‌کنند، کنسرت تیرماه سال گذشته کنسرت پرفروش گروه بود؛ به طوری‌که در کنسرت تالار معلم سه روز پشت سرهم ۷۰۰ نفر استقبال کردند.
وی اهداف تشکیل گروه موسیقی هارای را رشد نوازندگان در موسیقی کلاسیک آذربایجانی عنوان کرد و گفت: زمانی که موسیقی متولی واقعی ندارد یا باید به طور کلی از موسیقی کناره گیری کرد یا با عشق و علاقه با سختی‌های راه مقابله کرد، رمز موفقیت خود را روش و سبک خاص خود می‌دانیم، همواره سعی کردیم از بازاری  شدن موسیقی دوری کنیم.
حسینی بقانام با بیان این‌که حمایت دولت از موسیقی صفر بوده و هیچ دانشگاه تخصصی برای آموزش موسیقی در استان وجود ندارد، افزود: معتقدم موسیقی هیچ گونه متولی اصلی ندارد؛ چراکه در آموزش رسمی ما جایگاهی ندارد و این باعث شده مردم تصور کنند که موسیقی فقط سبک پاپ است.
وی با انتقاد از وضعیت برخی سالن‌های اجرای کنسرت‌ها در تبریز، گفت: هیچ گونه امکاناتی حتی یک سالن خالی برای تمرین کردن نداریم، وضعیت برخی از سالن‌ها بسیار اسفناک و نامناسب برای استقرار گروه موسیقی جهت انجام تمرینات است.
سرپرست گروه موسیقی هارای با اشاره به عدم حمایت دولت از نوازندگان استان، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها برای برگزاری کنسرت‌ها مجوز صادر می‌کند، تاکنون در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم البته ما در ارشاد با هنرمند طرف نیستیم بلکه با کارمندان معمولی سر و کار داریم که آنچنان در حوزه‌ی موسیقی دغدغه‌ای ندارند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان شرقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سوئد عشق و علاقه موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902577

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی قائمشهر شدند
  • آخرین تمرین پرسپولیس پیش از سفر به قائمشهر
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی