Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@02:39:58 GMT

آسپرین جایگاه مقدس خود را از دست می دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۲۳۶۴

آسپرین جایگاه مقدس خود را از دست می دهد

صدای ایران- دکتر رضا لشکری متخصص قلب و عروق گفت:  مصرف آسپرین از 2 جهت قابل توجه بوده است هر چند این دارو دیگر جایگاه گذشته خود را ندارد و مطالعات جدید باعث شده این جایگاه مقدس خود را از دست بدهد.
دکتر لشکری در گفت و گو با خبرنگار صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران درباره مصرف داروی آسپرین گفت: این دارو از 2 جهت قابل توجه بوده است، نخست اینکه ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کم می کند و مورد دوم در کاهش ابتلا به سرطان های روده بزرگ بوده است که مورد اخیر به تازگی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
وی افزود: اخیرا تحقیقاتی انجام شده که بر اساس آن مشخص شده که آسپرین امنیت لازم برای خونریزی های مغزی و غیرمغزی را ندارد و بنابراین آسپرین دیگر یک جواهر کشف شده حداقل برای پزشکان قلب نیست. 

دکتر لشکری ادامه داد: بنابراین برای تجویز آسپرین برای یک بیمار باید اینگونه تصمیم گرفته شود که آیا سودی که آن بیمار از مصرف آسپرین می برد به ریسک خونریزی آن می ارزد یا خیر؟

این متخصص قلب و عروق گفت: البته هنوز در گاید لاین ها نسبت به تجویز آسپرین توصیه می شود ولی با توجه به اطلاعات بدست آمده لازم است قبل از تجویز آن ریسک های مرتبط با آن در نظر گرفته شود. 

وی افزود: همچنین مصرف آسپرین برای سن بالای شصت سال نسبت به سن بالای پنجاه سال باید با حساسیت و بررسی بسیار بیشتری انجام شود.
دکتر لشکری ادامه داد: پیش بینی می شود بررسی هایی سالهای آتی سبب شود که آسپرین جایگاه ویژه خود را در نزد پزشکان و به تبع آن بیماران از دست بدهد. 
 
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر رضا لشکری متخصص قلب و عروق را در ادامه ببینید:

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: متخصص قلب و عروق مصرف آسپرین بیماران قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است

در پلاکاردی که او در دست دارد این جمله نوشته شده است: «ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است».

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری