Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرپویان رفیعی‌شاد درباره نظارت بر تخلفاتی که هر سال در آستانه تعطیلات نوروز به طور معمول در آژانس‌های مسافرتی بویژه در بخش سفرهای خارجی رخ می‌دهد، به ایسنا گفت: در استان تهران بیش از ۲ هزار دفتر خدمات مسافرتی وجود دارد که ممکن است بین آن‌ها تخطی اتفاق افتد اما وقتی مردم با نگاه باز برخورد کنند و حساب و کتاب ذهنی هم داشته باشند، متوجه قانونی بودن رفتار آژانس می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وقتی یک ویزا که ۶۰ تا ۸۰ یورو قیمت دارد ۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، نباید این سوال ایجاد شود که چرا چنین مبلغی برای یک ویزا تعیین شده است.

رفیعی‌شاد درباره‌ی چرایی قیمت‌های نامتعارف و خارج از عرف که در بازار ویزا وجود دارد، توضیح داد: بازار تجارت آزاد ویزا مبتنی بر عرضه و تقاضا است. علاوه‌بر این قوانین مرتبط با ویزا دست را باز گذاشته است و از طرفی سقفی برای قیمت خدمات ویزا تعیین نشده است، بنابراین تنها چاره برای گرفتار نشدن در دام فرصت‌طلبان این است که مشتری در ذهن خود ضوابط و شرایط را حلاجی کند.

او توصیه کرد: هنگام تحویل مدارک به سفارتخانه‌ها توجه و دقت کافی داشته باشید، اگر هر یک از مدارک ناقص باشد، تبعاتی برای شهروند ایرانی دارد و گاهی ممکن است اثرات آن جبران‌ناپذیر باشد و هزینه‌ی هنگفتی به همراه داشته باشد. پیش آمده که به خاطر مدارک جعلی و ناقص در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و از سفرهای آتی منع شده‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تاکید کرد: مدارک ویزا باید براساس قوانین جاری کشور مقصد ارائه شود و صحت آن تأیید شده باشد.

رفیعی درباره گزارش‌های مربوط به برخورد برخی سفارتخانه‌های کشورهای خارجی مقیم با درخواست سفر اتباع ایرانی و افزایش ریجکت شدن تقاضاها، اظهار کرد: این موضوع همیشه بوده است اما با توجه به پیک سفر و افزایش تقاضا، ریجکت‌ها هم بیشتر به چشم می‌آید. این میان یکسری افراد سودجو و دلال هم وجود دارند که باعث نگاه منفی برخی سفارتخانه‌ها به شهروندان ایرانی شده‌اند و متأسفانه رفتارهای سودجویانه، بعضی سفارتخانه‌ها را نسبت به سفر شهروندان ایرانی بدبین کرده است.

معاون گردشگری قبلاً درباره فروش ویزا در آژانس‌های مسافرتی و رسیدگی به تخلفات در این باره، به یک خلاء قانونی اشاره کرده و گفته بود: آئین‌نامه‌ای که سال ۱۳۸۰ در دولت تصویب شده است مشخصاً کلمه «اخذ ویزا» را جزو فعالیت آژانس‌های گردشگری قید کرده است. بنابراین تا زمانی که این آئین‌نامه اصلاح نشده، گرفتن این حق از آژانس‌های گردشگری، اقدامی «غیرحقوقی» است.

او همچنین گفته است اگر تخلفی شود و گزارش بدهند این معاونت به موضوع شکایت در این باره رسیدگی می‌کند.

ولی تیموری اخیراً درباره برخی سودجویی‌ها اظهار کرده است: در جریان نحوه کار آژانس‌هایی که ویزا را گران می‌فروشند هستم، آن‌ها چون خودشان نمی‌توانند مستقیم از سفارتخانه‌ای ویزا دریافت کنند، ویزا را با واسطه و از طریق آژانس دیگری می‌خرند. این میان یکسری آژانس‌ها هم با سفارتخانه‌ها مستقیم در ارتباط هستند که بازار را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند. اتفاقاً یکی از بحث‌های ما با وزارت خارجه درباره محدود شدن روابط برخی سفارتخانه‌ها با یکسری آژانس خاص بود. سفارتخانه‌ای داریم که فقط با یک آژانس کار می‌کند. از وزارت خارجه ایران پرسیدیم آیا از نظر حقوقی می‌توانیم جلو این کار را بگیریم که گفتند چون این در حوزه اختیار آن کشور است نمی‌توان اقدامی کرد، چون ویزا عملاً در اختیار کشور صادرکننده است. برای همین تنها توصیه‌ای که می‌توانیم به مردم بکنیم تا زمانی که آئین‌نامه اصلاح شود این است که برای گرفتن ویزا فقط به یک آژانس مراجعه نکنند و بیشتر پرس‌وجو کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویزا سفارتخانه سفر نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسپیس، آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

 به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است. 

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است