Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@15:19:56 GMT

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با سفیر ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۳۲۱۰

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با سفیر ژاپن

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر ژاپن ضمن تقدیر از حسن استقبال و میزبانی پارلمان ژاپن در جریان سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه به توکیو گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه همکاری در جهت ارتقای مناسبات پارلمانی و سیاسی دو کشور استقبال می‌کند.

به گزارش صدای ایران از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان ظهر امروز یکشنبه 19 اسفند با میتسوگو سایتو سفیر ژاپن در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین‌الملل در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حسن استقبال و میزبانی پارلمان ژاپن در جریان سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه به توکیو گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه همکاری در جهت ارتقای مناسبات پارلمانی و سیاسی دو کشور استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، مناسبات دو کشور را تاریخی و مهم خواند و افزود: تداوم دیدارهای سیاسی، علمی، فناوری و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در تسریع و تسهیل مناسبات فیمابین خواهد داشت.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در تسهیل مناسبات کشورها گفت: با توجه به نقش مهم و سازنده گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در پیشبرد روابط پارلمانی دو کشور و تسریع همکاری‌های دو دولت، گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در مجلس شورای اسلامی از تبادل هیأت و گفتگوی با همتایان خود در مجالس ژاپن استقبال می‌نماید.

امیرعبداللهیان در پایان نسبت به ارتقای سطح روابط پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سفیر ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به قدمت روابط دیرینه و حسنه دو کشور گفت: توکیو از توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

میتسوگو سایتو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به سفر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ژاپن افزود: سفارت توکیو در تهران تمام تلاش خود را جهت اجرایی شدن توافقات پارلمانی انجام شده در مذاکرات رئیس مجلس شورای اسلامی با مقامات ژاپنی به کار خواهد گرفت.
طرفین همچنین بر اهمیت گسترش مناسبات اقتصادی و همکاری‌های تجاری دو کشور تاکید کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سفیر ژاپن امیرعبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه وی که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه های توسعه و گسترش روابط در عرصه های مختلف بین دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو پیش از این دیدار با آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران ، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و تولیت حرم امام راحل(ره) دیدار و گفت‌و گو داشت.

پیش از این امیرعبداللیهان در شهریور ماه سال گذشته با وزیر امورخارجه این کشور دیدار و رایزنی داشت.

سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۱۴۰۲ و پس از سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران بازگشایی شد.

بورکینافاسو، کشوری در غرب آفریقا و با کشورهای مالی و نیجر، بنین، توگو، غنا و ساحل عاج همسایه است. این کشور دارای جمعیتی در حدود ۲۴ میلیون نفری است که از این تعداد بالغ بر ۱۵ میلیون نفر مسلمان هستند، زبان رسمی این کشور، فرانسوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!